kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Márton Áron Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 296 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-9011-34-7 |
| Francois Varillon főbb munkái | 4 |
| Ajánlás (Fila Béla) | 5 |
| Előszó (Szabó Ferenc) | 7 |
| Bevezetés | |
| A hit lényege | 9 |
| Értelem és értelmetlenség | 9 |
| Van-e értelme az életnek? | 10 |
| Különbséget kell tenni közömbösség és kételkedés között | |
| A lényeg lényege | 14 |
| Krisztus feltárja, ki az ember és kicsoda Isten | 19 |
| Mi misztérium? | |
| Ki az ember? | |
| Ki az Isten? | |
| A hatalomtól a szeretetig | |
| Isten csak Szeretet | |
| A szeretet jellemző jegyei | 26 |
| A szeretet: elfogadás és ajándékozás | |
| Isten szegénysége | |
| Isten függősége | |
| Isten alázatossága | |
| Halál és feltámadás | 33 |
| Átalakulás | 33 |
| A kislányból nő lesz | |
| A hernyóból pillangó lesz | |
| A búzaszemből kalász lesz | |
| A három húsvét vagy három átalakító átmenet | 39 |
| A zsidók húsvétja | |
| Krisztus húsvétja | |
| A mi húsvétunk | |
| Döntéseink | 42 |
| Döntések fontosság | |
| Krisztus jelen van döntéseinkben | |
| Krisztus divinizálja a mi humanizáló tevékenységünket | |
| Krisztus | |
| Jézus tanításának középpontja: a Hegyi Beszéd | 49 |
| Kereszténynek lenni annyi, mint osztozni a Fiú tapasztalatában | 49 |
| Az Evangélium mindenkinek szól | |
| Értelmezzük helyesen a Nyolc Boldogságot | 52 |
| Boldogok a lélekben szegények, mert övék a mennyek országa | |
| Boldogok a szelídek, mert övék lesz a föld | |
| Boldogok, akik szomorúak, mert majd megvigasztalják őket | |
| Boldogok, akik éhezik és szomjazzák az igazságot, mert eltelnek vele | |
| Boldogok az irgalmasok, mert majd nekik is irgalmaznak | |
| Boldogok a tiszta szívűek, mert meglátják az Istent | |
| Boldogok a békességben élők, mert Isten fiainak hívják őket | |
| Boldogok vagytok, ha Kirsztusért üldöznek benneteket | |
| Az új Törvény | 61 |
| Adni, ahogyan sten ad | |
| Felhívás a szabadságra | |
| Mit jelent ez az állítás: "Krisztus meghalt érettünk"? | 64 |
| A Megváltás misztériumának a kezdetleges bemutatása | 65 |
| Megköveteli-e Isten igazságossága Krisztus halálát? | |
| Pedig az újszövetségi szövegek... | |
| Javasolt teológiai megfontolások | 71 |
| A szeretet: meghalni önmagunknak, kiszolgáltatni önmagunkat | |
| A szeretet mindenhatósága a megbocsátás | |
| Történelmi tény-e Krisztus feltámadása? | 76 |
| Történelem és hit | |
| Az üres sír | |
| Jézus megjelenéseinek objektív volta | |
| Hogyan született az apostolok hite? | |
| A hitetlen és a hívő kísértése | |
| Nem csoda, hanem jelek sorozata | |
| Következtetés: Krisztus feltámadása a történettudomány számára feladott kérdés | |
| Krisztus feltámadt halottaiból és felment a mennybe | 90 |
| A feltámadás | 90 |
| A szeretet vágy a halhatatlanságra | |
| Túlélés önmagunk által vagy egy másik lényegben? | |
| Egyedül Jézusban erősebb a szeret az életnél | |
| A feltámadt Krisztus megalapozza a halhatatlanságunkat | |
| A Mennybemenetel | 96 |
| Képek és valóság | |
| A Menny: Isten és ember bensőség találkozása | |
| Krisztus mennybemenetele az emberi szabadság tiszteletben tartása | |
| Isten ajándékának befogadása | |
| Szűz Mária | 103 |
| "Fogantatott a Szentlélektől, született Szűz Máriától" | 103 |
| Krisztus szűzi fogantatása valós esemény | |
| Az Egyház hitének melegsége és mértékletessége | |
| Az Egyház: Isten látható ajándéka | 108 |
| Isten ajándékának látható volta | 108 |
| Nem az ember megy Istenhez, Isten jön felénk | |
| Akik láthatatlanul tartoznak az Egyházhoz | |
| Az Egyház hármas eredete | 112 |
| A történeti rendet | |
| Az Egyház eredete Istenben | |
| Az Egyház eredete az emberben | |
| Szeretet-misztérium | 115 |
| Egy | |
| Szent | |
| Katolikus | |
| Apostoli | |
| Jézus Krisztus valóságos Isten és valóságos ember feltárja előttünk: kicsoda Isten és kicsoda az ember | |
| Bevezetés | 121 |
| Szentháromság-egyisten: egy csak-szeretet-Isten belső élete | 123 |
| Isten hatalma a szeretet hatalma | |
| Az út egy háromszemélyű Isten felfedezéséhez | |
| A Háromság tökéletesen teljesíti teljesíti a szeretet óhaját | |
| Egy Istenben három személy | |
| Élni annyi mint szeretni | |
| Isten teremtőnek teremti az embert | 134 |
| Bevezető megjegyzések | |
| Egy felszabadító szeretet, egy felszabadító dinamizmus megtapasztalása | 136 |
| Három veszélyes szó kiiktatása | 140 |
| Emanáció (kiáradás) | |
| Előállítás (gyártás) | |
| Kezdet | |
| A teremtés misztériumának lehetséges megközelítései | 143 |
| A teremtés nem a természettudomány kutatási területére tartozik | |
| A művészi alkotás | |
| Az újrateremtő szeretet | |
| A teremtő aktus misztériuma | 146 |
| A szeretet: létrehívás, a lét továbbterjedése | |
| A teremtés Istennek olyan alkotása, amelynek folytán a lényeknek önmagukat kell megalkotniuk | |
| Isten alázatossági aktusa | |
| Isten nem órásmester | |
| A teremtő szeretettel együtt jár a kereszt kockázata | |
| Az eredeti bűn: lényénél fogva bűnös minden ember | 153 |
| Javasolt teológiai megfontolások | 155 |
| Ádám helyzete a mi helyzetünk | |
| Ádám tökéletessége egy hivatás tökéletes volta | |
| Hogyan terjed vagy származik át az eredeti bűn? | |
| Az eredeti bűn dogmája lényeges ahhoz, hogy igaz kapcsolatban legyünk Istennel | 161 |
| Lényünk gyökerénél fogva bocsánatot nyert bűnösök vagyunk | |
| Az ajándék átalakítása járandósággá | |
| A test feltámadása, azaz az ember és a világegyetem divinizációja | 165 |
| Nem a lélek halhatatlansága, hanem a teljes ember feltámadása | 165 |
| Isten, közösségi, testben megélt boldogság | |
| A test értéke | 168 |
| A halál magányában találkozunk a feltámadt Krisztussal | 173 |
| Miért halunk meg? | |
| Isten szenvedése | |
| A feltámadás a halállal kezdődik, de csak az idők végeztével válik teljessé | |
| Jelenlegi testünk nem tökéletesen test | |
| A "szellemi test": szabad test | |
| Az egész ember és az egész világegyetem divinizált, örökkévaló fennmaradása | |
| A divinizáció fonákja: a pokol | 184 |
| A pokol a bibliában | 185 |
| Az abszolút magány pokla | |
| Teológiai megfontolás | 189 |
| A pokol mint eshetőség: szabadságunk nagy voltának feltétele | |
| Isten pokla | |
| A tisztítóhely | 194 |
| A tisztítóhelyre szükség van ahhoz, hogy részt vehessünk Isten életében | |
| Tisztítótűz = tisztító szeretet | |
| Az ember hivatása | |
| Néhány eligazítás az ember feladatának teljesítéséhez | 199 |
| Élni annyi mint remélni | 199 |
| Az emberi remények | 200 |
| A remény a hatalomhoz kapcsolódik | |
| A modern emberi "hatalmak" | |
| Űzzétek ki a szakrálist, rohanva visszatér! | |
| Az emberi remények kereszténnyé válhatnak | 208 |
| A próféták megtisztítják a szakrálist | |
| Jézus feltárja, hogy a Hatalom nem más, csak Szeretet | |
| Isten minden hatalmunk hatalma, kezdeményezéseink kezdeményezése | 213 |
| Az evangélium: hitre és szabadságra hívás | 217 |
| Éljük az Evangéliumot a maga teljességében | 217 |
| Krisztus feltárja, kicsoda Isten | |
| Isten szeretetével szeressük az embereket! | |
| Élni az Evangéliumot annyi mint élni a hitet: a hit öt lépése | 221 |
| Első lépés: minden ember a hit alaphelyzetében él | |
| Második lépés: az ember minden tettével, kicsivel-naggyal egyaránt, a boldogságot keresi | |
| Harmadik lépés: a boldogság keresése az értékek alá van rendelve | |
| Negyedik lépés: áttérés a személytelen értékekről a Valakire | |
| Ötödik lépés: ez a Valaki csak Szeretet | |
| Élni az Evangéliumot annyi, mint Krisztust választani szabadságra nevelő mesterünknek | 226 |
| Szabad döntés ott jön létre, ahol az Evangélium és a helyzet elmezése találkozik | |
| Jézus Isten örök szabadságával szabad ember | |
| Néhány szempont a Krisztus szabadságából való elmélkedéshez | |
| Az imádság | 237 |
| Hogyan imádkozzunk? | 238 |
| Az imádkozás három módja | |
| A magánimádság nehézségei | |
| Imádság pogány módra | 243 |
| A biztonság és állandóság igénye | |
| Az istenségtől (divinum) való rettegés elűzésének igénye | |
| A "hasznos" Isten | |
| Miért imádkozzunk? Az imádság szükséges voltának alapvető okai | 247 |
| Isten maga is kéréssel fordul hozzánk | |
| Isten az örök Te, aki sose válhat Ő-vé | |
| Az imádság bizalmas beszélgetés Isten és az ember között | |
| Az imádság Isten ajándékának elfogadása | |
| Az imádságban tudatosítjuk, mit jelent és mit tesz Isten a mi életünkben | |
| Az imádság az ingyenesség gyakorlása | |
| Küzdenünk kell a rossz és a szenvedés ellen | 257 |
| A rossz botránya... | 257 |
| Három védőbeszéd Isten felmentése érdekében | 258 |
| A rossz a jó árnyoldala? | |
| Büntetés-e a szenvedés? | |
| A rossz az ember szabadságához kapcsolódik? | |
| ...átalakulhat a megtisztulás misztériumává | 264 |
| Ragaszkodni kell a lelkiismeret követelményeihez | |
| Az örömre való elhivatottság erősebb a rossznál | |
| Átmenet a birtoklásból a létbe | |
| Összegzés | |
| Mindennek foglalata: az Eukarisztia | 271 |
| Egység Krisztussal, aki táplálékul adja magát | 271 |
| Vlóságos jelenlét | 273 |
| A teljesített emberi feladat hatékony jele | 274 |
| Áldozat | 279 |
| Hálaadás | 281 |
| A felépítendő emberi közösség szentsége | 284 |
| Epilógus | 288 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.