kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Közlekedési Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 259 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 409 fekete-fehér fotóval, ábrával illusztrálva. |
| Előszó | 3 |
| Általános ismeretek | |
| A gépkocsi fejlődésének története | 5 |
| Fizikai alapfogalmak | 9 |
| A hosszmértékek | 9 |
| A területmértékek | 9 |
| Az űrmértékek | 9 |
| A szög | 9 |
| A lökettérfogat számítása | 10 |
| Az erő | 10 |
| A munka | 10 |
| A teljesítmény | 10 |
| A sebesség | 10 |
| A gyorsulás | 10 |
| A lassulás | 10 |
| A forgatónyomaték | 10 |
| Az áttétel | 10 |
| A közlekedő edények törvénye | 10 |
| A nyomás | 10 |
| A hőmérséklet | 11 |
| Térfogatváltozás | 11 |
| Kalória | 11 |
| Hatásfok | 11 |
| A centrifugális erő | 11 |
| A tehetetlenség | 11 |
| A súrlódás | 11 |
| A levegőellenállás | 11 |
| A folyadékok tulajdonsága | 12 |
| A fajsúly | 12 |
| A gázok tulajdonságai | 12 |
| A motorról általában | 12 |
| Az Otto-motorok | 12 |
| A Diesel-motorok | 12 |
| A motor alkatrészeinek elnevezée | 13 |
| A gépkocsi felépítése | 16 |
| Az alváz részei | 16 |
| A motor és segédberendezései | 16 |
| Az erőátviteli szerkezet részei | 17 |
| A futómű és tartozékai | 18 |
| A kocsiszekrény | 18 |
| A benzinmotor | |
| A négyütemű motor | 20 |
| A szívóütem | 20 |
| A sűrítőütem | 22 |
| A munkaütem | 23 |
| A kipufogóütem | 23 |
| A munkadiagramm | 26 |
| A kétütemű motor | 27 |
| A terelőgátas kétütemű motor működése | 28 |
| A keresztöblítéses kétütemű motor működése | 29 |
| A kétütemű szelepes motorok működése | 31 |
| A motorok szerkezete | 32 |
| A dugattyú | 32 |
| A dugattyúgyűrűk | 34 |
| Dugattyúcsap | 35 |
| A hajtórúd | 36 |
| A csapágy | 37 |
| A forgattyústengely | 37 |
| A lendítőkerék | 38 |
| A hengertömbegység | 39 |
| A hengerfej | 39 |
| A forgattyúsház | 40 |
| A bütyköstengely | 41 |
| A szelepemelő | 43 |
| A szelep | 45 |
| A hidraulikus szelepemelők | 45 |
| A motor kezelése | 46 |
| A motor olajozása | 48 |
| A súrlódás | 48 |
| A kényszerolajozás | 50 |
| Szivattyús szóróolajozás | 53 |
| A keverékolajozás | 54 |
| Az olajozóberendezés kezelése | 55 |
| Az olajozóberendezés hibái | 57 |
| A motor hűtése | 58 |
| A léghűtés | 59 |
| A vízhűtés | 60 |
| A termoszifonhűtés | 60 |
| A szivattyús hűtés | 62 |
| A hűtő | 63 |
| A hűtőberendezés kezelése | 65 |
| A hűtőberendezés üzemzavarai | 68 |
| A porlasztó | 68 |
| A benzin elégetése | 68 |
| A porlasztó feladata | 69 |
| Az egyfúvókás porlasztó | 70 |
| A porlasztó szerkezete | 71 |
| A féklevegős (Solex BF) porlasztó | 72 |
| A főfúvóka | 72 |
| Az üresjárati fúvóka | 72 |
| Az indító fúvóka | 73 |
| A kiegyenlítőfúvókás (MKZ-14) porlasztó | 74 |
| A főfúvókarendszer | 74 |
| Az üresjárati fúvóka | 76 |
| A hideg indítóberendezés | 76 |
| A gyorsítószivattyú | 77 |
| A takarékberendezés | 77 |
| A fordulatszámszabályozó | 77 |
| A Pobjeda (K-22) | 78 |
| A hideg indítóberendezés | 78 |
| Az üresjárati fúvóka | 78 |
| A főfúvókarendszer | 80 |
| A gyorsítószivattyú | 80 |
| A porlasztók egyéb szerkezetei | 80 |
| A vákuumos gyorsító membrán | 81 |
| A takarékfúzókás porlasztó | 81 |
| A Surányi-féle benzinmegtakarító készülék | 81 |
| A porlasztók kezelése | 83 |
| A porlasztók hibái | 83 |
| A benzinszolgáltatás | 85 |
| Az ejtőtartály | 85 |
| Az emelőkaros membránszivattyú | 87 |
| Lökőrudas membránszivattyú | 88 |
| Az elektromos membránszivattyú | 88 |
| A szivattyúk hibái és javításuk | 88 |
| A villamos berendezések | |
| A villamosságról általában | 90 |
| A villamosság | 90 |
| A villamos áram tulajdonságai | 90 |
| Az áramerősség | 91 |
| Az ellenállás | 91 |
| A feszültség | 91 |
| A teljesítmény | 91 |
| Árammforrások kapcsolása | 91 |
| Áramkör | 91 |
| A mágnesség | 91 |
| Az indukció | 92 |
| A transzformátor | 92 |
| Az akkumulátor | 92 |
| Az akkumulátor működése | 93 |
| Az akkumulátor szerkezete | 93 |
| Az akkumulátor kezelése | 96 |
| Gyújtókészülékek | 98 |
| Az akkumulátoros gyújtás | 98 |
| A primer és szekunder áramkör | 99 |
| A kondenzátor | 100 |
| A megszakító | 100 |
| Transzformátorok | 100 |
| A mágnesgyújtókészülék | 101 |
| A forgótekercses mágnes | 103 |
| A gyújtógyertya | 103 |
| A gyújtásállítás | 105 |
| A gyújtás beállítása | 105 |
| Gyújtási időpont | 108 |
| Állandó előgyújtás | 108 |
| Kézi előgyújtásszabályozás | 108 |
| Önműködő előgyújtásszabályozás (röpsúlyos) | 109 |
| Vákuum előgyújtásszabályozó | 109 |
| Az akkumulátoros gyújtóberendezés kezelése | 109 |
| Az akkumulátoros gyújtás hibái és azok elhárítása | 110 |
| A mágnesgyújtókészülék kezelése | 112 |
| A gyújtómágnes hibái | 112 |
| A gyújtógyertyák kezelése | 112 |
| A gyertyák hibái | 113 |
| A dinamó | 114 |
| A dinamó szerkezete | 115 |
| A dinamó működése | 117 |
| Az áramszabályozó dinamó | 117 |
| Visszáramkapcsoló | 118 |
| A feszültségszabályozó készülék működése | 119 |
| A dinamó töltésének ellenőrzése | 122 |
| A dinamó kezelése | 122 |
| A dinamó sarkítása | 123 |
| A dinamó hibái | 124 |
| Az indítómotor | 124 |
| A csúszófogaskerekes indítómotor | 126 |
| A Bendix-rendszerű indítómotor | 126 |
| A csúszóarmatúrás indítómotor | 127 |
| Az indítómotorok kezelése | 127 |
| Az indítómotorok hibái | 127 |
| A gépkocsi egyéb villamos berendezései | 128 |
| Lámpák | 128 |
| Villamoskürt | 129 |
| Irányjelző | 130 |
| Ablaktörlő | 131 |
| Villamos ablakmelegítő | 131 |
| Kapcsolók | 132 |
| Biztosítók | 132 |
| A villamos hálózat kezelése | 132 |
| Rövidzárlat elhárítása | 134 |
| A benzinmotor üzemzavarai | 135 |
| A motor nehezen vagy egyáltalán nem indítható el | 135 |
| Kihagyások a motor üzemében | 136 |
| Durrogások a motor üzemében | 136 |
| A motor rendellenesen melegszik | 137 |
| A motor teljesítménye csökken és nagy a fogyasztása | 137 |
| Kopogás a motorban | 137 |
| A kipufogócső füstöl | 137 |
| A Diesel-motor | |
| A Diesel-motorok működése | 139 |
| Négyütemű Diesel motorok működése | 140 |
| Kétütemű Diesel-motorok működése | 141 |
| Kétütemű szelepes Diesel-motorok | 142 |
| A gázolaj és égése a motorban | 144 |
| A gyulladási késedelem | 145 |
| A Diesel-motorok porlasztási rendszerei | 147 |
| Közvetlen befecskendezésű motorok | 147 |
| A légkamrás (légtárolós) rendszerek | 149 |
| Örvénykamrás rendszerek | 150 |
| az előkamrás rendszer | 150 |
| A Diesel-motor gázolajellátó berendezése | 152 |
| Az olajellátó berendezés főrészei | 153 |
| A tápszivattyú | 153 |
| A főszűrő | 155 |
| A befecskendező szivattyú | 155 |
| A fordulatszámszabályozó | 158 |
| Vákuumos fordulatszabályozó | 160 |
| Az előbefecskendező fúvóka | 161 |
| A befecskendező fúvóka | 161 |
| A nyakas szelep | 162 |
| A befecskendező szivattyú beszabályozása | 163 |
| A befecskendező szivattyú beállítása | 163 |
| A befecskendező szivattyú felszerelése a motorra | 165 |
| A Diesel-motorok villamos berendezései | 166 |
| Az izzógyertya | 167 |
| Az izzógyertyák kezelése | 168 |
| A két akkumulátor kapcsolása | 168 |
| A Diesel-motorok kezelése | 171 |
| A befecskendező szivattyú kezelése | 171 |
| Légtelenítés | 172 |
| A befecskendező fúvóka kezelése | 173 |
| A gázolajszállító berendezés kezelése | 173 |
| A Diesel-motor üzemzavarai | 174 |
| A motor nehezen vagy egyáltalán nem indítható meg | 174 |
| A motor teljesítménye csökken | 174 |
| A motor üzem közben megáll | 175 |
| A motor erősen kopog | 175 |
| A motor erősen füstöl | 177 |
| A motor túlságosan melegszik | 177 |
| A benzinmotor és a Diesel-motor összehasonlítása | 178 |
| A gázturbinás motor | 179 |
| Az erőátviteli szerkezetek | |
| A tengelykapcsoló | 182 |
| Az egytárcsás tengelykapcsoló | 182 |
| A kéttárcsás tengelykapcsoló | 183 |
| A többlamellás tengelykapcsoló | 186 |
| A folyadékos tengelykapcsoló | 187 |
| A tengelykapcsoló kezelése | 188 |
| A sebességváltó | 189 |
| A sebességváltó szekezete és kapcsolása | 190 |
| A szinkron sebességváltó | 194 |
| Az önműködő sebességváltó | 194 |
| A szabadonfutó szerkezet | 194 |
| A sebességváltó kezelése | 196 |
| A sebességváltó meghibásodásai | 196 |
| A kardántengely | 198 |
| A kardáncsukló | 199 |
| A Hardy-tárcsa | 200 |
| A kardáncsukló kezelése | 201 |
| A kardán hibái | 201 |
| A differenciálmű | 202 |
| A főáttételezés | 202 |
| A differenciál | 204 |
| A differenciálzár | 207 |
| Az önzáró kiegyenlítómű | 208 |
| A differenciálmű kezelése és hibái | 209 |
| A futómű és segédberendezései | |
| A futómű | 211 |
| Az alvázkeret | 211 |
| A tengelyek | 213 |
| A kerekek állása | 213 |
| A kormánymű | 215 |
| A kerekek | 218 |
| A rúgózás | 219 |
| A gumiabroncs | 220 |
| A lengéscsillapító | 221 |
| A futómű kezelése | 222 |
| Kerékpárabroncsok kezelése | 225 |
| A fékek | 229 |
| A mechanikus fék | 229 |
| A kézifék | 231 |
| A folyadékfék | 231 |
| A légfék (ZISZ) működése | 235 |
| A pótkocsi fékek | 237 |
| A járművek megállításával kapcsolatos kérdések | 238 |
| A fékrendszer kezelése | 238 |
| A fékek meghibásodásai | 239 |
| A gépkocsi vezetése | 241 |
| A gépkocsi ellenőrzése | 241 |
| A gépkocsi elindítása | 242 |
| Kapcsolások | 245 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.