kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 262 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J3-572 |
| A földrajztanítás módszertana mint tudomány, tárgya és feladata | 3 |
| A földrajztanítás fejlődése | 7 |
| A földrajztanítás feladatai és tartalma | 25 |
| A földrajz mint tantárgy | 26 |
| Az általános iskola földrajzi tanterve | 28 |
| A gimnázium földrajzi tanterve | 30 |
| A szakközépiskolák földrajzi tanterve | 32 |
| Kapcsolat az általános és középiskolai tervek között | 33 |
| Koncentráció | 35 |
| Középiskolák földrajzi tankönyvei | 35 |
| A nevelés fő feladatai és módszerei a földrajztanításban | 37 |
| A világnézeti nevelés | 37 |
| A dialektikus gondolkorádsra nevelés | 40 |
| A földrajzi összefüggések tanítása | 40 |
| A fejlődés tanítása a födrajzban | 45 |
| Politikai nevelés a földrajztanításban | 48 |
| A szocialista hazaszeretetre és nemzetköziségre nevelés | 51 |
| A honvédelmi nevelés a földrajzban | 54 |
| A nevelés egyéb feladatai | 57 |
| A földrajzoktatás folyamatának néhány sajátossága | 59 |
| A földrajzi fogalmak | 61 |
| A földrajzi fogalmak tanítása | 62 |
| A földrajzi nevek tanítása | 64 |
| A földrajztanítás módszerei | 67 |
| Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | |
| A földrajzi ismeretek szóbeli feldolgozása | 69 |
| Ismeretnyújtás és rögzítés szemléltetéssel | 77 |
| A tanulók önálló munkája az ismeretszerzésben | 124 |
| Az ismeretek megszilárdítása, rendszerezése, ismétlése | 137 |
| Részösszefoglalás, óra végi összefoglalás | 138 |
| A folyamatos ismétlés | 138 |
| Rendszerező összefoglalások | 144 |
| A tanulók tudásának ellenőrzése a földrajzban | 149 |
| Az információszerzés lehetőségei a földrajzban | 154 |
| Az egyéni szóbeli feleltetés | 156 |
| A frontális szóbeli feleltetés | 160 |
| Ellenőrzés írásbeli és rajzos feladatokkal | 162 |
| Szimultán ellenőrzés | 163 |
| A földrajzi röpdolgozat | 168 |
| Témazáró tudásszintmérés | 169 |
| A munkanaplók ellenőrzése | 171 |
| A topográfia ellenőrzése | 171 |
| Az ellenőrzés megtervezésének főbb szempontjai | 174 |
| A tanulók teljesítményének értékelése és az osztályozás | 175 |
| A földrajzpróba | 179 |
| Óratípusok, az órák felépítése | 179 |
| A földrajztanár tervszerű munkája | |
| Általános előkészület | 185 |
| Az évi munkára való felkészülés | 187 |
| A tanítási órára való felkészülés | 189 |
| Az óravázlat | 190 |
| A földrajzóra vezetése | 192 |
| A tanítási órán kívül végzett munka | |
| A földrajzi tanulmányi kirándulás | 195 |
| A földrajzi szakkör | 205 |
| A földrajzi szertár | 211 |
| A földrajzi előadóterem | 213 |
| Az ismeretterjesztő munka | 214 |
| A felnőttoktatás sajátosságai | 217 |
| Irodalom | 219 |
| Ábrák | 229 |
| Függelék | 237 |
| Tartalomjegyzék | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.