kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Alfa Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 253 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-8253-02-9 |
| Előszó a színésznek | 5 |
| A játék hatalma | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| A színész szempontja | 13 |
| A színjátszás valódi | 17 |
| A színjátszás kapcsolatteremtés | 18 |
| A közönség szerepe | 19 |
| Kölcsönhatás és alakítás | 20 |
| Az integrált színész | 21 |
| A szituáció eljátszása: kifelé magunkból | 27 |
| A szituáció és a körülmények | 29 |
| Győzni | 31 |
| A feladatok | 34 |
| Játékok és meta-játékok: improvizációk | 35 |
| Nyerni: a jelen és a jövő | 39 |
| A jövő | 42 |
| Feladat kontra motiváció: Kibernetikai analízis | 43 |
| Visszajelzés és visszajelzési hurok | 46 |
| Kapcsolatteremtés | 48 |
| A színész mint megfigyelő | 50 |
| Sebezhetőség | 52 |
| Elvárások | 55 |
| Ideális jövők: összefoglaló | 57 |
| A szituáció eljátszása: belebújni a másik bőrébe | 61 |
| Kölcsönhatás | 64 |
| A győzelmek kivívása: sikeres kölcsönhatások kialakítása | 66 |
| Érzelem | 74 |
| Taktikázás (célratörés) | 78 |
| Meta-taktika | 81 |
| A fenyegető taktikák | 81 |
| A meggyőzés | 85 |
| A meggyőzés taktikája | 86 |
| A taktikák eljátszása | 90 |
| A veszély és az ismeretlen: a dombról lesikló sielő | 93 |
| Összefoglalás: taktika kölcsönhatás | 95 |
| A szerep eljátszása | 97 |
| Jellemábrázolás: A karakter énközpontúsága | 98 |
| Szubjektív átalakulások | 99 |
| Akadályok felállítása a jellemábrázolás folyamán | 102 |
| Győzelmek és előre elhelyezett akadályok | 103 |
| Valami ellen játszani | 108 |
| Különleges akadályok választása | 111 |
| Mások jellemzése: kölcsönös jellemábrázolás | 113 |
| A másik emberre alkalmazott "mágikus mintha" | 115 |
| A múlt kivetítése a jövőbe | 117 |
| A magánközönség | 120 |
| A magánközönség és a színjátszás | 123 |
| A magánközönség és Isten | 124 |
| A karakter gondolkodása | 128 |
| Taktikai önjellemzés | 131 |
| A karakter álarcviselése | 134 |
| Taktikai emóció | 136 |
| A színházi kellékek és a színpadi mesterség | 140 |
| A szereplő élvezi az életet | 143 |
| Önalakítás: a smink | 146 |
| Összefoglaló | 148 |
| A stílus eljátszása | 149 |
| A színházi stílusok eljátszása | 154 |
| A stílust belehelyezzük a többiekbe | 157 |
| A darab világa | 160 |
| A stílus mint fegyver | 164 |
| A darab világának élvezése | 165 |
| A darab világa: Shakespeare beszédstílusai | 166 |
| Fizikai stílusok | 171 |
| Hogyan kell eljátszani a stílusokat? | 173 |
| Egy stílus felépítése: a rendező szerepe | 182 |
| A stílus összefoglalása | 185 |
| Az előadás eljátszása | 189 |
| A színpadiasság: a színjátszás legfelső szintje | 191 |
| A teatralitás | 194 |
| A karakter mint hős | 197 |
| A hallgatóság, mint kórus | 203 |
| A Shakespeare-i monológ | 206 |
| A képzeletbeli közönség-kórus | 212 |
| A magánközönség a közönség soraiban | 213 |
| A bemutatás, a tálalás | 221 |
| A játék hatalma-szintézis | 225 |
| A színjátszás egyensúlya | 226 |
| A tudat felépítése | 227 |
| A jelenlét | 231 |
| A képesség | 233 |
| Veszély | 236 |
| A színjátszás megerősítés | 239 |
| Az előadás életigenlés | 241 |
| Védekezések | 243 |
| A játék hatalma | 247 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.