1.035.070

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hírek világa

Tájékoztatás és tájékozottság egy szovjet iparvárosban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tömegkommunikációs Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím: Membrán könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-03-1723-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv, amelyet most átnyújtunk az Olvasónak, többéves vizsgálat eredményeit összegezi. Az alapjául szolgáló "Közvélemény" című komplex kutatást Taganrogban (valamint Moszkvában és... Tovább

Előszó

A könyv, amelyet most átnyújtunk az Olvasónak, többéves vizsgálat eredményeit összegezi. Az alapjául szolgáló "Közvélemény" című komplex kutatást Taganrogban (valamint Moszkvában és Rosztov-na-Donuban) folytattuk. Ez a kutatás része volt annak a nagyobb szociológiai programnak, amely átfogó képet akart adni a modern szovjet iparvárosok társadalmi életéről. Különös tekintettel azokra a társadalmi problémákra, amelyek valamilyen módon (eredetüket, megoldási módjukat stb. tekintve) összefüggésben állnak a párt és az állam ideológiai tevékenységével. Vissza

Fülszöveg

Tíz évvel "A vélemények világa" után - amely a szocialista közvéleménykutatás egyik alapművévé vált - Grusin professzor kutatócsoportjával feltérképezte és elemezte egy iparváros teljes kommunikációs rendszerét. Az elemzés minden esetben konkrét, valóságos tényeken alapul, s a globális megközelítés fontos elmléeti újdonságokat és nem kevés módszertani tanulságot hozott.
És miközben a kutatók nyomon követték az információáramokat termelésüktől fogyasztásukig és vissza, hallatlanul érdekes képet kaptak a mai szovjet valóság számos, eddig feltáratlan részletéről és a szovjet emberek ismeretszintjéről is.

Tartalom

Előszó7
Bevezetés11
A tömeginformáció mint a szociológiai kutatás tárgya
A kutatás általános elméleti és módszertani feltételei
Az információ fogalma a szociológiában17
A tömeginformáció mint a társadalmi információ sajátos fajtája22
A tömeginformáció elemzésének eljárásai28
A kutatás tárgyának kiválasztása és tagolása
Az elemzés kiindulópontja31
A szükséges behatárolások34
A kutatás tárgyának felbontása. Általános séma38
A kutatás jellemzése
A kutatás szerkezete45
A kutatás tárgya46
Kutatási módszerek50
Az empirikus adatok jellemzői
Az adatok összképe61
Az adatok megbízhatósága62
A problémák "csomópontjai"67
A tömegkommunikációs és szóbeli propagandaeszközök az információtermelésben és -terjesztésben
A tömegkommunikációs és szóbeli propagandaeszközök a társadalomirányítás rendszerében
Az információterjesztés funkciói az irányítás rendszerében69
Az információterjesztés eljárásai - az irányítószervektől a lakossághoz72
A tömegkommunikációs és a szóbeli propagandaeszközök mint irányító szervek75
A tömegkommunikációs eszközök rendszerének általános jellemzői79
A szóbeli propagandarendszer általános jellemzői88
A tömegkommunikáció és a szóbeli propaganda városi csatornái
A csatornák iránya92
A csatornák hatásövezete96
A csatornahálózat elágazásai99
Átfogó kép. A tömegkommunikációs és a szóbeli propagandacsatornákon továbbított információ mennyisége110
A tömegkommunikáció és a szóbeli propaganda működésének sajátosságai
A szöveg116
A valóság visszatükrözése (modellálása) a tömegkommunikációs információban119
A valóság visszatükrözése (modellálása) a tömegkommunikációban (befejező rész)125
A valóság modellálása a közvetlen propagandában129
A tömegkommunikáció és a szóbeli propaganda hatékonysága
A tájékoztatás hatékonyságának fogalma133
A tájékoztatás hatékonysági szintjei137
A tömegkommunikáció hatékonyságelemzése (egy propagandakampány esete)144
A tömegkommunikáció információtermelő tevékenységének hatékonyságelemzése (a hétköznapok példáján)151
A szóbeli propaganda információtermelő tevékenységének hatékonyságelemzése (az előadói propaganda alapján)158
Információfogyasztás
Az információfogyasztás folyamatábrája
A lényeges jellemzők161
A folyamat főbb szakaszai (formái)162
A tömegkommunikáció és a szóbeli propaganda városi közönsége
A sajtó, rádió és televízió közönsége168
A pártoktatás, a röpgyűlések és az előadások hallgatósága171
A tájékoztató és propaganda-rendszerek együttes közönsége173
Lakossági csoportok és az információ177
A "nem-érintettek"183
A tájékoztatás és a társadalmi tudatmechanizmusok
Tényleges információfogyasztás185
Megértés188
Az információ értékelése195
Az információ befogadása. Információfogyasztási csoportok201
Még egyszer a tömegtájékoztatás hatékonyságáról
Hatékonyság a fogyasztás egyes szakaszaiban211
Az információ hasznosítása215
Hatások és hatékonyság220
A társadalmi tudat és a tömegtájékoztatás224
A tömegtájékoztatás és a lakosság tájékozottsága
A tájékozottság - a társadalmi tudat jellemzője
Alap-meghatározások230
Az ismeretszintmérés232
A tájékozottság - egészében
Ismeretek a társadalmi valóságról236
Az információk lokalitása242
Az információ időfüggése247
Információk és vélemények249
Az összkép252
Rétegezett tájékozottság - tájékozódási rétegződés
Tagozódás társadalmi ismérvek szerint257
Tipikus tudatstruktúrák és információs csoportok263
A népesség tájékozottsági differenciálódása268
A tájékozottság mint a tájékoztatás hatékonyságának mutatója
A tömegtájékoztatás az információforrások rendszerében272
Tájékozottsági értékek tartalmi interpretációja278
Lakossági információtermés
Általános jellemzés
A lakossági információtermelés és -továbbítás főbb elemei284
A lakossági információ továbbításának módjai289
A vizsgált tevékenység alanyai
A városi lakosság összképe293
Csatornahasználati szokások296
Továbbítási módok - csatornahasználati különbségek304
A közvetítés problémája308
A lakossági információ tartalma
Az információ általános képe310
Az egyes csatornákon áramló információ314
A különböző csatornákon áramló információk összehasonítása318
A lakossági információtermelés és -továbbítás mint a tájékoztatás együttes hatékonysági mutatója
A vizsgált mutatók tartalmi értelmezéséhez324
A lakossági információ és a társadalmi tudat tényleges állapota329
1. sz. melléklet: A "Közvélemény" - program kutatásainak jegyzéke337
2. sz. melléklet: A szövegben használt főbb rövidítések jegyzéke341
3. sz. melléklet: Ábrajegyzék343

B. A. Grusin

B. A. Grusin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: B. A. Grusin könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A hírek világa A hírek világa
Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A hírek világa A hírek világa A hírek világa

A borító sarka enyhén megtört.

Állapot:
1.840 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv