Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

962.505

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

A humanizmus és a reformáció-ellenreformáció nevelésügye a 15-16. században

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 150 oldal
Sorozatcím: Egyetemes neveléstörténet
Kötetszám: 7-9
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-7903-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52301/7-9. Fekete-fehér fotókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Rejtve, búvópatakként jelentek meg - még középkori köntösben - a 14. század folyamán az új pedagógiai gondolatok Európa nyugati tájain, amelyek azután a felszínre törve új megvilágításba helyezték az ember alakításának-formálásának céljait, a nevelés irányait, perspektíváit. Könyvünk ezt az emberközpontú, e világra orientált 15. századi, 16. század eleji humanista pedagógiát mutatja be, egyrészt európai távlataiban, másrészt magyarországi vonatkozásaiban. Ez után a humanista nevelés elméletének-gyakorlatának - reformációs-ellenreformációs küzdelmek nyomán továbbalakított - szerteágazó útjait világítja meg, az 1600-as évek végéig követve elődeink lépéseit, nyugat-európai és hazai tájakon egyaránt.
Érdemes bejárnunk az európai nevelés múltjának ezeket az útjait. Közben ugyanis világossá válik: a humanista pedagógia alapvető módon meghatározta az európai polgári nevelés fejlődésének fő vonulatát, egészen a 20. század közepéig. Néhány vonatkozása - fél évezred elmúltával - még... Tovább

Fülszöveg

Rejtve, búvópatakként jelentek meg - még középkori köntösben - a 14. század folyamán az új pedagógiai gondolatok Európa nyugati tájain, amelyek azután a felszínre törve új megvilágításba helyezték az ember alakításának-formálásának céljait, a nevelés irányait, perspektíváit. Könyvünk ezt az emberközpontú, e világra orientált 15. századi, 16. század eleji humanista pedagógiát mutatja be, egyrészt európai távlataiban, másrészt magyarországi vonatkozásaiban. Ez után a humanista nevelés elméletének-gyakorlatának - reformációs-ellenreformációs küzdelmek nyomán továbbalakított - szerteágazó útjait világítja meg, az 1600-as évek végéig követve elődeink lépéseit, nyugat-európai és hazai tájakon egyaránt.
Érdemes bejárnunk az európai nevelés múltjának ezeket az útjait. Közben ugyanis világossá válik: a humanista pedagógia alapvető módon meghatározta az európai polgári nevelés fejlődésének fő vonulatát, egészen a 20. század közepéig. Néhány vonatkozása - fél évezred elmúltával - még napjainkban is érzékelhető. Vissza

Tartalom

A 15-16. század útjain5
Humanizmus és nevelés9
Az ember - új megvilágításában10
Új nevelési elvek14
Egy kiemelkedő humanista pedagógus: Vivés38
Utópia minden ember neveléséről49
Az iskola metamorfózisa52
A humanista iskola és a reformáció-ellenreformáció61
A reformáció pedagógiai céljai63
Protestáns iskolaszervezők67
Az ellenreformáció pedagógiai céljai71
A jezsuita "Ratio Studorium"80
A kollégium típusú iskola85
Hazai tájakon102
Humanista úri nevelés103
Humanista oktatási intézmények108
1541 után114
Kisebb latin iskolák122
Kisikolák - népiskolák126
Jezsuita iskolák130
A 17. század küszöbén135
Jegyzetek142
Szakirodalom146
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A humanizmus és a reformáció-ellenreformáció nevelésügye a 15-16. században A humanizmus és a reformáció-ellenreformáció nevelésügye a 15-16. században

Szép állapotú példány. A borító széle foltos, kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba