kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Herder Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 299 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-7484-07-8 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 9 |
| Kritikai észrevételek az iskolára alkalmazot tudományról | 13 |
| A módszerek története | 28 |
| Egészséges gyermek tudományos nevelése | 41 |
| Az első kísérlet körülményeinek elemzése és elterjedésének története | 44 |
| A "Gyermekek Házában" alkalmazott tanítási módszerek | 47 |
| Testi növekedés | 48 |
| A környezet | 51 |
| Gyakorlati észrevételek | 53 |
| Fegyelem és szabadság | 54 |
| Az iskolai fegyelem nehézségei | 55 |
| Függetlenség | 59 |
| Minél több a felesleges segítség, annál inkább akadályozza a természetes erők fejlődését | 62 |
| Gyermekeink jutalmazása és büntetése | 62 |
| A fejlődés szabadsága | 64 |
| A természet szerepe a nevelésben | 67 |
| A természet helye a nevelésben | 73 |
| Gondoskodás másokról | 73 |
| A kerttel kapcsolatos előítéletek | 74 |
| A legkedvesebb munka | 75 |
| Egyszerűség | 76 |
| A mi kertünk | 76 |
| A mozgásra nevelés | 78 |
| A "vörös" és a "fehér" ember | 78 |
| Gimnasztika és fegyelem | 80 |
| Gimnasztika és munka | 82 |
| A munka | 83 |
| A tárgyak hangja | 84 |
| A képességek | 84 |
| A pontosság | 85 |
| A fogékony életkor | 86 |
| A mozdulatok elemzése | 87 |
| Gazdaságos mozdulatok | 88 |
| A fűzős és kapcsolós keretek | 88 |
| További eszközök | 89 |
| A vonal | 89 |
| Együttes gyakorlatok | 90 |
| Mozdulatlanság és csend | 91 |
| Nyílt utak | 91 |
| A szabad élet | 92 |
| A valóság | 92 |
| A tevékenységek előkészítése | 93 |
| Gimnasztika és játék | 95 |
| A választás szabadsága | 96 |
| A fejlesztés eszközei | 98 |
| Egy tulajdonság elkülönítése | 100 |
| Minden tárgyban közös, alapvető tulajdonságok a gyerek nevelő környezetében | 101 |
| A gyakorlatok | 104 |
| Hogyan kell a pedagógusnak kiadnia a feladatot. Összehasonlítás a régi rendszerekkel | 104 |
| Bevezetés az érzékfejlesztő eszközök gyakorlataiba. Ellentétek. Azonosságok. Fokozatok | 110 |
| A tapintási gyakorlatok bevezetésének technikája | 111 |
| Hőérzékelés | 112 |
| Súlyérzékelés | 113 |
| Formák érzékelése kizárólag tapintás útján. A sztereognosztikus érzékelés fejlesztése | 113 |
| Az ízlelő- és szaglóérzék fejlesztése | 117 |
| Vízuális és auditív megkülönböztetés | 119 |
| Eszköz: a hengersor és az építőelemek | 119 |
| A faelemek | 121 |
| Erőfeszítés és izommemória | 122 |
| A színek eszközei | 123 |
| Szenzorikus geometrikai ismeretek. Sík sablonok és geometriai formák | 125 |
| Gyakorlatok a három kártyasorozattal | 128 |
| Gyakorlatok hangok megkülönböztetésére | 129 |
| A csend | 131 |
| Az érzékfejlesztésről általában | 136 |
| A pedagógus | 142 |
| A gyakorlatok technikája | 146 |
| Bevezetés | 146 |
| A gyakorlatok | 148 |
| A háromlépcsős gyakorolat | 149 |
| Gyakorlati alkalmazás. Bevezetés az eszközök használatába. A hengersorok | 150 |
| A gyerek irányítása | 152 |
| Megjegyzések az előítéletekről | 156 |
| A próbakő | 162 |
| A szellemi rendezettség | 164 |
| Az emelkedettség elérése | 165 |
| A csend. Materializált absztrakciók | 165 |
| A normális és értelmi fogyatékos gyerekek nevelésének összehasonlításai | 168 |
| Összehasonlítás pedagógiánk és a kísérleti pszichológia között | 171 |
| Az érzékszerv funkcióinak fejlesztése ismételt gyakorlatokkal | 172 |
| Az írott nyelv | 175 |
| Az olvasás és írás tanításának régi módszereiről. Séguin írásmódszerének kritikája | 176 |
| Az írás mechanizmusa | 191 |
| Az író kéz mozdulatainak elemzése | 193 |
| Az írás közvetlen előkészítése. A tényezők elemzése | 194 |
| A mechanizmusoktól megszabadított intelligencia | 203 |
| A szavak összeállítása | 204 |
| Az olvasás | 215 |
| Gyakorlat a csoportosított kártyákkal | 219 |
| A parancsok: Mondatok olvasása | 221 |
| A nyelv | 225 |
| A hiányos nevelésre visszavezethető beszédhibák | 236 |
| A számolás tanítása és beveztés az aritmetikába | 244 |
| További lépések az aritmetikában | 255 |
| A rajzolás és az alkotó művészet | 258 |
| A zenei művészet kezdete | 263 |
| A vallásos nevelés | 269 |
| Fegyelem a "Gyermekek Házában" | 276 |
| Végkövetkeztetések és tapasztalatok | 291 |
| A diadalmas négyesfogat | 294 |
| Az új eszközök bemutatása | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.