| Előszó | 9 |
| A hangtechnika alapjai | 11 |
| A hang | 13 |
| A hang terjedése és sebessége | 14 |
| A hangrezgés frekvenciája és amplitúdója | 14 |
| A tiszta hang és összetett hang | 16 |
| A hangmagasság | 18 |
| A hangszínezett | 20 |
| A hangerősség és hangintenzitás | 20 |
| A hallás | 24 |
| Az emberi hallószerv | 24 |
| Hallható és nem hallható hangok | 25 |
| A hangmagasság és hangosság érzete | 27 |
| Hallásküszöb, fájdalomküszöb, egyéni hangérzet | 30 |
| A természetes és a mesterséges hang | 33 |
| A beszéd | 34 |
| A zenei és az énekhang | 36 |
| Zörejek és zajok | 39 |
| A hangközvetítés | 42 |
| A hangtviteli lánc | 43 |
| Mechanoelektromos hangátalakítók | 43 |
| Hangfrekvenciás erősítők | 45 |
| A torzítás | 46 |
| A kimeneti teljesítmény | 50 |
| Elektromechanikus hangátalakítók | 51 |
| A hangátviteli lánccal szemben támasztott követelmények | 52 |
| A hangrögzítés | 54 |
| A mechanikai hangrögzítés | 54 |
| Az elektromechanikai hangrögzítés | 57 |
| A fotooptikai hangrögzítés | 59 |
| A mechanooptikai hangrögzítés | 61 |
| A mágneses hangrögzítés | 62 |
| A hangátviteli lánc készülékei | 69 |
| A szénmikrofon | 69 |
| A kristálymikrofon | 70 |
| A dinamikus mikrofon | 71 |
| A mágneses mikrofon | 72 |
| A kondenzátormikrofon | 73 |
| A kristályhangszedő | 75 |
| A dinamikus hangszedő | 78 |
| A mágneses hangszedő | 79 |
| A magnófej | 80 |
| Elektroncsöves feszültség- és előerősítők | 83 |
| Tranzisztoros feszültség- és előerősítők | 86 |
| Integrált áramkörös feszültség- és előerősítők | 89 |
| Elektroncsöves végerősítők | 92 |
| Tranzisztoros végerősítők | 94 |
| Integrált áramkörös végerősítők | 97 |
| A dinamikus hangszóró | 98 |
| A dinamikus hangszóró fajtái | 100 |
| A kondenzátorhangszóró | 103 |
| A hangfal és a hangdoboz | 104 |
| A hangfelvétel gyakorlata | 109 |
| Hangfelvételi feszültségforrások | 111 |
| A rádióvevőkészülék | 111 |
| A hanglemezjátszó és a hangszedő | 119 |
| A tv-vevőkészülék | 129 |
| A magnó | 129 |
| A telefon | 136 |
| A mikrofon | 136 |
| Hangfelvételi előkészületek | 142 |
| Instrukciók a magnókészülék kiválasztásához | 142 |
| A hangszalag kiválasztása | 149 |
| A mikrofon kiválasztása | 155 |
| Előkészületek telepes magnóval | 156 |
| Előkészületek hálózati megnóval | 158 |
| Hálózati csatlakozások és bekötések | 160 |
| Hangfrekvenciás csatlakozások és bekötések | 162 |
| Jelszintkiegyenlítés | 172 |
| A felvételi kivezérlés szabályozása | 174 |
| Mono hangfelvételek feszültségforrásból | 177 |
| Hangfelvétel rádióvevőkészülékből | 177 |
| Hanglemezműsorok felvétele | 182 |
| Hangfelvétel tv-készülékből | 193 |
| Hangszalagmásolás | 196 |
| Telefonbeszélgetések felvétele | 200 |
| Sztereo hangfelvételek feszültségforrásból | 203 |
| Milyen magnóval készíthető sztereo felvétel? | 203 |
| Sztereo rádióműsorok felvétele | 207 |
| Sztereo hanglemezműsorok felvétele | 211 |
| Sztereo hangszalagmásolás | 215 |
| Álsztereo felvételek mono műsorokból | 217 |
| Beszédhangfelvételek mikrofonnal | 221 |
| Teremakusztikai alapok | 221 |
| Mono hangfelvételek zárt térben | 224 |
| Riportfelvételek | 227 |
| Értekezletek és társasági beszélgetések felvétele | 229 |
| Hangfelvételek gyűlésteremben | 233 |
| Különleges hangfelvételek | 236 |
| Testhangfelvételek | 236 |
| Víz alatti felvételek | 241 |
| Felvételek rádiómikrofonnal | 245 |
| Madárhangfelvételek | 248 |
| Trükkfelvételek | 254 |
| A trükk-kapcsoló használata | 254 |
| Duo-play üzemmód | 256 |
| Playback felvétel és lejátszás | 257 |
| Multplayback felvétel és lejátszás | 259 |
| Hangkeverés | 260 |
| Visszhangosítás | 265 |
| Zengetés | 268 |
| Hangfelvételi trükkök, hanghatások | 272 |
| Sztereo hangfelvételi ismeretek | 272 |
| A-B rendszerű sztereo hangfelvétel | 272 |
| X-Y rendszerű sztereo hangfelvétel | 274 |
| M-S rendszerű sztereo hangfelvétel | 276 |
| Sztereo beszédfelvételek | 277 |
| Szabadtéri sztereo felvételek | 283 |
| Zenefelvételek mikrofonnal | 284 |
| Zenefelvételi lehetőségek a gyakorlatban | 284 |
| Hangszerismeret | 285 |
| Szóló hangszeres felvételek | 312 |
| Zenekari felvételek | 319 |