A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A filmtörténet alapjai

Szerző
Lektor

Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet-Népművelési Propaganda Iroda
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 264 oldal
Sorozatcím: Filmbarátok kiskönyvtára
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A kötetet 1000 példányban adták ki.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó
Körülhatárolás3
Esztétika vagy kritika3
Feladat4
A filmművészet formanyelve
Forma és tartalom6
A formanyelv7
A fényképezett világ7
Az irodalom a filmművészetben8
A színész a filmművészetben9
A díszlet és környezet a filmművészetben10
A fényérzékenység11
A fény és árnyék12
A síkszerűség13
A képkivágás14
A szemszög15
A mozgás16
A filmtér és filmidő17
A vágás18
A felvevőgép folyamatos mozgásai19
A hang a filmművészetben20
A hangképzés22
A filmcselekmény24
Ábrázolás és szemlélet25
Az életanyag26
A filmművészet specifikuma27
A fejlődés elve
A művészeti általánosítás29
Technikai és szociológiai vonatkozások31
A fejlődés tendenciái31
A filmművészet keletkezése
Az indulás iránya33
A korai francia film34
A burleszk megjelenése35
Cél: a drámaiság36
Az impresszionizmus38
A kezdeti eredmények40
Az olasz aranysorozat40
A Nápolyi Iskola42
Az angol Brightoni Iskola42
A korai amerikai film44
Dawid Wark Griffith45
A korai dán film48
A korai svéd film50
A német expresszionizmus52
Illusztrativizmus és romanticizmus56
A némafilm virágzása
A megoldandó feladat61
A német kammerspiel62
A naturalista film és a Neue Sachlichkeit64
A német avantgarde66
A fejlődés másik útja Amerikában67
Charles Chaplin68
Erich von Stroheim71
A társadalomkritika73
A francia avantgarde74
A francia filmiskola kezdete76
Tradicionalisták és újítók a szovjet filmben79
A dokumentumfilm és a kalandfilm80
Az eizensteini iskola83
Pudovkin és Ermler88
A némafilm eredményei és korlátai90
A filmművészet a harmincas években
A német nekilendülés93
Az angol dokumentumfilm-iskola97
A francia filmiskola kibontakozása100
Renoir és Carne105
Társadalomkritika az amerikai filmben a harmincas években109
Az amerikai avantgarde111
A pszichológiai ábrázolás112
A kor követelményei a szovjet filmben117
A kor követelményei ellen121
Realizmus?123
A háború utáni filmművészet
A mai filmművészet126
A franica filmiskola sorsa126
Az olasz neorealizmus131
A spanyol neorealizmus135
Kölcsönhatás nélkül138
A japán filmművészet139
A japán példa141
A svéd filmművészet144
Ingmar Bergman146
A neorealizmus válsága151
A kiútkeresés lehetséges iránya153
A franica film kiútkeresése161
A cinéma verité165
A francia új hullám168
Alain Resnais173
A nyugat-német filmművészet177
A brit iskola179
A háború utáni angol film179
A Free Cinema184
Új törekvések az angol filmben186
A háború utáni helyzet Amerikában188
Az experimentalizmus194
A New Cinema198
A New-Yorki Filmiskola201
A filmművészet átalakulása az ötvenes években208
A szovjet film a sematizmus ellen211
A pozitív program nevében217
A népi demokráciák filmművészete221
A lengyel filmművészet224
A szubjektív realizmus227
A csehszlovák filmművészet megújulása239
A magyar filmművészet247
A magyar film megújulása250
Összegezés
Társadalom és valóság259
A láthatatlan világ260

Nemes Károly

Nemes Károly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nemes Károly könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv