| Bevezetés | |
| A hatásos beszéd alapjai | 7 |
| Az alapkészségek elsajátítása | 8 |
| Merítsen erőt mások sikerélményeiből | 9 |
| Egyetlen pillanatra sem feledkezzen meg a célról | 13 |
| Csak a pozitív gondolkodás segíthet | 16 |
| Ragadjon meg minden alkalmat a gyakorlásra | 19 |
| A magabiztosság fejlesztése | 21 |
| Gondolkodjon el a félelemről | 22 |
| Készüljön fel lelkiismeretesen | 24 |
| Jó előre határozza el: sikerülni fog | 29 |
| Viselkedjen magabiztosan | 30 |
| A hatásos beszéd elsajátításának gyors és könnyű módszere | 33 |
| Csak olyasmiről beszéljen, amire élményei és ismeretei feljogosítják | 34 |
| A témát mindig izgalmasnak kell találnia | 39 |
| Tartsa fontosnak, hogy mondandóját megoszthassa a hallgatósággal | 41 |
| Összefoglalás | 43 |
| Beszéd, beszélő, hallgatóság | 45 |
| Amiről jogunk van beszélni | 46 |
| Határolja be a témát | 47 |
| Mindig tartalékoljon muníciót | 48 |
| Használjon sok illusztrációt és példát | 50 |
| Használjon ismerős szavakat - képszerű lesz a beszéd | 56 |
| A beszéd legyen élettel teli | 59 |
| Olyan témát válasszon, amelyben komolyan hisz | 60 |
| Engedje szabadjára az érzelmeit | 64 |
| Viselkedjen természetesen | 65 |
| Együttműködés a hallgatósággal | 66 |
| A hallgatóság érdeklődése legyen a meghatározó szempont | 67 |
| Mondjon néhány őszinte, elismerő szót a hallgatóságról | 69 |
| Azonosuljon a hallgatósággal | 71 |
| Vonja be hallgatóit az előadásba | 73 |
| Szerénynek tüntesse fel saját szerepét | 74 |
| Összefoglalás | 76 |
| Az előkészített és a rögtönzött beszéd | 79 |
| Mozgósítás | 80 |
| Mondjon egy példát, meséljen el egy esetet az életéből | 85 |
| Térjen rá a lényegre: mondja el, mire kéri a hallgatóságot | 89 |
| Mondja el az érveit, illetve a kérés teljesítéséből származó előnyöket | 91 |
| Tájékoztatás | 93 |
| A témát a rendelkezésre álló időnek megfelelően határolja be | 94 |
| Állítsa sorba a gondolatait | 96 |
| Vázlatszerűen ismertesse a beszéd menetét | 96 |
| Az ismeretlent világítsa meg valami ismerttel | 98 |
| Használjon szemléltetőeszközöket | 103 |
| Meggyőzés | 106 |
| Ébresszen bizalmat a hallgatóságban | 107 |
| Nyerje meg a hallgatóság bizalmát | 108 |
| Lelkesedése a hallgatóságot is fertőzze meg | 111 |
| Éreztesse a hallgatósággal, hogy tiszteli és kedveli | 112 |
| Barátságosan kezdje a beszédet | 113 |
| A rögtönzött beszéd | 117 |
| Gyakorolja a rögtönzést | 118 |
| Legyen mindig kész a rögtönzésre | 120 |
| Mindjárt az elején mondjon egy példát | 121 |
| Élénken és határozottan beszéljen | 122 |
| Alkalmazza az "itt és most" elvet | 122 |
| Ne rögtönözve beszéljen - rögtönzött beszédet tartson | 123 |
| Összefoglalás | 124 |
| A kommunikáció művészete | 127 |
| Az előadásmód | 128 |
| Ne legyen kishitű | 128 |
| Ne akarjon másokat utánozni - adja önmagát | 130 |
| Társalogjon a hallgatósággal | 131 |
| Szívvel-lélekkel beszéljen | 134 |
| Eddze hangja erejét és hajlékonyságát | 135 |
| Összefoglalás | 137 |
| Hol alkalmazhatjuk a hatásos beszédet? | 139 |
| Mások beszédeinek bevezetése, díjak átadása és átvétele | 140 |
| Alaposan tervezze meg bevezetőjét | 142 |
| Kövesse a T-J-E formulát | 144 |
| Lelkesedjék | 147 |
| Meleg őszinteséggel beszéljen | 148 |
| Alaposan készüljön fel a díjátadó beszédre | 148 |
| A díj átvételekor őszintén fejezze ki érzéseit | 149 |
| A hosszabb beszédek felépítése | 151 |
| Keltse fel rögtön a hallgatóság figyelmét | 152 |
| Ügyeljen arra, hogy soha ne ébresszen ellenszenvet | 158 |
| Támassza alá a fő gondolatokat | 160 |
| Buzdítson tettekre | 164 |
| A tanultak alkalmazása | 168 |
| A mindennapi beszédben is használjon konkrét részleteket | 170 |
| Munkája során is használja a hatásos beszédtechnikát | 171 |
| Keresse a lehetőséget, hogy hallgatóság előtt beszélhessen | 172 |
| Kitartás! | 173 |
| Bízzon munkája gyümölcsében | 175 |
| Összefoglalás | 178 |