kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 319 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-17-4884-7 |
| Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrált. Tankönyvi szám: 42229. |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| A földrajztanítás tartalma és feladatai | 9 |
| A földrajz művelődési és nevelési értékei | 10 |
| A földrajz művelődési anyagának kiválasztása | 12 |
| Kapcsolat az általános és középiskolai tantervek között | 15 |
| A földrajz kapcsolata más tantárgyakkal | 16 |
| A tankönyv szerepe a földrajzoktatásban | 18 |
| Irodalom | 19 |
| A földrajztanítás sajátos nevelési feladatai és módszerei | 20 |
| A világnézeti nevelés | 21 |
| A dialektikus és történelmi materialista gondolkodásra nevelés | 23 |
| A földrajzi összefüggések tanítása | 23 |
| A természeti földrajzi tényezők egymás közötti összefüggése | 25 |
| A természeti tényezők összefüggése a gazdaságföldrajzi tényezőkkel | 26 |
| A társadalmi-gazdasági jelenségek belső öszefüggései | 27 |
| A fejlődés tanítása a földrajzban | 30 |
| Politikai nevelés a földrajztanításban | 34 |
| A szocialista hazaszeretetre és szocialista nemzetköziségre nevelés | 36 |
| A honvédelmi nevelés | 39 |
| A környezetvédelemre nevelés | 41 |
| A közgazdasági szemlélet fejlesztése | 43 |
| Irodalom | 44 |
| A földrajzoktatás folyamatának sajátosságai | 45 |
| Az oktatási folyamat | 45 |
| A földrajzoktatás legfőbb sajátosságai | 46 |
| A földrajzi ismeretek, jártasságok és készségek | 47 |
| A földrajzi fogalmak tanítása | 50 |
| A földrajzi nevek tanítása | 53 |
| A földrajzoktatás ágazati sajátosságai | 55 |
| Az általános földrajzi ismeretek oktatásának sajátosságai | 55 |
| A regionális gazdaságföldrajzi ismeretek oktatásának sajátosságai | 57 |
| Irodalom | 61 |
| A földrajztanítás módszerei | 63 |
| Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | 64 |
| A földrajzi ismeretek szóbeli feldolgozása | 64 |
| Az ismeretek szóbeli közvetítésének módszerei | 65 |
| Az előadás | 65 |
| A magyarázat | 66 |
| A tankönyv magyarázó olvasása | 66 |
| Az elbeszélés és a leírás | 67 |
| A felolvasás | 69 |
| A magnetofon alkalmazása a földrajztanításban | 70 |
| A beszélgetés módszerei | 73 |
| A kérdezés | 75 |
| Irodalom | 79 |
| A szemléltetés eszközei és módszerei | 80 |
| A szemléltetés jelentősége és funkciója a földrajzoktatás folyamatában | 80 |
| A megfigyelés szerepe a megismerésben | 81 |
| A szemléltetés tervezése és megszervezése | 82 |
| A szemléltetés módja | 84 |
| A valóság közvetlen bemutatása | 85 |
| A valóság bemutatása a földrajzi környezetben | 86 |
| Az iskolában és a lakóhelyen végezhető megfigyelések | 86 |
| Természetföldrajzi jellegű megfigyelési feladatok | 86 |
| Gazdaságföldrajzi jellegű megfigyelések | 88 |
| Földrajzi megfigyelések a tanulmányi kiránduláson | 88 |
| Természetföldrajzi jellegű megfigyelések | 88 |
| Gazdaságföldrajzi jellegű megfigyelések | 89 |
| Megfigyelési szempontok üzemlátogatáshoz | 91 |
| A valóság bemutatása földrajzi kísérletekkel | 93 |
| A kísérletezés metodikája | 94 |
| Az előkészítéssel kapcsolatos tanári feladatok | 95 |
| A tanár feladatai a kísérlet végrehajtásakor | 96 |
| Földrajzi kísérletek | 96 |
| Természetes segédletek, gyűjtemények | 99 |
| A valóságszemléleti anyag felhasználása | 100 |
| A közvetett szemléltetés eszközei és módszerei | 102 |
| A tankönyv ábrái | 102 |
| Képek és vetített képek bemutatása | 102 |
| A képbemutatás helyes módja | 105 |
| A vetített képek szemléltetése | 106 |
| Képelemzés | 108 |
| A mozgófilmes szemléltetés | 111 |
| Mozgófilmek felhasználása az oktatásban | 112 |
| A filmbemutatás módja | 114 |
| A televízió és a képmagnó alkalmazása | 119 |
| Domborzati modellek és dombormű-térképek | 124 |
| A földgömb szerepe a földrajztanításban | 125 |
| A térképek felhasználása a földrajzoktatásban | 126 |
| Az iskolai térképek | 128 |
| A térképelemzés módszerei | 129 |
| A szemléleti térképolvasás | 131 |
| A logikai térképolvasás | 132 |
| A térképek komplex elemzése | 133 |
| A földrajzi eseménytérkép és földrajzi híradó | 133 |
| Szemléltető rajzolás | 134 |
| A tanulók rajzos tevékenysége | 139 |
| Magyarázó rajzok | 139 |
| Térképvázlatok | 140 |
| Metszetrajzok metszetsorok | 145 |
| Gazdaságföldrajzi sémák | 146 |
| A számszerű adatok szemléletes ábrázolása | 147 |
| Táblázatok | 148 |
| Grafikus ábrák | 148 |
| A diagramok | 148 |
| A grafikonok | 149 |
| A kartodiagramok és kartogramok | 150 |
| A táblai vázlat | 150 |
| Az írásvetítő alkalmazása | 152 |
| A tanulók munkalapja | 153 |
| Irodalom | 156 |
| A tanulók önálló munkája az ismeretszerzésben | 159 |
| Az egyéni önálló ismeretfeldolgozás | 159 |
| A csoportmunka | 162 |
| A csoportmunka típusai | 163 |
| A csoportmunka szevezése | 165 |
| A programozott oktatás | 167 |
| A programozási rendszerek | 168 |
| Az oktatógépek | 173 |
| A programozott tankönyvek | 173 |
| A programozott oktatás előnyei és hátrányai | 174 |
| A programozott oktatás alkalmazásának lehetőségei a földrajztanításban | 174 |
| Lineáris program | 175 |
| Elágazó program | 176 |
| Irodalom | 177 |
| Az ismeretek megszilárdítása | 179 |
| Az elsődleges rögzítés | 179 |
| Az ismétlés | 181 |
| A folyamatos ismétlés | 183 |
| Az ismétlő-rendszerező összefoglalás | 187 |
| A tematikus ismétlés | 187 |
| Év végi rendszerező összefoglalás | 188 |
| Az ismlétlések megtervezése | 188 |
| Irodalom | 189 |
| A földrajzi ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzése | 190 |
| Az ellenőrzés helye és szerepe az oktatási folyamatban | 190 |
| A korszerű ellenőrzés - sokrétű információszerzés | 192 |
| Az információszerzés lehetőségei | 194 |
| Az ellenőrzés módszerei | 198 |
| Az egyéni szóbeli feleltetés | 198 |
| A frontális szóbeli ellenőrzés | 203 |
| Ellenőrzés írásbeli és rajzos feladatokkal | 204 |
| Írásbeli feladatok | 206 |
| Rajzos feladatok | 211 |
| Szimultán ellenőrzés | 218 |
| Kollektív írásbeli ellenőrzés | 221 |
| Kollektív ellenőrzés feladatlappal | 222 |
| A témazáró tudásszintmérés | 223 |
| A topográfiai ismeretek és jártasságok ellenőrzése | 224 |
| A munkanapló ellenőrzése | 227 |
| Az ellenőrzés megtervezésének főbb szempontjai | 228 |
| A földrajzi érettségi vizsga | 229 |
| A tanulók teljesítményének értékelése és osztályozás | 231 |
| Az értékelés | 231 |
| Az érdemjegyek megállapítása | 232 |
| A félévi és év végi osztályozás | 235 |
| Osztályzatszóródási vizsgálat | 236 |
| Irodalom | 239 |
| A földrajztanítás tárgyi feltételei | 241 |
| A földrajzi szaktanterem | 241 |
| A földrajzi gyakorlótér | 249 |
| A földrajzi szertár | 252 |
| Irodalom | 254 |
| A földrajztanítás szervezeti formái | 255 |
| A földrajzórák típusai és felépítése | 257 |
| A földrajzi tanulmányi kirándulás | 262 |
| A tanulmányi kirándulások fajtái | 263 |
| A tanulmányi kirándulások tervezése | 264 |
| Az útiprogram kidolgozása | 266 |
| Költségvetés készítése | 267 |
| A tanulmányi kirándulás szervezése | 267 |
| A tanulók felkészítése | 269 |
| A tanulmányi kirándulás vezetése | 269 |
| A tanulmányi kirándulás tapasztalatainak feldolgozása | 270 |
| A földrajzi szakkör | 271 |
| A szakkör szervezése | 272 |
| A szakköri munka tartalma és tervezése | 273 |
| A szakköri foglalkozás megszervezése | 276 |
| A szakkör szerepe a tanulmányi versenyekre való felkészülésben | 277 |
| Irodalom | 279 |
| A felnőttoktatás sajátosságai | 281 |
| A felnőttoktatás célja és szervezeti formái | 281 |
| A felnőttoktatás sajátos körülményei | 282 |
| A földrajztanítás metodikai sajátosságai a dolgozók középiskoláiban | 284 |
| Az új anyag feldolgozása | 284 |
| Az ellenőrzés | 287 |
| Irodalom | 288 |
| A földrajztanár tervszerű munkája | 289 |
| Önképzés, továbbképzés | 289 |
| Felkészülés az évi munkára | 292 |
| Felkészülés a tanítási órára | 296 |
| Az óravázlat | 298 |
| A földrajzóra vezetése | 300 |
| A földrajzóra elemzése | 302 |
| Irodalom | 304 |
| A földrajztanár közművelődési tevékenysége | 307 |
| Irodalom | 312 |
| Általános földrajz szakmódszertani irodalom | 312 |
| Tartalomjegyzék | 315 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.