kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 541 oldal |
| Sorozatcím: | A szocialista pedagógia könyvtára |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52 382. |
| Előszó | 5 |
| A korszerű nevelés alapj ai | |
| A modern civilizációhoz mért nevelés | 11 |
| Az ember és a civilizáció konfliktusa | 18 |
| A haladás perspektívája az ember és a civilizáció megbékélésén alapul | 29 |
| Az objektív és a szubjektív tényezők szerepe a haladás folyamatában | 40 |
| Az objektivista és a szubjektivista nevelési elméletek konfliktusának megszüntetése | 49 |
| A személyiség történelmi elmélete | 55 |
| Az individualista és a kollektivista neveléselméletek konfliktusának megszüntetése | 75 |
| A jövőnek való nevelés újdonsága és nehézsége | 84 |
| A modern civilizáció fejlődésének távlatai és a nevelés feladata | |
| Bevezetés | 95 |
| A modern civilizáció fejlődésének fő iránya | 99 |
| A mához vezető út | 99 |
| Korunk és fejlődésünk fő távlatai | 120 |
| A jövő civilizációjának különféle oldalai | 128 |
| A tudományos műveltség általános elterjesztése | 128 |
| A társadalmi felelősség fejlődése | 136 |
| Az emberi munka változásai | 146 |
| A szabad idő növekedése | 139 |
| A kulturális örökséghez való viszony | 164 |
| A mai nevelés tökéletlensége | 169 |
| A személyiség minden oldalú fejlesztése | |
| Általános megjegyzések a személyiség minden oldalú fejlesztéséről | 179 |
| Az értelmi nevelés problémakörének új horizontjai | 187 |
| Az erkölcsi nevelés irányai | 205 |
| A cselekvési készség kialakítása | 223 |
| A művészet által való nevelés | 233 |
| Az oktatás és a nevelés szervezete | |
| A nevelés formáinak történeti fejlődése és távlatai | 241 |
| A természetes nevelődés | 242 |
| A természetes nevelődés folyamatai alapján tudatosan és célszerűen megszervezett nevelés | 249 |
| A külön nevelési intézményekben céltudatosan szervezett nevelés | 256 |
| Az iskola mint a céltudatosan szervezett nevelés különösen fontos intézménye | 268 |
| A művelődési politika új elvei | 284 |
| Az iskolarendszer reformja | 288 |
| Terminológiai megjegyzések | 288 |
| A kötelező általános oktatás | 300 |
| Az általános képzés két foka | 307 |
| Az egység és a különbözőség a mindenki számára szolgáló egész napos iskolában | 315 |
| Az általános képzés és a szakképzés | 320 |
| Az általánosan képző középiskola távlatai | 331 |
| A szakiskola távlatai | 339 |
| A dolgozó ifjúság iskoláinak távlatai | 348 |
| A jövő iskolája mint az életre nevelés intézménye | 360 |
| A főiskolák feladatai | 366 |
| A történeti helyzet | 366 |
| A szakképzés ügye | 368 |
| A végzett hallgatók továbbképzése | 373 |
| A főiskoláknak az általános művelést érintő problémái | 378 |
| A felnőttek oktatása és nevelése | 395 |
| A felnőttoktatás új jellege | 395 |
| Az ember fejlődésének távlatai | 401 |
| A felnőttoktatás társadalmi hatóköre | 406 |
| A felnőttoktatás két válfajáról | 413 |
| A felnőttoktatás anyaga | 419 |
| A felnőttek nevelésének problémái az életben | 427 |
| Az életen kívüli és az élet által való nevelés | 437 |
| A máért való felelősség alapja | 432 |
| A mai élet művelő értékei | 436 |
| Harc a jó iskoláért és a jó életért | 440 |
| A nevelők feladatai az élet átalakításának területén | 444 |
| A pedagógiai elmélet és gyakorlat megújhodása | |
| Hagyomány és korszerűség a mai pedagógiai elméletben | 451 |
| Az abszolút értékek pedagógiája | 456 |
| A nevelésnek a hagyományok átadásán alapuló elképzelése | 467 |
| A jelennek élés pedagógiája | 477 |
| A jövő a történeti jelen szolgálatában | 486 |
| A szabadság vagy a kényszer alternatíváján től | 495 |
| A jövőnek való nevelés lényege és eredete | 502 |
| A nevelés jövője és a jövő számára való nevelés kezdetei | 505 |
| A jövőnek való nevelés marxista elmélete | 509 |
| A nevelő tevékenység új arculata és új stílusa | 514 |
A borító kissé foltos, elszíneződött, a lapélek enyhén foltosak. Több lapon ceruzás bejegyzés, aláhúzás és jelölés látható. Az egyik lap enyhén sérült.