kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 153 oldal |
| Sorozatcím: | Korunk tudománya |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-05-3131-3 |
| A humanizmus | 7 |
| A "humanae litterae" újjászületése és a költészet humanista felfogása | 7 |
| A humanisták és a klasszikus költészet | 7 |
| "A költészet védelmezése" Mussatónál és Petrarcánál | 10 |
| A költészet új, humanista felfogása Boccacciónál és Salutatinál | 15 |
| A költészet "emberi-polgári" jellege és a "költői indulat" tana | 19 |
| A retorikai szempont előtérbe kerülése és a filológiai kutatás elsőbbsége | 22 |
| A költészet sajátos jelentése | 28 |
| Poliziano és Pontani irodalmi és kritikai eszméi | 33 |
| Az imitáció problémája | 38 |
| Az antik szerzők mint az új költészet "mintái". A ciceroniánus ízlés | 38 |
| Az "imitáció-kreáció" gondolata Petrarcánál és a humanistáknál | 41 |
| Poliziano és Cortese vitája | 43 |
| Az imitációról folyó vita újabb fejleményei: Bembo és Giovan Francesco Pico "episztolái" | 46 |
| Az "imitáció" a cinquecento első poétikáiban | 50 |
| A platonizmus | 53 |
| A quattrocento platonizmusának jellege, a Szépség és az Eszme ficinói felfogása | 53 |
| A ficinói tan esztétikai következményei | 58 |
| A platonizmus és a klasszicizáló ízlés kezdetei | 59 |
| A szerelmmi metafizika Diaccetótól Leone Ebreóig | 62 |
| A szerelmi irodalom és a "báj"-ról, a "könnyedség"-ről folyó viták | 66 |
| A platonizmus kései fejleményei és jelentősége a reneszánsz esztétika történetében | 70 |
| A reneszánsz | 73 |
| A cinquecento klasszicizmusa, irodalmi, nyelvi és retorikai nézetei | 73 |
| A cinquecento klasszicizmusának történeti jellegzetességei | 73 |
| Pietro Bembo és a petrarkizmus | 77 |
| A nyelvi kérdés | 79 |
| A cinquecento retorikájának fejleményei | 85 |
| Az arisztotelészi Poétika és a cinquecento költészeti vitái | 89 |
| Az irodalmi arisztotelizmus kezdetei és jelentősége | 89 |
| A költészet természete | 91 |
| A költészet és a történetírás közötti különbségtétel, valamint az "imitáció" problémájának felelevenítése | 94 |
| A költői utánzás "eszményi" jellege | 98 |
| A költészeet "egyetemessége" | 104 |
| A költészet célja | 106 |
| Az arisztotelészi "szabályok" és a késő cinquecento polémiái | 112 |
| Az "irodalmi műfajok" elmélete és a tragédia lényegéről folyó viták | 112 |
| A hőskölteményekről és a regényes epikáról folyó viták | 116 |
| Tasso esztétikai felfogása és Patrizi antiarisztoteliánus polémiája | 120 |
| Bruno és a Campanella Poétikái | 124 |
| Az arisztotelészi "szabályok" jelentősége és irodalmi hatása | 126 |
| A reneszánsz kori gondolkodás képzőművészeti vonatkozásai | 129 |
| A quattrocento "naturalizmusa" | 129 |
| Az eszményi Szépség keresése és a valóság "geometriai" rendjének eszméje | 133 |
| Az "Eszme" felfogása Raffaellótól Vasariig | 136 |
| E tan fejleményei a cinquecento második felében | 138 |
| A manierista esztétika és annak platonikus jellege | 141 |
| Befejezés | 145 |
| A fordító utószava | 150 |
| Irodalom | 153 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.