| Rövidítések | 9 |
| Előszó | 11 |
| Bevezetés | |
| Általános meggondolások | 17 |
| Előzetes tudományelméleti megfontolások | 19 |
| Néhány ismeretelméleti alapproblémáról | 30 |
| Az üzenet hallgatója | |
| A filozófia és a teológia összefonódása | 40 |
| Az ember mint személy és szubjektum | 42 |
| Az ember mint transzcendens lény | 48 |
| Az ember mint felelős és szabad lény | 52 |
| A személyes létkérdés mint az üdvösség kérdése | 56 |
| Az ember mint függő lény | 58 |
| Az ember az abszolút titok előtt | |
| Elmélkedés az "isten" szóról | 61 |
| Isten megismerése | 68 |
| Isten mint személy | 88 |
| Az ember viszonya transzcendens alapjához: a teremtményiség | 93 |
| Találkozhatunk-e Istennel a világban? | 99 |
| Az ember mint egész valójában bűntől fenyegetett lény | |
| A tárgy és ami nehézzé teszi | 109 |
| Az ember szabadsága és felelőssége | 113 |
| Az Isten elleni döntés lehetősége | 117 |
| Az "eredendő bűn" | 126 |
| Az ember mint Isten szabad, megbocsátó önközlésének eseménye | |
| Előzetes megjegyzések | 136 |
| Mit jelent "Isten önközlése"? | 137 |
| Az önközlés felajánlása mint "természetfeletti egzisztenciák" | 146 |
| A szentháromságtan értelmezéséről | 154 |
| Az üdvösség és a kinyilatkoztatás története | |
| Előzetes meggondolások | 159 |
| A transzcendentalitás és a transzcendencia történelmi közvetítése | 161 |
| Az üdvösség és a kinyilatkoztatás történelme egyenlő terjedelmű az egész világtörténelemmel | 163 |
| Az általános-transzcendentális és a különös-kategoriális kinyilatkoztatástörténelem viszonyáról | 174 |
| A valóságos kinyilatkoztatástörténelem szerkezetéről | 183 |
| A kinyilatkoztatás fogalmának összefoglalása | 191 |
| Jézis Krisztus | |
| A krisztológia a fejlődésre épülő világszemléletben | 198 |
| Jézus Krisztushoz való viszonyunk fenomenológiájáról | 222 |
| Transzcendentális krisztológia | 226 |
| Mit jelent az, hogy "Isten emberré lett"? | 231 |
| A húsvét előtti Jézus életének és halálának története (teológiai szemszögből) | 248 |
| Jézus halálának és feltámadásának teológiája | 285 |
| A klasszikus krisztológia és szótériológia tartalma, maradandó érvénye és határai | 306 |
| Az ortodox krisztológia új kiindulópontjainak kérdése | 314 |
| A keresztény ember személyes viszonya Jézus Krisztushoz | 327 |
| Jézus Krisztus a nem keresztény vallásokban | 333 |
| A kereszténység mint egyház | |
| Bevezetés | 344 |
| Az egyház mint Jézus Krisztus alapítása | 348 |
| Az egyház az Újszövetségben | 358 |
| Elvi megállapítások a kereszténység egyházi jellegéről | 364 |
| Közvetett módszer annak igazolására, hogy a katolikus egyház Krisztus egyháza | 369 |
| A Szentírás mint az egyház könyve | 393 |
| Az egyházi tanítóhivatalról | 402 |
| A keresztény ember az egyház életében | 414 |
| Megjegyzések a keresztény életről | |
| A keresztény élet általános jellemzői | 427 |
| A szentségi élet | 436 |
| Az eszkatológia | |
| Az eszkatológia megértésének feltételei | 458 |
| Az egyetlen eszkatológia mint egyéni eszkatológia | 462 |
| Az egyetlen eszkatológia mint kollektív eszkatológia | 472 |
| Epilógus: A hit rövid foglalatai | |
| Részletes tartalommutató | |