kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Hatschek és Farkas |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 320 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Nyomtatta Tipográfiai Műintézet. |
| A kép megelevenedik: A kinematográfia története | |
| Egy kis őskutatás: a kép megelevenedik | 9 |
| A megmozdult kép és a bűvös lámpa. Közönség az egyetlen néző helyén | 18 |
| Hét nép, mint Homérosért | 25 |
| "Egy, a' világosságtudomány reguláji szerént készült szekrény" | 28 |
| Daguerre, az istenkáromló francia | 35 |
| A fogvatartott kép és a rabulejtett pillanat | 43 |
| A csodakerék és a camera obscura szövetségre lépnek | 54 |
| A dobozba zárt mozdulat, az életre kelt fénykép | 69 |
| Új művészet születik. A film őskora és hőskora | |
| A megmozdult kép mámora | 87 |
| Új művészet születik | 96 |
| A filmjáték őstörténete. Eorges Méliés kora | 99 |
| Az ősburleszk | 108 |
| A képközi felírás megjelenése | 114 |
| A mesevezető és beszéltető felírás | 121 |
| A filmjáték eltévelyedése és megtérése | 124 |
| A filmművészet hőskora. A filmstílus kialakulása | 134 |
| A filmművészet első gyümölcsei | |
| A filmregény virágzása | 149 |
| Kísérlet a filmdráma megteremtésére | 166 |
| Asta Nielsen | 175 |
| A filmvígjáték és filmburleszk külön utakon | 200 |
| A film halhatatlansága | 211 |
| A filmjáték dramaturgiája | |
| A filmjáték dramaturgiája | 227 |
| A filmszerkezet alappillére | 229 |
| A cselekménysűrítés módjai. Szökellés az Időben | 233 |
| Az egyidejűség filmszerű kifejezése | 238 |
| A fényképezési távolságok váltogatása. Szökellés a Térben | 249 |
| Személytelen nézőpont és a hős nézőpontja | 254 |
| A jelenet-mozaik drámai összeillesztése | 260 |
| A képzelet a valóságra sugárzik | 266 |
| A filmmese tagolása | 271 |
| A színtér kinyílik és megmozdul | 275 |
| A filmjelenet egyértelműsége. Képszerűség és drámahatás | 281 |
| Látszat és valóság. A filmhatás realizmusa | 288 |
| A filmszínész alakítása | |
| Az alakítás mozaikszerűsége | 301 |
| A játékmozzanat kiszakítása és hangsúlyozása | 304 |
| A filmjátszás optikai korlátai | 309 |
| Közönségnek - közönség nélkül | 312 |