1.042.736

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A film esztétikája és pszichológiája

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 370 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 35
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Jean Mitry, a francia és nemzetközi filmtudomány egyik legelismertebb képviselője Magyarországon sem teljesen ismeretlen a filmbarátok előtt, Eizensteinről írt könyve megjelent a Filmművészeti Kiskönyvtár sorozatban.
Mitry a francia "filmfőiskola", a párizsi I. D. H. E. C. professzora.
A film esztétikája és pszichológiája alapvető munka, melynek ezúttal - rövidített - első kötetét kapja kézhez az olvasó. A szerző a legújabb filmművészeti törekvések és tudományos kutatások tapasztalatainak felhasználásával a film legáltalánosabb, legérvényesebb meghatározását kutatja. Módszerében hasznosítja a strukturalizmus eredményeit, s ez azért is figyelemreméltó, mert Mitry az általános nyelvtudomány, az információ-elmélet, s más egzakt tudományok bevonásával jut el végkövetkeztetéseihez. A film elsősorban önálló nyelvezet, mely, akár a beszélt nyelv - elsősorban információ-közvetítésre alkalmas - vallja a szerző, s a továbbiakba a beszélt nyelv és a film-nyelv hasonlóságait és különbözőségét... Tovább

Fülszöveg

Jean Mitry, a francia és nemzetközi filmtudomány egyik legelismertebb képviselője Magyarországon sem teljesen ismeretlen a filmbarátok előtt, Eizensteinről írt könyve megjelent a Filmművészeti Kiskönyvtár sorozatban.
Mitry a francia "filmfőiskola", a párizsi I. D. H. E. C. professzora.
A film esztétikája és pszichológiája alapvető munka, melynek ezúttal - rövidített - első kötetét kapja kézhez az olvasó. A szerző a legújabb filmművészeti törekvések és tudományos kutatások tapasztalatainak felhasználásával a film legáltalánosabb, legérvényesebb meghatározását kutatja. Módszerében hasznosítja a strukturalizmus eredményeit, s ez azért is figyelemreméltó, mert Mitry az általános nyelvtudomány, az információ-elmélet, s más egzakt tudományok bevonásával jut el végkövetkeztetéseihez. A film elsősorban önálló nyelvezet, mely, akár a beszélt nyelv - elsősorban információ-közvetítésre alkalmas - vallja a szerző, s a továbbiakba a beszélt nyelv és a film-nyelv hasonlóságait és különbözőségét vizsgálja. A filmnyelv művészetté is válhat: hogyan? A könyv nagy részének ez a kérdés áll a középpontjában.
Elvont, mély filozófiai, sőt matematikai felkészültséget igénylő, sok helyen a marxista esztétikával megegyező munka a Mitryé, de sohasem válik szárazzá, unalmassá. A huszadik század emberének egyik legsodróbb, legdöntőbb élményét, a film-jelenséget a "hetedik művészet" rajongójaként és a tudós professzor elemző látásával egyszerre tudja megragadni, ezért - ha nem is könnyű - gyakran fárasztó, de maradandó olvasmány azok számára, akik a filmet és a mozit nemcsak egyszerű nézőként szeretik, hanem esztétikájának lényegével is meg akarnak ismerkedni. Vissza

Tartalom

Bevezető5
Bevezetés11
A film helye a művészetek között13
A művészet eredete13
A művészet hasznosságáról17
A szép fogalma20
A módszer szükségessége26
A szépművészetek rendszere30
Film és alkotás35
Ki a film szerzője?35
A filmszerzők38
Film és nyelvezet42
A szó és a kép49
A gondolat és a nyelvezet49
A szó és a fogalom51
A fogalom és a kép51
A két nyelvezet59
A verbális kép61
A filmkép69
A kép lényege71
Az átlagkép71
A szellemi kép80
A kép mint jel86
A filmkép és a verbális kifejezés102
A kép struktúrái116
Plánok és szögek116
A képkivágat és meghatározó139
Részvétel és azonosulás156
A film esztétikája171
Az expresszionizmus és a formális szimbolika171
A ritmus és a montázs217
A montázs kezdetei219
Eredete és felfedezése219
Griffith és a szovjet iskolák232
A Kulesov-hatás következményei243
A filmritmus248
Az avantgard és a tiszta film248
Ritmus és montázs276
A montázs formái és elméletei287
A montázs pszichológiája334

Jean Mitry

Jean Mitry műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jean Mitry könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem