1.034.151

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiséglélektan

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 498 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52 459.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Első rész: A személyiséglélektan általános kérdései5
A személyiséglélektan tárgya7
Személyiség és társadalom7
A személyiség fogalma12
Az "ember", "személyiség", "egyéniség" fogalmak összefüggése23
A személyiséglélektan feladatai27
A személyiség lelki folyamatainak, állapotainak és sajátosságainak kölcsönös viszonya30
A személyiség lelki folyamatainak és sajátosságainak fogalma és kölcsönhatása30
A lelki állapot fogalma. Az állapot, valamint a személyiség pszichikai folyamatainak és tulajdonságainak kölcsönhatása42
A személyiség bonyolult pszichikai struktúráinak kialakulása54
Személyiséglélektan és társadalomlélektan59
A társadalomlélektan és a személyiséglélektan specifikuma és kölcsönhatása59
A társadalom pszichikumának alapvető jelenségei és azok hatása a személyiség pszichikumára64
Az érintkezés folyamata, mint a társadalmi csoport és az egyén pszichikuma kialakulásának tényezője74
A személyiség kutatásának alapelvei és módszerei84
A személyiség kutatásainak alapelvei84
A megfigyelés és a beszélgetés módszere92
A természetes kísérlet módszere93
A pszichológiai-pedagógiai kísérlet módszere104
Laboratóriumi kísérlet a személyiség kutatásában110
Második rész: A személyiség bonyolult strukturális felépítése119
A személyiség aktivitása és az aktivitás forrásai121
Az aktivitás két koncepciója121
A személyiség akarati aktivitása133
Az aktivitás genezise151
A szükségletek mint a személyiség aktivitásának belső forrásai154
A szükségletek fogalma154
A szükségletek fajtái és azok jellemzése169
A szükségletek fejlődése176
Az érdeklődés mint a személyiség aktivitásának ösztönzője181
Az érdeklődés fogalma181
Az érdeklődés fajtái185
Az érdeklődés kialakulása és fejlődése187
Az érzelmek és ösztönző szerepük a személyiség aktivitásában191
Az érzelem fogalma191
Az érzelmek fajtái203
Az érzelmek fejlődése és nevelése209
A személyiség világnézete és ideáljai224
A világnézet és jelentősége az egyén életében224
A világnézet alapvető sajátosságai229
A személyiség ideáljai231
A világnézet és az ideálok kialakulása és fejlődése234
A magasabb idegtevékenység és a temperamentum típusai239
Pavlov tanítása a magasabb idegtevékenység típusairól 239
A temperamentum típusa és az ember magatartásának általános vonásai244
A temperamentum fejlődése és a személyiség egyéb sajátosságai254
A jellem263
A jellem fogalma263
A jellem struktúrája273
A jellem szintetikus vonásai282
Individuális és tipikus az ember jellemében 286
A jellem kialakulása és fejlődése293
A képességek297
A képesség fogalma297
Adottságok és képességek306
A képességek és a személyiség egyéb sajátosságainak kölcsönhatása314
A képességek fejlődése323
Harmadik rész: A személyiség kialakulása és fejlődése331
A személyiség kialakulásának és fejlődésének feltételei és rugói 333
A fejlődés metafizikus reakciós koncepcióinak bírálata333
A társadalmi és a természeti, a történelmi és az ontogenetikai elem kölcsönös feltételezettsége az ember fejlődésében 339
A személyiség fejlődésének tényezői342
A belső és külső ellentmondások legyőzése mint a fejlődés rugója346
A személysigé életkori fejlődése350
A tanuló személyiségének individuális sajátosságai és ezek forrásai356
A személyiség kialakulásának útjai és eszközei362
A nevelés - a személyiség kialakításának legfőbb eszköze362
A családi nevelés és a gyermek személyiségének fejlődése365
A személyiség formálásának eszközei az iskolában369
A meggyőzés és a befolyásolás mint a személyiség nevelésének módszerei376
Az egyéni bánásmód és a pedagógiai tapintat388
A tanulók fizikai és szellemi munkára való erkölcsi-pszichikai és szakmai felkészítése393
A munka mint társadalmi és történelmi jelenség393
A fizikai munkára való erkölcsi-pszichikai és szakmai felkészültség kialakítása396
A szellemi munkára való felkészítés411
Az önnevelés és a személyiség fejlődése418
Az önnevelés fogalma418
A személyiség fejlődése és az önnevelés423
Az önnevelés előfeltételei429
Az önnevelés motívumai433
Az önnevelés módjai436
A tanulók önnevelésének megszervezése441
A személyiség sajátosságai az ember fejlődésének különböző szakaszaiban446
Az óvodás- és kisiskolás korú gyermek fejlődő személyiségének sajátosságai446
A fejlődő személyiség sajátosságai a serdülőkorban449
A fejlődő személyiség sajátosságai az ifjúkorban470
A személyiség sajátosságai az érett, idős és öregkorban484
Irodalom491

A. G. Kovaljov

A. G. Kovaljov műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: A. G. Kovaljov könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv