| A jogalkotó hatáskör és annak igazodása | |
| A jogforrástani kutatások jelentősége | 3 |
| Az anyagi és alaki értelemben vett jogforrások | 5 |
| Népszuverenitás és közvetlen néptörvényhozás | 8 |
| A burzsoá fejlődés tendenciái | 12 |
| Az államhatalmi és az igazgatási szervek által történő jogalkotás a szocialista államban | 14 |
| A fenntartott törvényhozási hatáskör problémája | 16 |
| A rendeleti jogalkotás tagolásának elvei | 17 |
| A jogalkotó szervek és hatáskörük hatályos jogunkban | |
| A Magyar Népköztársaság jogalkotó szervei | 25 |
| A referendum helye jogintézményeink között | 27 |
| Az államhatalom legfelsőbb szervei jogalkotó hatáskörének terjedelme | 28 |
| Az államigazgatási szervek és az államhatalom helyi szerveinek jogalkotó hatásköre | 33 |
| A jogalkotó hatáskör átruházhatóságának kérdése | 39 |
| Az államhatalmi szervektől származó jogforrások | |
| A törvény és az országgyűlés normatív határozatai | 40 |
| A Népköztársaság Elnöki Tanácsa által kibocsátott jogforrások | 50 |
| A helyi szervek jogszabályt tartalmazó aktusai | 52 |
| Az államigazgatás központi szervei által kiadott jogforrások | |
| A központi igazgatási szervek irányító-vezető eszközei változatosságának szükségessége szocialista viszonyok között | 55 |
| A minisztertanácsi rendeletek | 57 |
| A minisztertanácsi határozatok | 61 |
| A miniszterek és egyéb országos szervek rendeletei | 64 |
| Az utasítással történő jogalkotás | |
| Az utasítások osztályozása | 67 |
| Az utasításos jogalkotás kérdése megítélésének jelentősége | 71 |
| A normatív utasítás jogforrási jellege | 74 |
| A normatív utasítás jogforrásként elismerése a tételes jogban | 77 |
| A normatív utasítások sajátosságai és fajtái | 79 |
| A szokásjog a mai magyar jogban | |
| Bevezető megjegyzések | 83 |
| A szokásjog hatályos jogunk ágazataiban | 84 |
| A főbb szokásjogi teóriák áttekintése | 96 |
| A szokásjog és az állami szervek gyakorlata | 104 |
| A szokásjog tagadásából előálló problémák | 108 |
| A szokásjog alkotmányi rendezésének szükségessége | 110 |
| Az állami szervek gyakorlatának jogforrási jellege | |
| A bírói jogalkotás mint tételes államjogi (alkotmányos) kérdés | 113 |
| A tételes jogi szabályozások elméleti alapjai | 116 |
| A szokásjogi szemlélet uralma a magyar burzsoá jogirodalomban | 122 |
| A szovjet jogtudományi vita a bírói jogalkotásról | 125 |
| A mai magyar tételesjogi helyzet | 127 |
| A bírói jogalkotás de lege ferenda | 130 |
| Az államhatalom legfelsőbb szervei gyakorlatának jogforrási mivolta | 133 |
| Az államigazgatási gyakorlatból keletkező eseti jog kizártsága | 134 |
| A jogalkotás törvényességének feltételei | |
| Törvényesség és érvényesség a jogalkotásban | 137 |
| A jogforrás érvényessége és hatályossága | 138 |
| A jogforrások érvényességi kellékei | 143 |
| A források kihirdetése és közlése | 147 |
| A jogforrások hierarchiája | 150 |
| A jogalkotás törvényességének biztosítására szolgáló intézmények | |
| A téma lényegével kapcsolatos felfogások | 155 |
| A jogalkotás törvényességének garanciái tételes jogunkban | 157 |
| A rendes bíróságok szerepe a jogalkotás törvényességének ellenőrzésében | 161 |
| A normatív utasítások bírói alkalmazása mellőzhetőségének kérdése | 166 |
| A jogforrások erga omnes hatályú bírói érvénytelenítése (alkotmánybíráskodás a jogalkotás felett) | 168 |
| Irodalom | 175 |