| Kiadó: | Filmtudományi Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 354 oldal |
| Sorozatcím: | Filmművészeti könyvtár |
| Kötetszám: | 22 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| I. kötet | |
| Előszó | 7 |
| Bevezetés | 19 |
| A fényképezés | 21 |
| Történelmi áttekintés | 22 |
| Korai nézetek és irányzatok | 22 |
| Mai nézetek és irányzatok | 30 |
| Módszeres megfontolások | 38 |
| Az alapvető esztétikai elv | 38 |
| A fotográfus megközelítése | 41 |
| Affinitások | 51 |
| Hatások | 56 |
| A művészet kérdései | 59 |
| A film általános jellemvonásai | 63 |
| Alapfogalmak | 65 |
| A kifejezőeszköz sajátosságai | 66 |
| A két főirányzat | 69 |
| Lumiére és Mélies | 70 |
| A realista irányzat | 76 |
| A formaalkotó irányzat | 79 |
| A két irányzat összeütközése | 81 |
| Kinematográfiai megközelítés | 82 |
| A művészet kérdései | 86 |
| A fizikai lét megragadása | 91 |
| Rögzítő funkciók | 92 |
| A mozgás | 92 |
| Élettelen tárgyak | 97 |
| Feltáró funkciók | 99 |
| Rendszerint nem látható dolgok | 99 |
| Tudatunkat megbénító jelenségek | 121 |
| A valóság különleges formái | 124 |
| Eredendő rokonságok | 127 |
| Beállíthatatlanság | 127 |
| A véletlen | 131 |
| A végtelenség | 134 |
| Huszonnégy egymást követő óra | 134 |
| Átmenetek | 135 |
| A meghatározatlanság | 143 |
| Pszichofizikai összefüggések | 143 |
| A film-szerkesztés alapelve | 146 |
| Az "életfolyam" | 150 |
| Ismét az utca | 151 |
| Színpadi körjátékok | 153 |
| Színterek és alkotóelemek | 157 |
| Történelem és fantázia | 159 |
| Történelem | 159 |
| Nehézségek | 159 |
| Megalkuvások | 163 |
| Fantázia | 170 |
| Az analízis sémái | 172 |
| Színpadszerű megoldások | 174 |
| Kinematográfiai eszközök alkalmazása | 180 |
| A fizikai valóság kifejezései | 187 |
| Észrevételek a színészről | 193 |
| Tulajdonságok | 193 |
| A vitalitás | 195 |
| Esetlegesség | 196 |
| A fizikum | 198 |
| Funkciók | 199 |
| Tárgy a tárgyak között | 201 |
| Típusok | 202 |
| A nem színész | 202 |
| A hollywoodi sztár | 206 |
| A hivatásos színész | 208 |
| Dialógus és hang | 211 |
| Bevezetés | 211 |
| Kezdeti aggodalmak | 211 |
| Alapvető követelmények | 213 |
| A dialógus | 214 |
| A beszélt szó szerepe | 214 |
| A szinkronizálás különböző módjai | 230 |
| Maguk a hangok | 256 |
| A hangok természetéről | 256 |
| A hangok szimbolikus jelentőségének kiaknázása | 259 |
| Szerep | 263 |
| A szinkronizálás módjai | 265 |
| A zene | 275 |
| A zene fiziológiai funkciói | 275 |
| A film őskorában | 275 |
| A zene, a képek és a néző | 276 |
| Esztétikai funkciók | 289 |
| Kommentáló zene | 269 |
| Valóságos zene | 300 |
| A zene, mint a film központi magja | 316 |
| A néző | 325 |
| Hatások | 325 |
| Az érzékszervekre gyakorolt hatás | 326 |
| Csökkenő tudatosság | 328 |
| Kis kitérő: propaganda és film | 330 |
| Álmodozás | 337 |
| Engedmények | 344 |
| Film és televízió | 344 |
| Élet-éhség | 346 |
| Az életfelfogás | 350 |
| A film az élet "csillogó kereke" | 351 |
| Gyermeki mindenhatóság | 352 |
| Visszatérés álomországból | 354 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.