Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.320

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyufacímkétől az online hirdetésig

A magyar reklám 25 éve, 1975-2000

Szerző

Kiadó: Geomédia Kiadói Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím: Geomédia Szakkönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-7910-76-x
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ennek a könyvnek a magyar reklám a témája. Ez a könyv 25 évről és rólunk szól, akik ezalatt itt éltünk, ebben az országban - reklámkészítőként vagy - fogyasztóként. Más reláció e könyv... Tovább

Előszó

Ennek a könyvnek a magyar reklám a témája. Ez a könyv 25 évről és rólunk szól, akik ezalatt itt éltünk, ebben az országban - reklámkészítőként vagy - fogyasztóként. Más reláció e könyv szempontjából most érdektelen, de velünk együtt rá fognak jönni, e dichotómia mentén is pontosan leírható az a történelmi negyedszázad, amelyben embert próbáló, az élet alapvető dimenzióit is megrendítő változásokra került sor. Talán ezért is érzi majd az olvasó, hogy óriási utat jár be időben, amikor a hetvenes évek közepének mai szemmel nézve szinte gyermeteg egyszerűségétől az ezredvég átláthatatlanul differenciált, az új technikákkal tömegesen fogyaszthatóvá tett, valójában már-már fogyaszthatatlan mennyiségű üzeneteiig jut el. Ezt az utat még nem sokan térképezték fel, ezért a kötetben felhalmozott információval közös múltunk felderítéséhez is hozzá kívánunk járulni.
Összeállításunk a reklám és az emberi gondolkodás legújabb kori viszonyának leírásával kezdődik. Hankiss Elemér külföldön, nemzetközi reklámok sűrűjében vetette papírra gondolatait, írása formai értelemben tehát látszólag másról szól. mint amiről a kötet általában beszél. De azt a tapasztalatot közvetíti, hogy mi is a globális gondolkodás részesei vagyunk, akkor is, ha másképpen, más mentalitással indultunk. A mi előzményünk Karinthy és Kosztolányi, az Unicum és a Schmoll-paszta, de a Skála Kópén és a bontott csirkén át a mi utunk is az internetbe torkollik. Ezt az utat mutatják be most a magyar reklámszakma eltelt 25 évének alkotói, szervezői, alakítói. És legjellemzőbb történetei. Az egyik szigorúan csak a tényeket tartva szem előtt, a másik némi iróniával vagy szubjektivizmussal, de a cél közös: a jelentéktelennek tűnő momentumokban is a nagy egészet érni tetten.
Kötetünk sok szempontból esendő és esetleges. Például azért, mert a reklámszakma az események iszonyatos sodrában elfelejtette produktumait megőrizni, archiválni, tehát voltak időszakok, amelyek dokumentumait egyenként, a komód mélyéről előkotort, féltve őrzött utolsó darabként szereztük meg. Holott a magyar reklám szerves része a magyar közgondolkodásnak, megérdemelné tehát, hogy munkái valamiféle adatbázis formájában az utókor rendelkezésére álljanak. Gondot jelentett számunkra az is, hogy az eltelt 25 év a jelenségek, a szereplők, a folyamatok távlatos értékelésére még alkalmatlanul kevés idő. A kötet készítői kerülni próbálták mindenféle öncélú protokollt, felesleges tiszteletkört, munkájukat a szakma általuk érzékelt latens értékrendje vezérelte. Sokakról esik szó, sokan megjelennek ebben az összeállításban, de minden bizonnyal akadnak olyanok is, akik - bár meghatározó részesei voltak e 25 év reklámtevékenységének - említetlenül maradnak. S vannak, akik önszántukból nem szólaltak meg. Valahol az ő hallgatásuk is a szakmáról, a korról, s a benne szereplőkről szól.
Az emlékezetünk tehát mindezen okok miatt hiányos. Torzítani viszont, remélhetőleg, olyan nagyon nem torzít.

Vándor Ágnes Vissza

Tartalom

Előszó
Vándor Ágnes: Reklám, élet, kor - magyar reklám 1975-2000.7
Reklám és kora
Hankiss Elemér: A világ elvarázsolása8
Hamburger Béla: Huszonöt év16
Márkák és történetük
Dizseri Eszter: Fabulon a bőre őre24
Dizseri Eszter: Kezdje a Skálánál!30
Ószabó Attila - Vajda Éva: Maci a málnásban36
Pályák és lehetőségek
A szövetségben fiatalodnia kell - beszélgetés Nagy Péterrel, a Magyar Reklámszövetség főtitkárával (Vándor Ágnes)42
A közérzet formálója - beszélgetés Tóth József fotográfussal (László Ágnes)44
Az alkotás mindig egyedi - beszélgetés Sas István reklámfilmrendezővel (Vándor Ágnes)50
A reklám felelőssége - beszélgetés Hoffmann Istvánné közgazdász, egyetemi tanárral (Vándor Ágnes)56
Pontosan kommunikálni - beszélgetés Takács Ildikóval, a Reklám Világszövetség alelnökével (László Ágnes)60
A piacgazdaság és a reklám együtt nőtt fel - beszélgetés Pócsik Ilonával, a TV2 kereskedelmi főigazgatójával (Menthy Mariann)64
A nagy hal megeszi a kis halat - beszélgetés Bayer Józseffel, az Axel Springer-Magyarország Kiadói Kft. ügyvezető igazgatójával (László Ágnes)70
Közeledik a hőskorszak vége - beszélgetés Csepregi Miklóssal, az Ogilvy & Mather reklámügynökség kreatívigazgatójával (Albert Györgyi)78
A természetes váltásban hiszek - beszélgetés Megyer Örssel, a DDB Budapest reklámügynökség elnökével (Vándor Ágnes)82
Küszöbön a reklám aranykora - beszélgetés Viniczai András kreatívigazgatóval (Albert Györgyi)86
Évek és trendek
Korlenyomat - válogatás 25 év magyar reklámjaiból (Réz András, Simon Attila)91
Index - a reklámok alkotói144
A kötet támogatóinak reklámtörténetéből156
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A gyufacímkétől az online hirdetésig A gyufacímkétől az online hirdetésig A gyufacímkétől az online hirdetésig A gyufacímkétől az online hirdetésig A gyufacímkétől az online hirdetésig

A gerinc sérült.

Állapot:
5.280 ,-Ft
26 pont kapható
Kosárba