kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 258 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókat tartalmaz. |
| Előszó | 5 |
| Hogyan lettem rendező? | 9 |
| A filmrendező művészete | |
| A FILMRENDEZŐ ÉS A FILMANYAG | 23 |
| A filmanyag sajátosságai | 23 |
| Film és színpad | 23 |
| A film módszere | 24 |
| A kinematográfiai idő és tér | 27 |
| A film anyaga | 28 |
| Elemzés | 30 |
| A montázs: a kinematográfiai elemzés logikája | 32 |
| A rendezőknek be kell avatkoznia a mozgásba | |
| Az anyag megszervezése a felvétel céljaira | 36 |
| A plánok összehangolása | 38 |
| A "véletlen anyag szervezése | 38 |
| Ábrázolás a filmvásznon | 42 |
| A rendezői munka technikája | 44 |
| A rendező és a forgatókönyv | 46 |
| A film "környezete" | 46 |
| Emberek a környezetben | 49 |
| A film ritmusának meghatározása | 51 |
| A rendező és a színész | 52 |
| Az együttes | 52 |
| A kifejező mozgás | 53 |
| A kifejező tárgy | 54 |
| A rendező: az együttes megalkotója | 55 |
| A rendező és az operatőr | 56 |
| Az operatőr és a kamera | 56 |
| A kamera és a nézőpont | 57 |
| A mozgás fényképezése | 58 |
| A kamera rákényszeríti a nézőt, hogy úgy lásson, ahogy a rendező akarja | 59 |
| A képszerkesztés | 60 |
| A laboratórium | 64 |
| A kollektivitás: a filmmunka alapja | 65 |
| A FORGATÓKÖNYV | 66 |
| Bevezetés | 66 |
| Mi a "technikai forgatókönyv"? | 67 |
| A forgatókönyv szerkezete | 68 |
| A téma | 69 |
| A téma cselekményes megformálása | 69 |
| Plasztikus anyag | 71 |
| Az anyag feldolgozásának módszere | 73 |
| A montázs mint a benyomáskeltés fegyvere | 77 |
| Az idő közelképen | 80 |
| A montázs | 86 |
| A filmszínész művészete és Stanyiszlavszkij rendszere | |
| A színész a filmen | 105 |
| Színház és film | 105 |
| Ellentmondások a színész munkájában | 110 |
| A színészi munka szétdaraboltsága a filmen | 115 |
| A tagoltság elméleti előfeltételei | 120 |
| A próba-munka | 126 |
| A montázs-alak | 132 |
| A dialógus | 140 |
| A hang és a kép kettős ritmusa | 145 |
| Dikció, maszk, gesztus | 149 |
| A színészi alakítás realizmusa | 154 |
| A "nem színésszel" végzett munka | 158 |
| A szerep kiválasztása | 163 |
| Az alkotó kollektíva | 166 |
| Egyéni tapasztalatok | 172 |
| Összefoglalás | 175 |
| A realizmus, a naturalizmus és Sztanyiszlavszkij "rendszere" | 178 |
| A filmszínész munkája és Sztanyiszlavszkij "rendszere" | 193 |
| Az alkotó nevelésről | 237 |
| Függelék | |
| Jegyzetek | 247 |
| Név- és filmcím-mutató | 251 |