| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 293 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. |
| Előszó | 7 |
| A gyakorlati problémamegoldás ontogenezisével kapcsolatos kutatások főbb irányai a pszichológiai irodalomban | |
| A gyakorlati cselekvés mint az absztrakt gondolkodás fejlődésének alapja | 13 |
| A gyakorlati problémamegoldás mint az ismeretek és a gondolkodás eredménye | 31 |
| A gondolkodás mint a gyakorlati cselekvés szerves része | 46 |
| A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás fejlődése 6-14 éves korban | |
| Az elemi konstruáló tevékenység fejlődése 6-10 éves korban. Az interorientáció kezdete | 83 |
| Az elemi konstruálió tevékenység fejlődésének néhány sajátossága 10-14 éves korban. Az interorientáció további alakulása | 94 |
| Szerkezet-összeállítás fényképolvasás alapján | 94 |
| A 10-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai az emlékezés alapján történő szerkezet - összeállításban | 101 |
| A 13-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai műszaki rajz alapján történő szerkezet-összeállításban (Porkolábné Balogh Katalin kísérletei alapján) | 120 |
| A környezeti feltételek és az oktatás hatása az elemi konstruáló tevékenység fejlődésére | 129 |
| Saját kísérleteink eredményei | 129 |
| A szovjet pszichológusok újabb eredményei az elemi konstruáló tevékenység fejlesztési feltételeinek kutatásában | 140 |
| A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás 6-14 éves kor közötti fejlődésének összefoglalása. Megoldatlan problémák és az eddigi kutatások néhány fogyatékossága | 146 |
| A divergens jellegű gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban | 153 |
| A divergens jellegű problémamegoldás lényege és jelentősége. Kutatásaink célja és feladata | 155 |
| Új utak keresése | 155 |
| Újabb kísérleteink metodikai problémái | 161 |
| A kísérletek és a kísérleti eredmények feldolgozásának módszere | 164 |
| A kísérleti feladat | 164 |
| A kísérleti eredmények feldolgozásának lényegesebb paraméterei | 174 |
| A 6-14 évesek divergens gyakorlati problémamegoldásának fejlődése viszonylag spontán fejlődési feltételek között. Konstatáló kísérleteink eredményei | 182 |
| A fejlődés feltételeinek kísérleti vizsgálata | 198 |
| Egyéni feltételvariáló kísérletek a tárgyi cselekvés fejleszthetőségének megállapításához | 199 |
| Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatásának vizsgálata a tárgyi (manipulációs) feladatmegoldás fejlődési lehetőségeinek további tisztázása céljából | 209 |
| Az ének-zenei általános iskolai oktatás hatása a gyakorlati problémamegoldó gondolkdás fejlődésére | 210 |
| A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére | 220 |
| A komplex matematikatanítási kísérlet hatása a gyakorlati problémamegoldás fejlődésére | 227 |
| Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatása a materializált feladatmegoldás fejlődésére | 236 |
| Az ének-zenei általános iskola hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 236 |
| A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 250 |
| A komplex matematikatanítás hatása a rajzban történő problémamegoldás fejlődésére | 250 |
| Egyetemi hallgatókkal végzett kísérletek a tárgyi és materializált gyakorlati problémamegoldás fejlődési prognózisa céljából | 261 |
| Összefoglalás. Következtetések | 265 |
| Irodalom | 275 |
| Contents | 289 |
| Szoderzsanyije | 292 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.