kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 161 oldal |
| Sorozatcím: | Szocialista Nevelés Könyvtára |
| Kötetszám: | 103 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 2000 példányban jelent meg. Tankönyvi száma: 5259. |
| Előszó | 3 |
| Általános kérdések | 6 |
| A tanulmány tárgya, célja és feladatai | 6 |
| Az anyaggyűjtés | 7 |
| Az anyaggyűjtés forrásai | 7 |
| Az anyaggyűjtés módszerei | 7 |
| Egyéni beszélgetés a tanulóval | 8 |
| Csoportos foglalkozások | 9 |
| Pedagógiai kísérletek | 11 |
| Gyakorlati munka tapasztalatainak gyűjtése | 11 |
| A szakirodalom útmutatásai | 11 |
| Az anyaggyűjtés alkalmai | 12 |
| Az olvasás szerepe a gyermek életében | 12 |
| Az olvasás jelentősége a gyermek iskolai életében | 13 |
| Az otthoni olvasás szerepe a szabadidő eltöltésében | 19 |
| Az olvasóvá fejlődés feltételei és szakaszai | 23 |
| Az olvasóvá fejlődés tényezői | 23 |
| Az olvasóvá fejlődés szakaszai | 24 |
| Az iskola feladatai az olvasóvá fejlődés egyes szakaszaiban | 26 |
| Az olvasási készség elsajátításának a szakasza (6-8 életévek) | 26 |
| A család szerepe az irodalmi érdeklődés ébresztgetésében az iskoláskort megelőző időszakban | 27 |
| Az iskolába lépő gyermek lélektani jellemzése | 29 |
| Az olvasás megszerettetése az I-II. osztályban | 29 |
| Módszerek | 31 |
| Az otthoni olvasás ellenőrzése | 33 |
| Óratervek | 33 |
| Az önálló olvasóvá felődés szakasza (8-10. életévek) | 36 |
| Az életszakasz lélektani jellemzése | 36 |
| Az olvasóvá neveléssel összefüggő olvasástechnikai kérdések | 38 |
| Tantervi követelmények a III-IV. oszt-ban | 38 |
| Az olvasási technika fogalma (A hangos és néma olvasás) | 39 |
| Az olvasási technika fokozatai | 40 |
| Az olvasási technika vizsgálata Budapesten és vidéken | 42 |
| Szempontok az olvasási készség fejlesztéséhez | 45 |
| Az olvasmányok feldolgozása | 47 |
| A tartalmi megértés szintjei | 47 |
| Az olvasmány formai sajátságainak a vizsgálata | 49 |
| A feldolgozás mozzanatai | 50 |
| Az otthoni önálló olvasásra ösztönzés a tanítási órákon | 51 |
| A tankönyv kapcsolata az ifjúsági művekkel | 52 |
| A tanítási témával rokontartalmú könyvek ajánlása | 53 |
| Az ifjúsági mű megbeszélése az órán | 53 |
| A fejlett olvasás bevezető szakasza (10-14 életévek) | 57 |
| Az életszakasz lélektani jellemzése | 57 |
| Átmenet az alsó és felső tagozat munkája között | 63 |
| Az olvasóvá nevelés feladatai a felső tagozatban | 64 |
| Az otthoni olvasás népszerűsítése és szervezése | 64 |
| Az ellenőrzött könyvforrások biztosítása | 65 |
| A fejlődést elősegítő irodalom kiválasztása | 67 |
| Az irodalmi érdeklődés fejlesztésének feltételei | 70 |
| Tárgyi feltételek | 70 |
| Személyi feltételek | 72 |
| A lélektani tájékozódás szükségessége | 74 |
| A foglalkozási módszerek ismerete | 76 |
| Az irodalmi foglalkozások munkaszakaszai | 77 |
| A munkaszakaszokról általában | 77 |
| A könyvvel folyó nevelőmunka tervezése | 78 |
| A tervezés előmunkálatai | 78 |
| Adatgyűjtés az osztályban | 78 |
| Az előző évi tapasztalatok elemzése | 84 |
| Tájékozódás az otthoni körülményekről | 86 |
| A tervkészítés feladatai | 87 |
| A tervezés általános irányelvei | 87 |
| A fő feladatok kijelölése | 88 |
| A terv részfeladatokra bontása | 89 |
| A foglalkozások anyaga és beosztása | 91 |
| Az együttműködés terve a nevelés tényezőivel | 92 |
| Az osztályfőnöki órák irodalmi foglalkozásai | 95 |
| A munkaterv készítése | 108 |
| Két alapelv | 108 |
| Munkatervek | 109 |
| Az irodalmi foglalkozások szervezése | 119 |
| A foglalkozások előkészítése | 119 |
| Technikai előkészítés | 119 |
| Lélektani előkészítés | 120 |
| A foglalkozások vezetése | 122 |
| Az idő helyes beosztása | 122 |
| Az eseményszerűség követelménye | 123 |
| A cselekvőképesség foglalkoztatása | 123 |
| Az olvasás irányítása | 125 |
| Miért van szükség irányításra? | 125 |
| Az egyéni foglalkozások | 129 |
| Beszélgetés a gyermekkel | 129 |
| Egyéni feladatok | 130 |
| Közös foglalkozások | 136 |
| Témák megbeszélése | 137 |
| Felolvasó órák | 137 |
| Filmvetítéssel kísért könyvismertetés | 138 |
| Az író és az olvasó találkozása | 140 |
| Irodalmi versengések | 141 |
| Az osztály- és ifjúsági könyvtár munkájáról | 143 |
| Az osztálykönyvtár | 143 |
| Az osztálykönyvtár pedagógiai jelentősége | 143 |
| Az osztálykönyvtár szervezése | 145 |
| Az iskolai ifjúsági könyvtár | 147 |
| Jelentőségének megnövekedése. Hiányosságok | 147 |
| Az ifjúsági könyvtáros feladatai | 150 |
| A tanítási órákra való felkészülés segítsége | 150 |
| Az otthoni olvasás irányítása | 151 |
| Foglalkozás a szülőkkel | 152 |
| A könyvtári munka állandó javítása (önképzés) | 152 |
| A könyvtáros munkamódszerei | 153 |
| Az olvasók tájékoztatása | 154 |
| Aktívhálózat kiépítése | 155 |
| Könyvtári körök | 155 |
| Az irodalmi tömegfoglalkoztatás | 156 |
| Összefoglalás | 158 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.