| Előszó a magyar kiadáshoz | VII |
| Előszó | IX |
| Elkezdeni | 1 |
| Hogyan használjuk ezt a könyvet | 1 |
| Miért olvassunk a tanulási készségekről? | 3 |
| Szervezze meg magát! | 6 |
| Az időbeosztás | 6 |
| A feladat elvégzése | 8 |
| Gyakorlati körülmények | 9 |
| Mi a tanulás tulajdonképpen? | 11 |
| Tanulás | 11 |
| Felnőtt diáknak lenni | 12 |
| Mik a tanulási készségek? | 13 |
| Olvasni és jegyzetelni | 17 |
| Bevezetés | 17 |
| Olvasási reakciók | 19 |
| Olvasással kapcsolatos érzések | 19 |
| Az Ön viszonya a témához, amiről olvas | 22 |
| A nyelvezet irritáló | 23 |
| Idegesítő stílus | 26 |
| Nem értünk egyet a szerzővel | 27 |
| Érzelmek és motiváció | 28 |
| Az olvasás stratégiája | 29 |
| Összefüggés | 29 |
| Sebesség | 29 |
| Időegységek | 32 |
| Célok | 32 |
| Mi történik, ha elakad? | 33 |
| Emlékezet | 34 |
| Jegyzetelés | 36 |
| Aláhúzás és sorkiemelő használata | 36 |
| Valódi jegyzetelés | 38 |
| Mi a jegyzetelés értelme? | 44 |
| Mit tegyen a jegyzeteivel? | 45 |
| Konklúzió | 46 |
| A tanulás egyéb módszerei | 47 |
| Bevezetés | 47 |
| A tanulás és okulás természete | 47 |
| A kimondott szó értéke | 48 |
| Csoportos tanulás | 50 |
| Mit nyújt a csoportos tanulás? | 50 |
| A csoportos megvitatás természete | 53 |
| Hogyan válhat élvezetessé a csoportos megbeszélésen való részvétel | 54 |
| "Előadni" | 56 |
| Önsegítő csoportok | 57 |
| Beszédek és előadások | 58 |
| Mit nyújtanak Önnek az előadások? | 58 |
| Az előadásokból való tanulás problémái | 59 |
| Gyakorlati tanács | 60 |
| A televízió- és rádióadásokból tanulni | 64 |
| Mit nyújt a tv-adás? | 64 |
| A tv-ből való tanulás problémái | 65 |
| Mit nyújtanak a rádióadások? | 67 |
| A rádióból való tanulás problémái | 67 |
| Ötletek a rádióból és tv-ből való tanuláshoz | 68 |
| Más tanulási médiumok | 69 |
| Hang- és videokazetták | 69 |
| Bentlakásos iskolák | 70 |
| Projekt munka | 70 |
| Számítógépek és a tanulás | 71 |
| Konklúzió | 73 |
| Számokkal dolgozni | 74 |
| A számokkal megismerkedni | 74 |
| Számok és a tanulás | 77 |
| Világunk leírása | 78 |
| Leírás táblázatok segítségével | 79 |
| Válaszok a gyakorlatra | 81 |
| Összefoglaló megjegyzések táblázathasználóknak | 85 |
| Grafikonokkal és ábrákkal való magyarázat | 87 |
| A grafikonok és ábrák olvasásmódjának összegzése | 91 |
| Hová jutottunk a számokkal? | 92 |
| Nem minden adat számadat | 92 |
| Próbálja ki szakértelmét | 93 |
| Konklúzió | 94 |
| Mi a jó írás? | 96 |
| Az írás fontossága | 96 |
| Mi a dolgozat (tanulmány)? | 96 |
| Miért írunk dolgozatot? | 97 |
| Hogyan fejlessze dolgozatírási készségét? | 98 |
| Hogyan néz ki egy dolgozat? | 98 |
| Nézzük meg mások dolgozatát! | 99 |
| Sanyi dolgozatának kritikája | 103 |
| Más megjegyzések Sanyi dolgozatáról | 109 |
| Anna dolgozatának kritikája | 115 |
| Kivonatok más dolgozatokból | 125 |
| Milyen a jó dolgozat? | 129 |
| Válaszolunk a kérdésekre | 129 |
| A tananyagra támaszkodunk | 130 |
| Bemutatjuk a tananyagban szereplő ötletek megértését | 130 |
| Egy összefüggő indokolás előadása | 132 |
| Tárgyilagos és elemző stílus használata | 133 |
| Érthető írásmód | 133 |
| Konklúzió | 135 |
| Hogyan írjunk dolgozatot | 136 |
| Bevezetés | 136 |
| Az írás művészete | 137 |
| Gondolkozzunk a dolgozat címéről | 138 |
| A dolgozat anyagának összegyűjtése | 139 |
| Az ötletek papírra vetése | 141 |
| Az anyag szervezése | 143 |
| Az első vázlat megírása | 145 |
| A vázlat értékelése | 148 |
| A végleges írásmű megírása | 149 |
| A dolgozatírás művészetként kezelésének előnyei | 150 |
| A dolgozat folyékony legyen | 152 |
| Összekötő szavak | 153 |
| Jelzőszavak használata | 156 |
| Bekezdések | 157 |
| Összefoglalás és gyakorlat tanácsok | 160 |
| A meggyőző írásmű elkészítése | 161 |
| Más szerzőktől átvett ötletek használata | 161 |
| Bizonyítékok használata | 163 |
| Logikusan indokolni | 165 |
| Az írás élménye | 167 |
| Önmagunk feltárulása | 167 |
| Milyen mércével mérjük önmagunkat? | 167 |
| Az egyén és a nyilvánosság kettőssége | 168 |
| A kritika felhasználása | 168 |
| Mindennapi nehézségek | 169 |
| Konklúzió | 171 |
| A vizsgára való felkészülés | 174 |
| Miért vizsga? | 174 |
| A vizsgával kapcsolatos félreértések felszámolása | 176 |
| Amit a vizsgáztatók nem szeretnek | 182 |
| A vizsgára való készülés | 185 |
| Hogyan "csigázzuk fel" magunkat a vizsga előtti napok folyamán | 193 |
| Az Ön vizsga-taktikai tervének kidolgozása | 196 |
| Olyan jól fog sikerülni, mint kellene? | 202 |
| Utószó | 203 |
| Carl Gardner cikke | 204 |