kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Európa Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 596 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-07-5265-4 |
| Előszó | 7 |
| A jógatanok | |
| Kiindulópont | 19 |
| A fájdalom és a lét azonosítása | 28 |
| Az "Én" | 33 |
| A szubsztancia | 37 |
| Szellem és természet viszonya | 45 |
| Miként lehetséges a megszabadulás? | 50 |
| A pszichikus tapasztalat szerkezete | 56 |
| A tudatalatti | 62 |
| Az automómia technikái | |
| Az "egyetlen pontra" való öszpontosítás | 69 |
| A jógahelyzetek (ászanák) és a légzés szabályozása (pránájáma) | 75 |
| Kitérő: a pránájáma Indián kívül | 82 |
| "Koncentráció" és "meditáció" a jógában | 91 |
| Isvára szerepe | 99 |
| Ensztázis és hipnózis | 103 |
| A "támaszos" szamádhi | 106 |
| A sziddhik, vagyis a "csodálatos képességek" | 112 |
| A "támasztalan" szamádhi és a végső megszabadulás | 119 |
| Visszatérés és szabadság | 124 |
| A jóga és a bráhmanizmus | |
| Aszkéták és "eksztatikusok" a védákban | 131 |
| A tapas és a jóga | 136 |
| A "rituális benső áldozat" | 141 |
| Szimbolika és gnózis az upanisadokban | 145 |
| Halhatatlanság és megszabadulás | 148 |
| A jóga a Maitri-upanisadban | 156 |
| A Samnyasa-upanisadok | 159 |
| A jóga-upanisadok | 161 |
| A mágia és a "bráhmanizált" jóga: a Rgvidhána | 168 |
| "Jó" és "gonosz" aszkéták és szemlélődők | 172 |
| A jóga diadala | |
| Jóga és hinduizmus | 178 |
| A jóga a Mahábháratában | 181 |
| Jóga és szánkhja a Mahábhárátában | 183 |
| Jógatechnikák a Mahábháratában | 185 |
| A jógafolklór | 188 |
| A Bhagavad-gitá üzenete | 189 |
| Krsna példája | 192 |
| "Cselekedetek" és "áldozatok" | 194 |
| Jógatechnika a Bhagavad-gitában | 196 |
| Jógatechnika a buddhizmusban | |
| A nirvána útja és a beavatás jelképisége | 200 |
| A jhánák és a samápattik | 205 |
| A jógik és a metafizikusok | 213 |
| A "csodálatos képességek" a buddhizmusban | 217 |
| A korábbi életek ismerete | 221 |
| A paibbajakák | 227 |
| Makkhali gosála és az ájivikák | 230 |
| Metafizikai tudás és misztikus tapasztalat | 233 |
| A jóga és a tantrizmus | |
| Megközelítések | 243 |
| Ikonográfia, vizualizáció, nyása, mudrá | 250 |
| Mantra, dhárani | 256 |
| Kitérő: a dikr | 261 |
| Mandala | 264 |
| A test dicsérete: a hathajóga | 274 |
| A nádik: idá, pingalá susumná | 284 |
| A csakrák | 288 |
| Kundalini | 293 |
| Az "intencionális nyelv" | 298 |
| A misztikus erotika | 304 |
| A maithuna | 309 |
| Az "ellentétek összekapcsolása" | 320 |
| A jóga és az alkímia | |
| Alkimista jógik legendái | 326 |
| Tantrizmus, hathajóga és alkímia | 330 |
| A kínai alkímia | 338 |
| Az alkímia mint spirituális technika | 344 |
| A jóga és India őslakossága | |
| A szabadság útjai | 348 |
| Aghorik, kápálikák | 351 |
| Górakhnáth és a nyolcvannégy sziddha | 357 |
| Matszjendranáth és a "tan továbbhaladásának" mítosza | |
| Sámánista mágia és a halhatatlanság kutatása | |
| A jóga és a sámánizmus | |
| Égbe szállás, misztikus repülés | |
| "Mágikus hő", "belső fény" | |
| Hasonlóságok és különbségek | |
| Keveredesés és hanyatlás: a jóga és a népi vallások | |
| A dravida hagyomány, munda, proto-munda | |
| Harappá, mohendzsodáro | |
| Következtetések | |
| Jegyzetek | |
| Szánkhjaszövegek és -irodalom | 427 |
| Patanjali és a klasszikus jóga szövegei | 431 |
| A materialistákról | 434 |
| Az Én és a pszichomentális tapasztalat | 434 |
| A három guna | 435 |
| A szánkhja-jóga logikája és ismeretelmélete | 436 |
| A szánkhja és Isten létének cáfolata | 439 |
| A szánkhja és a buddhizmus | 440 |
| A szánkhja buddhizmusbírálata | 442 |
| Az összpontosítás akadályai | 445 |
| Az ászanákról | 446 |
| A jóga-összpontosításról | 446 |
| A szamádhi | 447 |
| A sziddhik, vagyis a "mágikus képességek" | 447 |
| A Vrátya és a védikus kor eksztatikusai | 448 |
| Az öt lélegzet | 448 |
| A tapas és a diksá | 449 |
| Az őshonos vallás hinduizációja | 450 |
| Az upanisadok | 453 |
| A "misztikus hangok" | 455 |
| Aszkétalajstromok | 457 |
| A Mahábhárata | 458 |
| A szánkha a Moksa-dharmában (=MD) | 459 |
| A más testébe való belépés tudománya | 460 |
| A Bhagavad-gitá | 460 |
| A panca-rátra (bhágavata) szekta | 461 |
| Jóga és buddhizmus | 463 |
| A buddhista szamádhi (=SZ) | 464 |
| A nem buddhista dhyana és a buddhista ál-dhyana | 465 |
| A meditáció útjai és szakaszai | 466 |
| Sziddhi és abijná | 467 |
| Paribbájakák, ájtvikák | 468 |
| A tantrikus irodalomról | 468 |
| Tantrizmus és ikonográfia | 473 |
| A dzsainák aszkéziséről és jógijáról | 474 |
| A mudrákról | 475 |
| Mantra és dháraní | 477 |
| A dikr | 479 |
| Mandala (=M) | 479 |
| A hathajóga irodalmáról | 480 |
| Csakra, ádhára stb. | 481 |
| Az "intencionális nyelvről" | 482 |
| "Ugyanazon tettek révén" | 482 |
| A lélegzet visszatartása és a mag megállítása Kínában | 483 |
| Sahajiyá és visnuizmus | 488 |
| Alkimisták, jógik és a "mágikus repülés" | 489 |
| Az alkimista Nagarjuna (=N) | 491 |
| Az ind alkímiáról | 492 |
| A kínai alkímia | 493 |
| Metallurgia és alkímia | 494 |
| Aghorik, kápálikák és komponyakultusz | 494 |
| A vallabhácáryák "orgiáiról" | 496 |
| Góraknáth (=G) Matszjendranáth és a nyolcvannégy sziddha | 497 |
| Az aszkéták eltemetése | 498 |
| Jógik és fakírok | 496 |
| A kései buddhizmus (=B) és a "kripto-buddhizmus" | 497 |
| Yoginik, dákinik, yaksák, Durgá | 498 |
| A dravida hagyaték | 499 |
| Kígyók, sárkányok, nágák | 500 |
| Mundák, proto-mundák | 502 |
| Harappá és Mohendzsodáro | 503 |
| A jógatechnikák szétterjedése és India kulturális kapcsolatai a világgal | 504 |
| A műben említett szakirodalom jegyzéke | 507 |
| A fordító megjegyzései | 589 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.