kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Budapesti Közlekedési Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 430 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| A főváros tömegközlekedési egységének megteremtése útján (1919-1939) (Sudár Kornélia - Szekeres József) | 11 |
| Az omnibusz és a lóvasút utolsó évei (Szabó Dezső - Várnagy Zoltán) | 15 |
| A Budapesti Egyesített Városi Vasutak (BEVV) és a fővárosi tömegközlekedés első világháború utáni újjáélesztése (Szekeres József) | 18 |
| A villamosvasutak megváltása és a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSZKRT) megalakulása (Szekeres József) | 25 |
| A villamosvasúti rekonstrukció és a hálózat-egységesítési törekvések (Sudár Kornélia - Szekeres József) | 40 |
| A BSZKRT a világgazdasági válság éveiben (Szekeres József) | 49 |
| Az egységes fővárosi tömegközlekedés kialakulása (Szekeres József) | 58 |
| Budapest forgalma a gazdasági válság után (Szekeres József) | 61 |
| A BSZKRT szanálása (Szekeres József) | 64 |
| A takarékosság esztendei, az új beruházási koncepció (Szekeres József) | 67 |
| A Budapestvidéki Villamos Közúti Vasút Részvénytársaság (BVKV) és a Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamos Közúti Vasút Részvénytársaság (BURV) (Keller László) | 73 |
| A Budapest-Szentlőrinci Helyiérdekű Villamos Vasút Részvénytársaság (BLVV) (Keller László) | 75 |
| A földalatti vasút és felújítása (Medveczki Ágnes) | 78 |
| A villamosított fogaskerekű vasút (Szabó Dezső) | 83 |
| A sikló (Petrik Ottó) | 86 |
| A Budapesti Helyi Érdekű Vasút Rt. (BHÉV) (Lovász István - Várnagy Zoltán) | 88 |
| BHÉV vonalak a Budapesti Egyesített Városi Vasutak kezelésében | 88 |
| Az újra önálló BHÉV | 90 |
| A BHÉV a BSZKRT kereteiben | 94 |
| Az elővárosi közlekedés és a MÁV (Szabó Dezső) | 97 |
| Az autóbusz.közlekedés (Bálint Sándor) | 99 |
| A Székesfővárosi Autóbuszüzem (SZAÜ) megalakulása, az első forgalombővítő intézkedések | 99 |
| A Budapesti Autóbusz Közlekedési Rt. (BART) létrejötte és konkurenciaharca a Székesfővárosi Autóbuszüzemmel | 109 |
| A Székesfővárosi Autóbuszüzem és a BSZKRT összevonása, a dízelesítés programja | 119 |
| Az autóbusz-közlekedés fejlesztésének felgyorsulása | 129 |
| A taxizás térnyerése a főváros közlekedésében (Bálint Sándor) | 136 |
| Az átkelő- és a helyi hajózás (Bíró József) | 145 |
| A közlekedési dolgozók hétköznapjai, szervezkedései (1919-1939) | 147 |
| A BSZKRT munkáspolitikája (Sudár Kornélia) | 147 |
| A villamosvasutasok harca az ellenforradalmi rendszerben a szakszervezet újjászervezéséért (Gadanecz Béla) | 149 |
| A szakszervezeti mozgalom megerősödése | 154 |
| Az Autóbuszüzem munkásai és a szakszervezet (Eperjesi László) | 163 |
| A tömegközlekedés a II. világháború idején (1939-1944) | 167 |
| A forgalom és fejlesztésének tervei (Sudár Kornél - Szekeres József) | 167 |
| A BSZKRT és a villamosközlekedés (Szekeres József) | 172 |
| A BSZKRT-kezelésű villamosvasutak és a sikló (Keller László - Sudár Kornélia - Medveczki Ágnes - Petrik Ottó) | 176 |
| A helyiérdekű és elővárosi közlekedés (Keller László - Lovász István - Várnagy Zoltán) | 178 |
| Súlyosbodó zavarok az autóbusz-közlekedésben (Bálint Sándor) | 181 |
| A háttérbe szorult taxi (Bálint Sándor) | 189 |
| Az átkelő- és helyi hajózás megszűnése (Bíró József) | 190 |
| A közlekedési dolgozók szakszervezeti küzdelmei, részvételük a ellenállási mozgalomban (1939-1944) (Gadanecz Béla) | 191 |
| Romokból újjáéledve (1945-1949) | 197 |
| A háborús károk számbavétele, a tömegközlekedés első sikerei (Káposztás István) | 197 |
| A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István) | 206 |
| A villamos-, a földalatti vasút és a fogaskerekű újjáépítése (Káposztás István) | 207 |
| A helyiérdekű vasúti forgalom megindulása (Káposztás István) | 215 |
| Az autóbusz-közlekedés gondjai a háború után (Káposztás István) | 217 |
| A taxiforgalom (Bálint Sándor) | 220 |
| Forgalomszervezés az újjáépülő fővárosban (Káposztás István) | 220 |
| A tömegközlekedés a stabilizáció és az első hároméves terv idején (Káposztás István) | 221 |
| A villamosvasút fejlesztése | 224 |
| A BSZKRT kezelésű villamosvasutak (Káposztás István - Medveczki Ágnes) | 235 |
| Az autóbusz-közlekedés helyreállítása | 237 |
| A fővárosi taxihelyzet (Bálint Sándor) | 250 |
| Háború előtti színvonalon a helyiérdekű közlekedés (Káposztás István) | 251 |
| A sikló újjáépítésének elvetése, az úttörővasút megszületése (Káposztás István - Petrik Ottó) | 255 |
| A BSZKRT felszabadulás utáni szervezete, az üzemi bizottság a dolgozókért (Káposztás István) | 257 |
| A BSZKRT felszámolása, a széttagoltság évei (1949-1967) | 263 |
| Közlekedés és infrastruktúra, növekedési feszültségek (Koroknai Ákos) | 263 |
| Az új díjszabási rendszer és a megemelt viteldíjak (Káposztás István) | 274 |
| Az önállósított Fővárosi Villamosvasút (Káposztás István) | 276 |
| Bővülő hálózat, növekvő forgalom | 277 |
| Forgalomszervezés és -fejlesztés | 281 |
| Pályaépítés és -karbantartás | 283 |
| A járműállomány fejlesztése | 285 |
| A járművek karbantartó bázisa | 290 |
| Az energiaellátás | 291 |
| Csökkenő teherforgalom | 292 |
| A trolibusz-közlekedés fejlesztése | 293 |
| A földalatti vasút | 297 |
| A metróépítés kezdete | 297 |
| A fogaskerekű vasút | 301 |
| Az átszervezett autóbusz-közlekedés (Káposztás István) | 302 |
| A Fővárosi Autóbuszüzem az első ötéves tervben (Bálint Sándor - Káposztás István - Szabó Dezső) | 303 |
| Az autóbusz-közlekedés és a járműpark korszerűsítése az 1950-es évek derekától (Káposztás István) | 309 |
| Az első csuklós autóbuszok megjelenése és a növekvő utazási igények az 1960-as években (Káposztás István) | 316 |
| A taxi növekvő súlya a főváros közlekedésében (Bálint Sándor) | 324 |
| Összevonások és átszervezések az elővárosi forgalomban | 326 |
| Szervezeti változások (Káposztás István - Várnagy Zoltán | 326 |
| Hálózatfejlesztés, vonalhosszabbítások (Káposztás István) | 328 |
| Vágányépítések, felújítások (Káposztás István) | 332 |
| Az áramellátás (Káposztás István) | 335 |
| A járműállomány és javítóbázisa (Káposztás István - Lovász István - Várnagy Zoltán) | 337 |
| A forgalomirányítás és jelzőrendszere (Káposztás István) | 342 |
| A személyszállítás (Káposztás István) | 343 |
| A teherforgalom (Káposztás István) | 344 |
| A távolsági közlekedés forgalmi jelentősége (Káposztás István) | 346 |
| A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István) | 347 |
| A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a főváros tömegközlekedési egységéért (1968-1985) | 349 |
| A Budapesti Közlekedési Vállalat megalakulása (Káposztás István) | 349 |
| A budapesti tömegközlekedés fejlesztési tervei (Bálint Sándor - Káposztás István - Koroknai Ákos) | 352 |
| A fővárosi forgalom és a hálózatfejlesztés (Káposztás István - Koroknai Ákos) | 356 |
| A forgalom szervezése és szabályozása (Káposztás István - Koroknai Ákos - Szabó Dezső) | 362 |
| A közlekedési ágazatok helyzete | 367 |
| A megújult villamosvasút (Káposztás István - Szabó Dezső) | 368 |
| Az átértékelt trolibuszfejlesztési program (Káposztás István) | 376 |
| A felújított földalatti vasút (Szabó Dezső) | 378 |
| A korszerűsített autóbusz-közlekedés (Bálint Sándor - Káposztás István - Szabó Dezső) | 380 |
| A tömegközlekedés új eszköze: a metró (Koroknai Ákos - Szabó Dezső) | 394 |
| A fogaskerekű vasút rekonstrukciója (Szabó Dezső) | 405 |
| A libegő, az úttörővasút és a várhegyi sikló (Káposztás István - Petrik Ottó) | 407 |
| Az elővárosi közlekedés (Káposztás István - Várnagy Zoltán) | 409 |
| A helyi hajózás (Bíró József - Káposztás István) | 416 |
| A Budapesti Közlekedési Vállalat szervezete, eredményei és dolgozóinak közössége (Káposztás István) | 417 |
| A távlatok (Koroknai Ákos) | 428 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.