| Kiadó: | Tóth-M Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 271 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 13 cm |
| ISBN: | 963-590-021-X |
| Előszó | 5 |
| A magatartáskutatásról | 9 |
| Mit akarunk? | 9 |
| Az ösztönös mozgás | 12 |
| A beállítódás | 18 |
| A ritualizáció | 21 |
| Törzsfejlődés-történeti és kultúrtörténeti rítusképződés | 27 |
| Feladat meghatározás és módszer | 37 |
| Rendszerek elemzése és leírása | 37 |
| Organikus rendszerek, mint a kutatás tárgyai | 40 |
| Érzelem és természettudomány | 42 |
| Az analógia mint tudás- és hibaforrás | 46 |
| Mi az etogram? | 49 |
| Motivációanalízisek | 51 |
| A szürkeludakról | 54 |
| Miért éppen a szürkeludak? | 54 |
| Martina | 56 |
| A kikelés és a kislibák felnevelése | 67 |
| Hangérzékelést jelző hang és kötődés | 75 |
| A személyiség szerepe | 76 |
| Az agresszivitás | 77 |
| A rangsor | 78 |
| A féltékenység | 83 |
| Az alázatviselkedés | 86 |
| A gyász | 87 |
| A gyűlölet | 90 |
| Motivációanalízisek | 93 |
| Mégegyszer: miért éppen szürkeludak? | 94 |
| A halakról | 96 |
| A korallzátonyon | 96 |
| Miért ilyen tarkák ezek a halak? | 99 |
| Az úgynevezett kommentharcok (diákegyleti párbajok) | 107 |
| Ivadékgondozás a cichlidáknál | 110 |
| A motivációanalízishez | 112 |
| Az agresszivitásról | 117 |
| Mire jó a rossz? | 117 |
| Az agresszió megfékezése | 131 |
| A harc ritualizációja útján | 131 |
| Akusztikus jelzések őtján | 133 |
| Kibékülési ceremóniák útján | 136 |
| Filogenetikus és kulturális rítusképződés | 140 |
| Az evolúcióról | 150 |
| A célirányos világrend képzete | 150 |
| Funkcióváltás | 161 |
| A filogenezis cikkcakkjai | 164 |
| Az energianyereség pozitív visszacsatolása | 170 |
| Az alkalmazkodás, mint tudásszerzés | 171 |
| A fulguráció | 174 |
| Út a magasabb rendűhöz | 178 |
| Struktúra és változékonyság | 182 |
| Semmi sincsen, ami korábban már meglett volna | 183 |
| Célra irányuló alkalmazkodás és tanulás | 186 |
| Az adaptív modifikációról általában | 186 |
| A beállítódás | 189 |
| Tanulási folyamatok | 190 |
| A siker visszajelzése és a jutalmazással történő idmoítás | 192 |
| Belátás és központi tér reprezentáció | 194 |
| Tradíció | 195 |
| Tanult tulajdonságok átörökítése | 198 |
| Az emberről | 200 |
| A fogalmi gondolkodás gyökerei | 200 |
| Az érzékelés absztrakciós funkciója | 201 |
| Gondolatok az örökölt viselkedésmódokról | 208 |
| A filogenetikus alapok | 209 |
| A specializálatlanság specialistája | 214 |
| Homo ludens | 221 |
| A kulturális evolúció | 223 |
| A kultúra átörökítése és megváltozása | 225 |
| A "fontosnak tartott dolog" szociális konstrukciója | 227 |
| A csoport szimbóluma | 230 |
| A felelősségről és a morálról | 231 |
| Ecce homo | 231 |
| Erényről és vonzalomról | 234 |
| Az együttérzésről | 236 |
| Az ösztönös viselkedés | 239 |
| Evolúciós ismeretelmélet | 244 |
| Bevezető gondolatok | 244 |
| A természettudós ismeretelméleti alapállása | 246 |
| Ismeretelméleti megfontolások | 249 |
| A hipotetikus realizmus | 260 |
| A természettudós krédója | 263 |
| Mit szólna mindehhez Kant? | 264 |
| Forrásjegyzék | 267 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.