A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A jazz története

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Fotózta

Kiadó: JLX Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 489 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 24 cm
ISBN: 963-305-241-6
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal gazdagon illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kritikusok által elismert Geoffrey C. Ward és Ken Burns ezúttal a jazz, vagyis az amerikai zene történetével ajándékozzák meg az olvasót. Segítségükkel betekintést nyerhetünk a múlt század elején, New Orleans fekete közösségében született zene csodálatos világába, amely azóta - országhatárokat átlépve - az egész világot meghódította. Olyan kivételes tehetségű férfiak és nők történeteivel ismerkedhetünk meg, akik egész életükkel ezt a zenét szolgálták, akik nélkül nem létezne a jazz. Olvashatunk Louis Armstrongról, az apátlan árváról, aki páratlan tehetsége révén igazi művészetté emelte a jazzt, és ma már bátran állíthatjuk, hogy nincs olyan énekes vagy zenész, aki valamilyen módon ne került volna a hatása alá. Megismerkedhetünk Duke Ellingtonnal, a középosztálybeli család elkényeztetett sarjával, akinek egy egész zenekar volt a hangszere, és több mint kétszáz szerzeményével mindenki másnál jobban megragadta az amerikai lélek lényegét. Bix Beiderbecke, a balsorsú kornettos zseni... Tovább

Fülszöveg

A kritikusok által elismert Geoffrey C. Ward és Ken Burns ezúttal a jazz, vagyis az amerikai zene történetével ajándékozzák meg az olvasót. Segítségükkel betekintést nyerhetünk a múlt század elején, New Orleans fekete közösségében született zene csodálatos világába, amely azóta - országhatárokat átlépve - az egész világot meghódította. Olyan kivételes tehetségű férfiak és nők történeteivel ismerkedhetünk meg, akik egész életükkel ezt a zenét szolgálták, akik nélkül nem létezne a jazz. Olvashatunk Louis Armstrongról, az apátlan árváról, aki páratlan tehetsége révén igazi művészetté emelte a jazzt, és ma már bátran állíthatjuk, hogy nincs olyan énekes vagy zenész, aki valamilyen módon ne került volna a hatása alá. Megismerkedhetünk Duke Ellingtonnal, a középosztálybeli család elkényeztetett sarjával, akinek egy egész zenekar volt a hangszere, és több mint kétszáz szerzeményével mindenki másnál jobban megragadta az amerikai lélek lényegét. Bix Beiderbecke, a balsorsú kornettos zseni pedig bebizonyította, hogy a fehér muzsikusok is alkothatnak nagyot ebben a műfajban. A swing királyaként ismert, bevándorló családból származó Benny Goodman (aki Guttman Benő néven látta meg a napvilágot!) eredetileg azért tanult meg klarinétozni, hogy legyen mibe! etetnie a családját, ám később egész Amerika az ő dallamaira ropta a táncot. De találkozhatunk Billie Holidayvel, akinek jellegzetes stílusa révén csodálatos művészetté lényegült a zene; a mindössze harmincöt évet élt Charlie Parkerrel, aki valóságos zenei forradalmat robbantott ki; vagy Miles Davisszel, kora legnagyobb hatású zenészével. Budöy Bőiden, Jelly Roll Morton, Dizzy Gillespie, Art Tatum, Count Basie, Dave Brubeck, Artie Shaw és Ella Fitzgerald ugyanúgy helyet kaptak ebben a nagyszerű kötetben, mint Sidney Bechet, Coleman Hawkins, Lester Young, John Coltrane, Ornette Coleman és még sokan mások. Ugyanakkor A jazz története című kötet e ragyogó zenészek életrajzai mellett izgalmas zenetörténeti áttekintést nyújt olvasóinak, sőt bemutatja a huszadik századi Amerika történetét is. Azokról az évekről mesél, amelyeket F. Scott Fitzgerald oly találóan a „jazz korszakának" nevezett. Mit is köszönhet az emberiség ennek a muzsikának? A nagy gazdasági világválság és a második világháború idején a swing ellenállhatatlan lüktetése tartotta az emberekben a lelket, majd a békésebb időszak beköszöntével a felgyorsult ritmusú bebop híven tükrözte az emberek hangulatát. Aztán a hidegháború idején a jazz propagandafegyverként szolgált. A jazz története a showbusiness története; a New Orleanshoz, Chicagóhoz, Kansas Cityhez és New Yorkhoz hasonló nagyvárosok látványos növekedésének története; az emberi jogokért és a mindennapi apró igazságtételekért folytatott harc története. A több mint ötszáz, mindeddig sehol máshol nem publikált fénykép, ha lehet, még értékesebbé teszi e kötetet. Vissza

Tartalom

Ken Burns: előszó
GUMBO: a kezdetektől 1907-ig
AZ AJÁNDÉK: 1907-1917
A JAZZKORSZAK: 1917-1924
Az önkifejezés szabadsága
Beszélgetés Wynton Marsalisszal 116
A MI NYELVÜNK: 1925-1929
NEHÉZ, NEHÉZ IDŐK: 1929-1935
Dan Morgenstern: „reminiscing in tempó'
AZ ÜNNEPLÉS HEVE: 1936-1939
A KÁOSZ ELKÖTELEZETTJEI: 1940-1945
Gerald Early: Fehér zaj és fehér lovagok: néhány gondolat fajokról, jazzről és fehér jazz-zenéről 324
KOCKÁZAT: 1945-1950 333
Gary Giddins: extrém jazz: az avantgárd 360
A KALAND: 1950-1960 369
Stanley Crouch: mindig a jelenlét számít 418
ÉJFÉLI MESTERREMEKEK: 1960-tól napjainkig 427
Köszönetnyilvánítás 463
Válogatott bibliográfia 465
Név- és tárgymutató 470
Felhasznált irodalom 487
Az illusztrációk forrásai 489
Ken Burns filmjének stáblistája 490
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv