| Előszó | 3 |
| Az írás története | 5 |
| Az írást megelőző rendszerek | 5 |
| Barlangfestmények | 5 |
| Gondolatközlési jelrendszerek | 5 |
| A képírástól a betűírásig | 6 |
| Képírás (piktográfia) | 6 |
| Fogalomírás (ideográfia) | 6 |
| Szó- és szótagírás | 7 |
| Betűírás | 7 |
| Betűírásig nem fejlődött írások | 7 |
| A sumérok ékírása | 7 |
| Egyiptomi hieroglif írás | 8 |
| Krétai írások | 9 |
| Aztékok és maják írása | 10 |
| Kínai írás | 10 |
| Japán írás | 11 |
| Az első betűírások | 11 |
| Protosínai írás | 11 |
| A föníciai abc | 11 |
| Az arámiak írása | 12 |
| Ma is használt írások | 12 |
| Héber írás | 12 |
| Arab írás | 13 |
| Görög írás | 14 |
| Latin írás | 14 |
| Glagolia és a cirill írás | 16 |
| A magyarság írása | 17 |
| A grafológia története | 21 |
| A grafológia előfutárai | 21 |
| Elszórt tanulmányok időszaka | 22 |
| A tudományos grafológia megalapozása | 24 |
| Edouard - Auguste Hocquart | 24 |
| Jean Hippolyte Michon | 24 |
| Dr. Schwiedland Jenő Péter | 25 |
| Langenbruch | 25 |
| Hans H. Busse | 25 |
| Binet | 25 |
| Crépieux-Jamin | 25 |
| Giacomo Moretti | 26 |
| A német iskola képviselői | 26 |
| Adolf Hencze | 26 |
| Georg Mayer | 26 |
| Erlenmayer | 26 |
| W. Preyer | 26 |
| Ludwig Klages | 27 |
| Max Pulver | 27 |
| Rudolf Pophal | 27 |
| A magyar grafológia története | 27 |
| Giay Rudolf | 27 |
| Románné Goldzieher Klára | 27 |
| Bendetz Móric | 28 |
| Bíró József | 28 |
| Soltész István | 28 |
| Balázs Dezső - Hajnal Richárd | 28 |
| Csötörtök Csaba | 28 |
| Somoskéri Pál | 29 |
| Rákosné Ács Klára | 29 |
| Napjaink grafológiai élete | 29 |
| Az elmúlt évtized legnagyobb képző intézményei | 30 |
| Napjaink egyéb eseményei | 33 |
| Grafológiai elvek, elméletek | 35 |
| Elszórt tanulmányok időszaka | 35 |
| Johann Kaspar Lavater | 35 |
| A tudományos grafológia megalapozása | 36 |
| A francia iskola | 36 |
| A német iskola képviselői | 38 |
| A XX. századi modern grafológia kialakulása | 46 |
| Térszimbólika | 46 |
| Max Pulver | 46 |
| Grünwald | 47 |
| Koch | 48 |
| Vonalfeszültség | 49 |
| Vonalminőség-ritmus | 52 |
| Ritmuselméletek | 52 |
| Crépieux - Jamin | 53 |
| Klages | 53 |
| Max Pulver | 54 |
| Rudolf Pophal | 54 |
| Carl Gross és Robert Heiss | 55 |
| Alice Enskat és Wilhelm Müller | 58 |
| Magdalena Heerman | 59 |
| Roda Wieser | 59 |
| Egyéb elméletek | 61 |
| Kísérleti grafológia: Robert Saudek | 61 |
| Holisztika 1: Hans Knobloch | 61 |
| Holisztika 2: Gulyás Jenő István | 63 |
| Oknyomozó grafológia: Bodroghy Péter | 69 |
| Hurok elmélet: Z. Gánti Péter | 69 |
| Funkciókocka elmélet: dr. Szidnai László | 69 |
| Rendszerelmlet: Gulyás Jenő István | 72 |
| Pszcihogramok | 73 |
| Románné Goldzieher Klára | 73 |
| Bernhard Lüke | 74 |
| Vékony Györgyi | 79 |
| Szidnai László | 79 |
| Wilhelm Müller - Alice Enskat | 80 |
| Broder christiansen - Elisabeth Carnap | 81 |
| Grafometria | 84 |
| Hisztogramok | 84 |
| Grafikus görbék | 85 |
| Komputeres vizsgálat | 95 |
| Rendszerszemlélet | 97 |
| Alapdefiníciók | 97 |
| A rendszerszemlélet elemeinek lényege | 98 |
| A duktum (a vizsgálandó kézírás) | 98 |
| Íráskörülmények | 100 |
| Holisztika | 100 |
| Szerkezeti struktúra | 100 |
| A makrostruktúra | 100 |
| A mezostruktúra | 101 |
| Az alapstruktúra | 102 |
| A mikrostruktúra | 102 |
| Alakiság változás | 103 |
| Az írás mennyiségi (mérhető) jellemzőinek vizsgálata | 103 |
| Grafológiai jegyek változásainak vizsgálata | 103 |
| Az alakiság változásviszonyainak vizsgálata | 104 |
| Szimbólumelméletek | 104 |
| A térszimbolika | 105 |
| Irányszimbolika | 107 |
| A képszimbolika és a számszimbolika | 108 |
| Grafoszimbolika | 109 |
| A színszimbolika | 109 |
| A holisztika | 109 |
| Az írás dimenziói | 109 |
| Horizontalitás-vertialitás | 109 |
| Mélység | 110 |
| Idő | 110 |
| A forma | 110 |
| A szintézis | 110 |
| A grafológiai elemzés tanulásai fázisai | 110 |
| Jelentéstartalommal rendelkező sajátos jelenségek | 112 |
| Grafológiai analízis | 113 |
| A Statikus elemek | 113 |
| Makrostruktúra | 114 |
| Írástömb | 114 |
| Szövegtömb | 119 |
| Margók | 119 |
| Mezostruktúra | 130 |
| Megszólítás | 130 |
| Az aláírás | 133 |
| Tagoltság | 136 |
| Sorkozök, sorok | 137 |
| Szavak | 147 |
| Szótávolság | 147 |
| Alapstruktúra | 149 |
| A betű | 149 |
| Zónák | 150 |
| A betűk formai viszonyai | 155 |
| A betűk mérete, az írás nagysága | 156 |
| A betűk, az írás szélessége | 160 |
| Az írás kötési módja (kötésmódja, ductusa) | 164 |
| Kötöttség | 172 |
| Mikrostrukturális elemek | 174 |
| Oválok | 174 |
| Hurkok | 180 |
| Kezdővonalak | 188 |
| Végvonalak | 191 |
| Áthúzások, t áthúzás | 194 |
| Az ékezetek | 199 |
| Az írás dőlése | 203 |
| B Dinamikus elemek | 207 |
| Az írásnyomás | 207 |
| Az írás sebessége | 211 |
| Ritmus | 213 |
| Szabályosság | 220 |
| Írástanítás | 225 |
| Az írás megtanításához szükséges alapképességek és készségek | 225 |
| Képesség | 225 |
| Készség | 225 |
| Az írástanítás legfontosabb kérdései | 226 |
| Az írás tanítása | 228 |
| Írászavarok | 233 |
| Az író személyéhez kapcsolható írászavarok | 233 |
| Biológiai (fejlődési) szint | 233 |
| Nembeli hovatartozás | 234 |
| Kézdominancia | 234 |
| Egészségi állapot | 234 |
| Az érzékszervek állapota | 236 |
| A fizikai állapottal összefüggő tényezők | 236 |
| Pszichológiai tényezőkkel összefüggő tényezők | 237 |
| Iskolai végzettséghez kapcsolható tényezők | 237 |
| Az író személytől független körülmények | 237 |
| Irodalomjegyzék | 239 |
| A szerzőkről | 241 |
| Tartalomjegyzék | 243 |