| ELŐSZÓ | 13 |
| I. FEJEZET | 17 |
| A vaisnavizmus védikus alapjai | 17 |
| A vaisnavizmus korai története | 17 |
| A négy Vaisnava-sampradáya | 27 |
| A Sry Caitanya előtti vaisnavizmus Bengálban | 36 |
| II. FEJEZET | 41 |
| Srí Caitanya élete | 41 |
| Születése, isteni tulajdonságainak megnyilvánulása | 41 |
| A csintalan kisfiú | 44 |
| A diák | 45 |
| Srí Caitanya családos élete | 46 |
| Lelki avatása valamint istenszeretetének kibontakozása | 47 |
| A vaisnavák vezetője | 50 |
| Sankírtana | 52 |
| Sannyása | 53 |
| Utazás Puríba, találkozás Sárvabhaumával | 54 |
| Utazás Dél-Indiába és találkozás Rámánandával | 56 |
| Pratáparudra király megvilágodása | 59 |
| Zarándoklat Vrndávanába | 61 |
| Srí Caitanya titokzatos eltávozása Puríban | 66 |
| III. FEJEZET | 69 |
| A Brahmá-Madhva-Gaudíya-sampradáya | 69 |
| A Madhvától származó tanítványi láncolat | 69 |
| Kapcsolat Sankarával | 84 |
| IV. FEJEZET | 95 |
| Anyagok Srí Caitanya filozófiájához | 95 |
| A hat Gosqámí művei | 97 |
| Az életrajzok | 102 |
| V. FEJEZET | 109 |
| A tudás forrásai | 109 |
| Vaidusa-pratyaka (misztikus felismerés) | 113 |
| Sabdá (kinyilatkoztatás) | 120 |
| A Srímad-Bhágavatam | 125 |
| VI. FEJEZET | 131 |
| Az Abszolút természete | 131 |
| Nirvisesa (tulajdonságok nélküli) Brahman | 131 |
| Az Abszolút mint savisesa és nírvisesa | 139 |
| A Brahman felfoghatatlan hatalma az összeegyeztethetetlen összeegyeztetésére | 143 |
| VII. FEJEZET | 151 |
| Az Abszolút mint Bhagaván | 151 |
| Brahman, Paramátma és Bhagavá | 153 |
| Bhagaván saktijai | 160 |
| VIII. FEJEZET | 169 |
| Bhagaván Krsna | 169 |
| Krsna határtalan, részleges megnyilvánulásai | 169 |
| Krsna lelki lakhelye (dháma) | 186 |
| Krsna kísérete (parikara) | 196 |
| Krsna lílái (örömteli kedvtelései) | 199 |
| Krsna mint rasa | 203 |
| Srí Krsna mádhuryája (édessége) | 213 |
| Krsna földi megjelenésének módjai és célja | 218 |
| IX. FEJEZET | 227 |
| Jíva, a behatárolt önvaló | 227 |
| Mukti - felszabadulás a feltételekhez kötöttség alól | 235 |
| A végső cél | 240 |
| X. FEJEZET | 245 |
| A megnyilvánult anyagi világ | 245 |
| Máyá doktrínája | 245 |
| A teremtés folyamata | 248 |
| A sakti-parináma-váda | 251 |
| XI. FEJEZET | 259 |
| Az acintya-bhedábheda doktrínája | 259 |
| Az acintya-bhedábheda és Sankara advaita-vedántája | 274 |
| Az acintya-bhedábheda és Rámánuja visista-advaita filozófiája | 283 |
| Az acintya-bhedábheda és Nimbárka svábhávika-bhedábhedája | 288 |
| Az acintya-bhedábheda és Madhva bhedavádája | 293 |
| Az acintya-bhedábheda és Vallabhácáry suddhádvaita filozófiája | 297 |
| XII. FEJEZET | 303 |
| A bhakti mint módszer | 303 |
| Bhakti, jnána, karma és yoga | 304 |
| A bhakti természete (svarúpa-laksana) | 311 |
| A bhakti hatási | 317 |
| A sádhana-bhakti | 322 |
| A ritualisztikus (vaidhí) és a spontán (rágánugá) bhakti | 333 |
| XIII. FEJEZET | 343 |
| Príti, a végcél | 343 |
| A príti fejlődésének szakaszai | 347 |
| A príti magasabb szintjei | 350 |
| A stháyí-bháva (alapvető érzelem) | 363 |
| XIV. FEJEZET | 367 |
| Rasa, vagy transzcendentális íz | 367 |
| Mádhurya-rasa és erotika | 372 |
| Parakíyá-rasa | 381 |
| FÜGGELÉK | 397 |
| RÖVIDÍTÉSEK | 398 |
| SZÓJEGYZÉK | 399 |
| VÁLOGATOTT IRODALOM | 408 |
| SZANSZKRIT KIEJTÉSI ÚTMUTATÓ | 415 |