| Előszó | 11 |
| Kormányzati politika | 14 |
| Válságmenedzselés: kormányfőbuktatással és generációs helyfoglalással | 14 |
| Konfrontatív kormányzati politika a társadalmi törésvonalak mentén | 23 |
| Közigazgatás a PR-kormányzás szolgálatában: a 100 lépés programja | 31 |
| Kormánypárti fiaskó az elnökválasztáson, arccal Orbán Viktor felé | 38 |
| Összegzés-kitekintés: a jövő elzálogosítása folytatódik | 42 |
| Gazdaság és politika | 45 |
| A gazdaságpolitika fő irányai | 45 |
| Mindenről az MNB tehet? | 47 |
| Szükség szülte ad hoc költségvetési politika | 50 |
| Alultervezett kiadások - felültervezett bevételek | 51 |
| Örökség | 54 |
| Áfa - részletesebben | 55 |
| Néhány szó az autópálya-építésről és a PPP-ről | 57 |
| Privatizáció | 60 |
| Stratégia | 65 |
| A Gyurcsány-kormány agrárpolitikája | 69 |
| Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 69 |
| A kormány agrárpolitikája | 78 |
| Tények és értékelés | 90 |
| Foglalkoztatáspolitika | 92 |
| A Gyurcsány-kormány foglalkoztatáspolitikai célkitűzései | 92 |
| A Medgyessy-kormány öröksége: munkaerő-piaci helyzetek 2004 végén | 98 |
| A Medgyessy-kormány foglalkoztatáspolitikai kudarcának fő okai | 101 |
| 2004 évge: gazdaságpolitikai kényszerpályán a Gyurcsány-kormány | 109 |
| Munkaerő-piaci helyzet 2005 első fél évében | 111 |
| A Gyurcsány-kormány foglalkoztatáspolitikája: bátortalan lépések a munkahelyek megőrzésének támogatása irányába | 114 |
| Összefoglalás | 115 |
| Függelék | 118 |
| Nemzeti Fejkesztési Terv II. | 123 |
| Az NFT jogi státusáról | 125 |
| Elnevezés | 126 |
| Az egyeztetés menete | 127 |
| Az egyeztetés deklarált célja | 128 |
| Megközelítési és működési problémák az NFT előkészítésében | 130 |
| Kompetenciazavarok | 133 |
| Időzítési kérdések | 134 |
| Kapcsolatok a fejlesztési koncepciók között | 135 |
| A prioritások vagy kiemelt fejlesztési irányok kiválasztása | 135 |
| A jelenlegi helyzet és a jövőbeli célok között feszülő ellentmondások | 136 |
| Területfejlesztés | 137 |
| Törvénymódosítás, viták és azok hatásai | 139 |
| A területfejlesztés irányítása, személyi kérdések | 142 |
| Szerkezeti és financiális átalakítások | 144 |
| Működési zavarok az NFT körül | 147 |
| "Vidékfejlesztési offenzíva" | 149 |
| A Magyar Fejlesztési Bank | 152 |
| A 2004-es esztendő teljesítményének fő jellemzői és a 2005-ös elképzelések | 152 |
| A bank mérlegének és eredményének alakulása 2004-ben | 155 |
| A bank által indított hitelprogram néhány jellemzője | 162 |
| Az MFB-től elkerült társaságok helyzetének alakulása | 169 |
| A bank küldetésének alakulása | 174 |
| Public Private Partnership (PPP) programok | 179 |
| Az autópálya-építés programja és finanszírozása | 182 |
| Önkormányzatok | 188 |
| A Medgyessy-kormány hagyatéka | 188 |
| Új kormány - új kormányprogram | 190 |
| Finanszírozási anomáliák | 193 |
| Új törvények és törvényváltozások | 205 |
| Önkormányzati területpolitika | 209 |
| Közlekedéspolitika | 217 |
| Közúti közlekedés | 217 |
| Magyar Államvasutak | 223 |
| Volán-társaságok | 232 |
| A Budapesti Közlekedési Szövetségről | 238 |
| Malév | 240 |
| Budapest Airport Rt. | 246 |
| A magyar polgári légi közlekedés és a magyar légtér biztonsága | 252 |
| Mahart, dunai kikötők | 253 |
| Az építőipar | 259 |
| Kormányzati képviselet | 259 |
| Az építőipar általános helyzete | 260 |
| Autópálya-építések, közműépítések | 264 |
| Lakásépítések, támogatások | 266 |
| Összegzés | 268 |
| Energiapolitika | 271 |
| Az örökség | 271 |
| Energiapolitika a jelenlegi ciklusban - általános jellemzők | 272 |
| Az EU-csatlakozáshoz kapcsolódó jogharmonizációs feladatok | 272 |
| Privatizáció | 276 |
| Piacnyitás | 279 |
| Hatósági árak | 290 |
| Összegzés | 295 |
| Társadalom-jog-politika | 296 |
| Új ember - avagy feloldozás a reformkonfliktusok alól | 296 |
| A "normális ember" és programja | 298 |
| Rácz programja miniszteri kinevezésekor | 300 |
| Kettős népszavazás - avagy a kegyelmi időszak vége | 302 |
| Kettős hatalom az egészségügy vezetésében | 306 |
| Magánosítás döccenőkkel | 308 |
| 21 "lépés" | 310 |
| Összegzés | 314 |
| A narratívák háborúja - a családi kedvezmény | 316 |
| Előzmények - az Orbán-kormány családpolitikája | 318 |
| A választások után - a Medgyessy-kormány korrigál | 324 |
| A családi kedvezmény igénybevétele | 326 |
| A választások után - a jóléti rendszerváltás csődje | 331 |
| A közgazdasági alapok - az ellennarratíva | 356 |
| Oktatáspolitika | 369 |
| Politika és közigazgatás | 370 |
| Ágazati politikák | 380 |
| Kulturális kormányzat-kulturális politika | 392 |
| "Drukkolok Önöknek" | 392 |
| Hiller nagy programjának hatása | 394 |
| Magyar kulturális stratégia - Kulturális kiáltvány | 399 |
| NKA | 400 |
| Az egyeztetés hiánya | 402 |
| PANKKK-tól az Operáig | 404 |
| A filmtől az örökségvédelmig | 406 |
| Az adó-visszaigénylés nehézségei | 409 |
| Információs társadalom | 411 |
| Bevezetés | 411 |
| Új miniszterelnök: új seprő jól seper | 411 |
| Kétfejű sas helyett háromfejű kutya | 414 |
| Amit a költségvetési számok mutatnak | 416 |
| Rémálom a Dob utcában | 420 |
| Az OM játékai | 426 |
| A sötét ló - az EKK | 426 |
| Vissza a jövőbe - mégis inkább IKB? | 429 |
| Egyedül a pályán - a Gyurcsány-kabinet médiapolitikai prioritásai | 432 |
| Közszolgálati intézmények - nemzeti tájékoztatás vs. kormánypropaganda | 433 |
| Magyar Televízió | 434 |
| Duna Televízió | 441 |
| Magyar Rádió | 442 |
| Magyar Távirati Iroda | 445 |
| Kereskedelmi műsorszolgáltatók szolgálatában | 447 |
| Digitalizáció - avantgárd nézetek és hamis ígéretek | 456 |
| A véleményszabadság érvényesülésének kérdései | 457 |
| Összegzés | 459 |
| Jogpolitika | 460 |
| A kormányváltás közjogi kérdései | 462 |
| Az új alkotmány ötlete | 464 |
| Népszavazás a kettős állampolgárságról | 466 |
| Egyenlő elbánás | 469 |
| Független intézmények kormányzati befolyásolás alá vonása | 473 |
| Csak röviden | 475 |
| Belügy, rendvédelem | 479 |
| Zavar és folyamatos stratégiagyártás | 481 |
| Regionalizáció, önkományzatok, közigazgatás-szervezés: céltalanság, átszervezés, személycserék, beszerzések | 482 |
| Rendvédelem: átszervezés, feltételhiány, hibák és hallgatás | 486 |
| A továbbiakban csak a remény | 495 |
| Áttörés vagy "államosítás"? | 496 |
| Az MSZP-SZDSZ-kormány civil tevékenysége | 497 |
| Nemzeti Civil Alapprogram és Országos Civil Érdekképviselet | 501 |
| Az NCA szervezeti felépítése | 502 |
| Az NCA működésének első évi tapasztalatai | 505 |
| A pártalapítványok létrehozásáról és támogatásáról szóló törvény | 506 |
| A szektor főbb változásai | 507 |
| A nonprofit szektorra vonatkozó tartalmi problémák összefoglalása | 513 |
| Összegzés | 513 |
| Külpolitika és védelempolitika | 515 |
| Geopolitikai környezet - Magyarország a nemzetközi politikában | 515 |
| Ázsia éve a magyar külpolitikában | 519 |
| Oroszországtól a Vatikánig | 519 |
| Közel-Kelet és Irak | 521 |
| Külföldi vélemények | 524 |
| Kormányzati érdekérvényesítés és jelenlét az Európai Unióban | 525 |
| Magyarságpolitika a Gyurcsány-kormány első évében | 549 |
| Védelempolitika és haderőreform | 573 |
| Biztonsági környezet | 573 |
| A kormányprogram honvédelmi része | 576 |
| A finanszírozási háttér összeomlása | 578 |
| A megszorítások hatása a haderőreformra | 580 |
| Szervezeti átalakítás | 582 |
| Külföldi szerepvállalás | 584 |
| A Zengő-ügy | 586 |
| Összegzés | 586 |
| A Gyurcsány-kormány első évének fontosabb kormányzati hírei | 588 |
| A kormányválság kronológiája | 600 |