| Mándy Iván: Nemeskürty mozija | 5 |
| A filmművészet új útjai | |
| A filmművészet új útjai | 17 |
| Valóság és égi mása | 26 |
| Kamaszkor kegyelem nélkül | 35 |
| Forró mezők | 40 |
| Balázs Béla: Filmkultúra | 43 |
| Laokoon, vagy az irodalom és a filmművészet határairól | 46 |
| Két film - egy forgatókönyv | 53 |
| A film önmagáról | 57 |
| Egy nagy film titkáról (Szállnak a darvak) | 63 |
| A fény és árnyék mestere - Uruszevszkij | 69 |
| Akiket a pacsirta elkísér | 74 |
| Színek dramatrugiája és a szélesvászon lehetőségei | 79 |
| Betörő az albérlőm | 83 |
| Rose Bernd | 86 |
| A természettudomány művészete (Tazieff) | 91 |
| Az új hullám | 96 |
| Egy film utolsó három perce (Truffaut: Négyszáz csapás) | 112 |
| Megszállottak | 116 |
| Egy író filmje, nem pedig: egy film írója | 128 |
| A Balázs Béla Filmstúdió | 135 |
| A tetten ért idő | 150 |
| A film 1970-ben | 160 |
| A film mégsem mulandó | 175 |
| Rendezők műhelyéből | |
| A filmvászon költője, Dovzsenko | 183 |
| A filmszalag nem ég el (Kozincev) | 253 |
| Kozincev, az író | 278 |
| A kiábrándult Antonioni (Blow Up; Zabriskie Point) | 283 |
| Négyszer Ingmar Bergman | 301 |
| Az elvarázsolt gyermekkor: Amarcord | 338 |
| Andrzej Wajda: Hamu és gyémánt | 345 |
| Nyolcszor Wajdáról, este a képernyőn | 349 |
| Az Easy Rider körül | 369 |
| A pályakezdő és befutott Bertolucci | 375 |
| Hulot úr keserű mosolya | 394 |
| Magányos nők felvétele egyelőre szünetel (Menysov: Moszkva nem hisz a könnyeknek) | 400 |
| A mozgókép a társadalomban: család, iskola, tévé, mozi... | |
| A filmművészet és az iskola | 413 |
| A filmművészet a család életében | 429 |
| A televíziójáték és a televízió lehetőségei | 450 |
| Tűnt idők mozijai | 460 |
| Nápolyi mulatságok: A Candelaio a képernyőn | 468 |
| Kép, idő, mozgás. Filmelméleti tanulmányok | |
| Kép, idő, mozgás | 475 |
| Filmművészet és szocialista realizmus | 488 |
| Filmek nyomtatásban | 496 |
| A film hatása az irodalomra (Berto: Vörös az ég) | 513 |
| A mozgókép esztétikája a kezdetektől | 523 |
| A mozgókép mint történeti kútfő | 557 |
| A magyar film műhelyében: filmtörténet | |
| A hangosfilm magyar feltalálója | 577 |
| Sztrakoniczky Károly, a filmelmélet úttörője | 584 |
| Hevesy Iván és a magyar filmelmélet | 588 |
| A mozgókép mint költészet (Balázs Béla filmesztétikája) | 598 |
| Székely István és a magyar hangosfilm | 622 |
| Fehér és fekete gyémántok | 641 |
| A magyar film műhelyében: viták, nézetek, műhelymunka | |
| A magyar filmkritikáról | 667 |
| Szakmai közvélemény és filmtörténeti tájékozódás | 673 |
| Filmkészítés és filmművészet | 677 |
| Felelősségünk, teendőink | 683 |
| Rényi Péter: A vita folytatása | 693 |
| Vitatkozó hitvallás | 699 |
| A magyar film egy kanadai szemével | 704 |
| Vége az aranykornak? | 708 |
| A mai magyar film főbb irányzatai | 714 |
| Epilógus | |
| Sík Sándor és a film 1948-ban | 735 |
| Jegyzetek | 738 |