| Bevezetés | 3 |
| A "szakmai gyakorlatok" alap és középfokú oktatásának célja, feladata | 5 |
| A szakmai gyakorlat mint tantárgy | 5 |
| A szakmai szint | 5 |
| A szakosítási jegyzékek | 6 |
| A szakmai gyakorlat funkciója | 7 |
| A tantárgy (speciális) célja | 7 |
| A tantárgy tanításának feladatai | 7 |
| A tantervek feladatmeghatározásai | 8 |
| A tantárgy tanításának részfeladatai | 9 |
| A szakmai gyakorlatok tantárgyának tartalma | 13 |
| A közlekedésgépészeti Szakközépiskola tananyaga | 13 |
| Az autószerelő szakma tananyaga | 14 |
| A tananyag elemzése | 15 |
| Termelés-üzemeltetés | 15 |
| A termelő munkatevékenység elemei | 16 |
| A technológiai alkotóelemek | 16 |
| A tanulók munkacselekvésének tartalma és szerkezete | 17 |
| A tantárgy tanítási-tanulási folyamatának sajátosságairól | 25 |
| A tanítás és tanulás: irányítás | 25 |
| A szakértelem alkotóelemei és fejlesztésének módszerei | 27 |
| Az általános munkafunkciók | 28 |
| A speciális munkafunkciók | 29 |
| A munkajártasságok tanuláselméleti problémái | 33 |
| A tanulás feltételei | 34 |
| A tanulás eredményei | 34 |
| A koncentrációról | 40 |
| A munka-jártasságok, készségek fajtái | 42 |
| A tanulási folyamat felépítése | 43 |
| A folyamat szakaszai | 44 |
| A témafeldolgozási szerkezetek | 47 |
| A didaktikai feladatok értelmezése, felépítésük sajátosságai | 51 |
| A szakmai gyakorlatok oktatásának megszervezése | 55 |
| A munkahely | 55 |
| A műszaki ügyrend | 56 |
| A tanítás-tanulás helye | 57 |
| Előírások, dokumentációk | 58 |
| Szervezeti formák | 58 |
| Szervezeti keretek | 59 |
| A tanítás-tanulás módszerei | 61 |
| A munkamódszer és az oktatási módszer | 61 |
| A munkamódszer elemzésének néhány kérdése | 61 |
| Az oktatás módszereit meghatározó tényezők | 68 |
| A módszertani felfogás | 69 |
| Célok és módszerek | 71 |
| A tartalom és módszerek | 72 |
| A didaktikai feladat és módszerek | 75 |
| Az egyéni bánásmód és módszerek | 76 |
| A tanulók fejlettsége és módszereink | 77 |
| Az oktató személyisége | 83 |
| A gyakorlati foglalkozás felépítése, szerkezete | 83 |
| A gyakorlás előkészítése | 85 |
| A gyakorlatok levezetésének módszerei | 101 |
| Teendőink a foglalkozás bevezető részében | 104 |
| A tanulás tervezésének, a cselekvés szabályozásának és ellenőrzésének fejlesztése | 104 |
| A tervezőmunka fejlesztése | 104 |
| A munkacselekvés szabályozása | 105 |
| Az ellenőrzés és önellenőrzés fejlesztése | 107 |
| A balesetvédelem módszertani kérdései | 109 |
| A laboratóriumi gyakorlatok | 109 |
| Mechanikai mérőlaboratóriumi gyakorlatok | 110 |
| Anyagvizsgálati laboratóriumi gyakorlatok | 115 |
| A gépjármű-diagnosztikai gyakorlatokról | 116 |
| A fémipari alapképzés témaköreinek oktatásáról | 117 |
| A tananyaggá szervezés főbb problémái | 117 |
| A foglalkozásra való előkészület feladatai | 120 |
| Az autószerelő szakma szerelési gyakorlatainak oktatása | 121 |
| A forgatási naptár, rendszer | 121 |
| A téma felbontása oktatási szakaszokra | 122 |
| A módszeres lépések | 127 |
| A hibafelvételezés tanítása | 128 |
| A hibaelhárítás tanítása | 130 |
| A gépjárművezetés tanítása | 131 |
| A gépjárművezetési gyakorlatok célja, feladatai | 133 |
| A gépjárművezetési gyakorlatok tartalma és a tartalom felépítése | 134 |
| A vezetési gyakorlatok eszközei és alkalmazásuk | 138 |
| A gépjárművezetés gyakorlatain alkalmazott általános módszerek | 166 |
| Az irányító és biztonsági berendezés kezelése és üzemeltetése megtanulásának módszerei | 170 |
| A gépjármű mozgás (manőverezési) gyakorlatok, és megtanulásának módszerei | 183 |
| A gépjárművezetés gyakorlása a közúti forgalomban | 207 |
| A gépjárművezetői vizsgákról | 215 |
| Felhasznált irodalom | 223 |