kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Cartaphilus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 574 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 11 cm |
| ISBN: | 963-930-394-1 |
| Előszó | 7 |
| A jógatanok | 19 |
| Kiindulópont | 19 |
| A fájdalom és a lét azonosítása | 28 |
| Az "Én" | 34 |
| A szubsztancia | 37 |
| Szellem és természet viszonya | 46 |
| Miként lehetséges a megszabadulás? | 51 |
| A pszichikus tapasztalat szerkezete | 57 |
| A tudatalatti | 63 |
| Az autonómia technikái | 70 |
| Az "egyetlen pontra" való összpontosítás | 70 |
| A jógahelyzetek (ászanák) és a légzés szabályozása (pránájáma) | 77 |
| Kitérő: a pránájáma Indián kívül | 83 |
| "Koncentráció" és "meditáció" a jógában | 92 |
| Isvara szerepe | 101 |
| Ensztázis és hipnózis | 104 |
| A "támaszos" szamádhi | 108 |
| A sziddhik, vagyis a "csodálatos képességek" | 114 |
| A "támasztalan" szamádhi és a végső megszabadulás | 121 |
| Visszatérés és szabadság | 126 |
| A jóga és a bráhamanizmus | 133 |
| Aszkéták és "eksztatikusok" a védákban | 133 |
| A tapas és a jóga | 138 |
| A "rituális benső áldozat" | 144 |
| Szimbolika és gnózis az upanisadokban | 147 |
| Halhatatlanság és megszabadulás | 151 |
| A jóga a Maitri-upanisadban | 159 |
| A Samnyasa-upanisadok | 161 |
| A jóga-upanisadok | 164 |
| A mágia és a "bráhmanizált" jóga: a Rgvidhana | 172 |
| "Jó" és "gonosz" aszkéták és szemlélődők | 175 |
| A jóga diadala | 181 |
| Jóga és hinduizmus | 181 |
| A jóga a Mahábháratában | 184 |
| Jóga és szánkhja a Mahábhárátában | 187 |
| Jógatechnikák a Mahábhárátában | 188 |
| A jógafolklór | 191 |
| A Bhagavad-gita üzenete | 193 |
| Krsna példája | 195 |
| "Cselekedetek" és "áldozatok" | 197 |
| Jógatechnika a Bhagavad-gitaban | 199 |
| Jógatechnikák a buddhizmusban | 203 |
| A nirvána útja és a beavatás jelképisége | 203 |
| A jhanak és a samapattik | 208 |
| A jógik és a metafizikusok | 216 |
| A "csodálatos képességek" a buddhizmusban | 220 |
| A korábbi életek ismerete | 224 |
| A paribbajakák | 230 |
| Makkhali Gosala és az ajivikák | 232 |
| Metafizikai tudás és misztikus tapasztalat | 236 |
| A jóga és a tantrizmus | 246 |
| Megközelítések | 246 |
| Ikonográfia, vizualizáció, nyasa, mudra | 253 |
| Mantra, dharani | 259 |
| Kitérő: a dikr | 264 |
| Mandala | 267 |
| A test dicsérete: a hathajóga | 277 |
| A nadik: ida, pingala susumna | 287 |
| A csakrák | 292 |
| Kundalini | 296 |
| Az "intencionális nyelv" | 301 |
| A misztikus erotika | 307 |
| A maithuna | 312 |
| Az "ellentétek összekapcsolása" | 323 |
| A jóga és az alkímia | 330 |
| Alkimista jógik legendái | 330 |
| Tantrizmus, hathajóga és alkímia | 335 |
| A kínai alkímia | 342 |
| Az alkímia mint spirituális technika | 349 |
| A jóga és India őslakossága | 352 |
| A szabadság útjai | 352 |
| Aghorik, kapalikák | 355 |
| Górakhnáth és a nyolcvannégy sziddha | 361 |
| Matszjendranáth és a "tan továbbadásának" mítosza | 368 |
| Sámánista mágia és a halhatatlanság kutatása | 371 |
| A jóga és a sámánizmus | 380 |
| Égbe szállás, misztikus repülés | 388 |
| "Mágikus hő", "belső fény" | 393 |
| Hasonlóságok és különbségek | 398 |
| Keveredés és hanyatlás: a jóga és a népi vallások | 405 |
| A dravida hagyomány, munda, proto-munda | 412 |
| Harappá, Mohendzsodáro | 418 |
| Következtetések | 425 |
| Jegyzetek | 431 |
| I. | |
| Szánkhjaszövegek és -irodalom | 431 |
| Patanjali és a klasszikus jóga szövegei | 434 |
| A materialistákról | 436 |
| Az Én és a pszichomentális tapasztalat | 436 |
| A három guna | 437 |
| A szánkhja-jóga logikája és ismeretelmélete | 438 |
| A szánkhja és Isten létének cáfolata | 440 |
| A szánkhja és a buddhizmus | 441 |
| A szánkhja buddhizmusbírálata | 443 |
| II. | |
| Az összpontosítás akadályai | 445 |
| Az ászanákról | 446 |
| A jóga-összpontosításról | 446 |
| A szamádhi | 446 |
| A sziddhik, vagyis a "mágikus képességek" | 447 |
| III. | |
| A Vratya és a védikus kor eksztatikusai | 447 |
| Az öt lélegzet | 448 |
| A tapas és a diksa | 449 |
| Az őshonos vallás hinduizációja | 449 |
| Az upanisadok | 452 |
| A "misztikus hangok" | 453 |
| Aszkétalajstromok | 455 |
| IV. | |
| A Mahábhárata | 455 |
| A szánkhja a Moksa-dharmában [=MD.] | 456 |
| A más testébe való belépés tudománya | 457 |
| A Bhagavad-gita | 457 |
| A panca-ratra (ghagavata) szekta | 458 |
| V. | |
| Jóga és buddhizmus | 459 |
| A buddhista szamádhi [=SZ.] | 460 |
| A nem buddhista dhyana és a buddhista ál-dhyana | 461 |
| A meditáció útjai és szakaszai | 462 |
| Sziddhi és abhijna | 463 |
| Paribbajakák, ajivikák | 463 |
| VI. | |
| A tantrikus irodalomról | 464 |
| Tantrizmus és ikonográfia | 467 |
| A dzsainák aszkéziséről és jógájáról | 468 |
| A mudrákról | 469 |
| Mantra és dhárani | 471 |
| A dikr | 472 |
| Mandala [=M.] | 472 |
| A hathajóga irodalmáról | 473 |
| Csakra, adhara stb. | 474 |
| Az "intercionális nyelvről" | 474 |
| "Ugyanazon tettek révén" | 475 |
| A lélegzet visszatartása és a mag megállítása Kínában | 475 |
| Sahajiya és visnuizmus | 477 |
| VII. | |
| Alkimisták, jógik és a "mágikus repülés" | 478 |
| Az alkimista Nagarjuna [=N.] | 478 |
| Az ind alkímiáról | 479 |
| A kínai alkímia | 480 |
| Metallurgia és alkímia | 481 |
| VIII. | |
| Aghorik, kapalikák és koponyakultusz | 482 |
| A vallabhacaryák "orgiáiról" | 483 |
| Góraknáth [=G.], Matszjendraháth és a nyolcvannégy sziddha | 483 |
| Az aszkéták eltemetése | 484 |
| Jógik és fakírok | 485 |
| A kései buddhizmus [=B.] és a "kripto-buddhizmus" | 486 |
| Yoginik, dakinik, yaksák, Durgá | 487 |
| A dravida hagyaték | 488 |
| Kígyók, sárkányok, nágák | 489 |
| Mundák, proto-mundák | 490 |
| Harappá és Mohendzsodáro | 491 |
| IX. | |
| A jógatechnikák szétterjedése és India kulturális kapcsolatai a világgal | 491 |
| A műben említett szakirodalom jegyzéke | 494 |
| A fordító megjegyzései | 561 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.