Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.780

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermek erkölcsi fejlődése

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Református Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím: Református Pedagógiai és Katechetikai Füzetek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9700-22-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hosszas előkészítő munka után, 2000-ben indul útjára az 1994-ben alapított Református Pedagógiai Intézet pedagógiai-katechetikai sorozata, a "Református Pedagógiai és Katechetikai Füzetek". A... Tovább

Előszó

Hosszas előkészítő munka után, 2000-ben indul útjára az 1994-ben alapított Református Pedagógiai Intézet pedagógiai-katechetikai sorozata, a "Református Pedagógiai és Katechetikai Füzetek". A sorozat első darabja - dr. Kiss Tihamér: A gyermek erkölcsi fejlődése c. munkája - egy kimagasló tudományos életút előtt tiszteleg.
Kiss Tihamér teológiai és filozófiai doktor, egyetemi magántanár Diósgyőrött született 1905. december 28-án. A miskolci Lévay József Református Főgimnáziumban tanult és 1924-ben érettségizett. Lelkigondozó, igehirdető és pedagógusképző életpályára készült, ezért Debrecenben 1924-ben a Tisza István Tudományegyetem Hittudományi, Bölcsészettudományi és Orvostudományi Karán, majd a strassburgi és a párizsi egyetem bölcsészettudományi és teológiai fakultásán tanult. Elvégezve tanulmányait (első lelkészképesítőjét 1928-ban megszerezve) Baltazár Dezső püspök segédlelkésze, Csikesz Sándor hittudományi professzor kollégiumi levéltári iskolatörténeti kutató asszisztense, majd 1929-1940 között Szegeden gyülekezeti segédlelkész, hitoktató lett. 1931-ben Sárospatakon a vallástanári képesítést megszerezve gimnáziumi vallástanár lett. Franciaországi tanulmányi időszakában (1926-28) a tanulmányi szünetekben missziós lelkészi szolgálatot végzett Párizsban és Észak-Franciaországban a kivándorolt magyar munkások között. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezető rész7
Az erkölcs a társadalom fenntartó ereje (Bevezetés)7
Két eltérő felfogás az erkölcsi törvények keletkezéséről, az erkölcsi törvények adójáról8
A gyermek mint az erkölcsi nevelés tárgya, a pedagógus mint alanya9
Az erkölcsi törvények és magatartási szabályok elfogadása és követése kényszerítésre vagy önkéntesen10
A személyiség magatartását szabályozó erkölcsi normarendszer, amire a nevelő támaszkodik12
A gyermek erkölcsi elvi felfogásának és magatartásának kialakulása16
A gyermek kezdeti gyakorlati alkalmazkodása a természeti törvényekhez és a társadalmi magatartási szabályokhoz (I. Alapozó fejlettségi fok)16
A szabályokat alkotó felnőttek iránti (egyoldalú) tisztelet motiválta szabályokhoz igazodás az egocentrizmus és a szinkretikus gondolkodás korában (II. A kényszerítésre alkalmazkodás fejlettségi foka - a heterogén pozícióban lévők viszonyulása időszakában (2-4 életév))20
A szabályok és az erkölcsi törvény fogalmának kialakulása (A harmadik fejlettségi fok, 5-7. életév)24
Piaget fenti vizsgálati eredményeiből levonható pedagógiai megfontolások30
A csoportba beilleszkedés és a játékszabályokhoz alkalmazkodás fejlődésfokozatai Piaget vizsgálati eredményei alapján33
A szabály felismerése, tudatosulása, a fogalma mind tisztább értelmezése, és a hozzá alkalmazkodás fejlődésének fokai38
Piaget elméleti összefoglalója57
A nevelés módszerei a gyermek erkölcsi személyisége kialakulásának megalapozó korszakában66
Nevelői magatartás és tevékenység az újszülött- és a csecsemőkorban lévő gyermekek szociális magatartásának kialakítására (1. életév)66
Korai gyermekkor (2-3. életév)76
Az óvodás gyermekkor (3-6. életév)80
Erkölcsi nevelés az intuitív műveleti gondolkodás átmeneti időszakában (5-7. életév)84
Erkölcsi nevelés az iskolás gyermekkorban103
Az általános iskola alsó tagozatában már szükséges és lehetséges a tanulók céltudatos és megtervezett rendszeres erkölcsi nevelése103
Az autonóm erkölcsi személyiség kialakítására törekvő erkölcsi nevelés az emberiség és világa érdekében helyes magatartás eszményeihez kell igazodjék105
Az autonóm, sokoldalúan kiművelt erkölcsi személyiség kialakulását szolgáló korszerű nevelés hatásrendszere107
Az erkölcsi törvények és magatartási szabályok elleni vétségek megítélésének fejlődése és fejlesztése az iskolás gyermekkorban109
Az autonom erkölcsi személyiség kialakulása a serdülőkorban és fejlesztését segítő nevelési módszerek122
Az erkölcsi gondolkodás és a szociális magatartás alakulása a serdülőkor bevezető korszakában (11-14. életévben)122
A serdülő személyiségében, erkölcsi felfogásában és magatartásában bekövetkező változások jellemzői132
A serdülők életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó erkölcsi nevelési elvek és módok135
Szakirodalom138

Dr. Kiss Tihamér

Dr. Kiss Tihamér műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Kiss Tihamér könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem