| A szerkesztő előszava | 5 |
| A káderképzés politikai és pedagógiai feladatai | 11 |
| Szatmári Miklós: A káderképzés célja és rendszer | 13 |
| A pártoktatás szerepe és feladata | 15 |
| A pártoktatás politikai, mozgalmi jellege | 17 |
| A káderképzés feladata és rendszere | 24 |
| Földi Pál: A politikai nevelés ideológiai, világnézeti tartalma | 29 |
| Politikai nevelés - politikai tudatosság | 29 |
| A politikai nevelés és a szocialista életmód | 31 |
| Világnézeti nevelés a politikai oktatásban | 35 |
| Nuber István: Pedagógiai tevékenység éa káderképzésben | 38 |
| A pedagógia tevékenység helyzete | 38 |
| A pártoktatás nevelési célja, elvei | 41 |
| A pártoktatás didaktikai kérdései | 42 |
| A káderképzés személyi tényezői | 45 |
| Csoma Gyula: A felnőtt személyiség pszichológiája | 47 |
| Személyiség és felnőtt személyiség | 48 |
| Fejlődés és tanulás | 55 |
| A felnőtt személyiség fejlődése | 57 |
| A személyiség politikai "oldala": a politikai személyiség | 60 |
| A politikai személyiség általános tulajdonságai | 65 |
| Pék András: A káderképzés hallgatói mint politikai személyiségek | 66 |
| A hallgatók társadalmi szerepei | 66 |
| Az állampolgár társadalmi szerepe | 67 |
| A társadalom dolgozójának szerepe | 68 |
| Aktív részvétel az eszmei-politikai életben | 69 |
| A kulturális javak befogadójának és létrehozójának szerepe | 70 |
| A fogyasztói szerep | 71 |
| A szervezett közösség tagjának szerepe | 72 |
| A családi szerep | 72 |
| Salamon Zoltán: Tanulóközösségek a pártoktatásban | 74 |
| A csoport és a közösség társadalmi jelentősége | 75 |
| Mi a csoport | 76 |
| A személyiség a csoportban | 78 |
| Vezetés a csoportban | 80 |
| Csoport és közösség | 81 |
| Beszteri Béla: A propagandisták módszertani képzésének, továbbképzésének rendszere | 86 |
| A képzés és továbbképzés szükségessége | 86 |
| A tartalmi és módszertani felkészítés egysége | 88 |
| A propagandisták képzése | 91 |
| A továbbképzés | 94 |
| A politikai oktatás folyamata | 101 |
| Csoma Gyula: A felnőttek tanulása | 103 |
| A felnőttkori tanulás általános sajátosságai | 104 |
| A felnőttkori tanulás motívumai | 106 |
| A tapasztalatok | 110 |
| Praktikus és elméleti gondolkodás | 114 |
| A felnőttkori emlékezet és a felnőttek tanulása | 118 |
| Tanulási szokások | 123 |
| Báthory Zoltán: A tanulás irányítása | 126 |
| Az oktatási folyamat rendszerszemlélete | 126 |
| Az oktatási folyamat tervezése és szervezése | 151 |
| A tanítás és a tanulás szervezeti formái | 160 |
| Zrinszky László: A tanítás-tanulás módszerei és eszközei | 167 |
| A módszer fogalma és rokonfogalmai | 182 |
| Nyomtatott információhordozók a tanítás-tanulás folyamatában | 198 |
| Az előadás | 215 |
| Megbeszélő módszerek | 235 |
| Az önálló tanulás irányítása | 251 |
| Wacha Imre: A propagandista szava | 251 |
| Munkaeszközünk: a nyelv, a beszéd | 252 |
| A tudás megszerzésének és átadásának nyelvi gondjai | 254 |
| A kommunikáció (gondolatcsere) alapproblémája | 256 |
| Az írásos és élőszóbeli kommunikáció különbségei | 257 |
| Az írásos kommunikáció jellemzői | 259 |
| A felolvasás | 260 |
| Az élőszóbeli kommunikáció jellemzői | 262 |
| A kommunikációs viszonyok alapformái | 264 |
| A kommunikáció viszony szerepe | 268 |
| A befogadó kommunikáicós gondjai | 270 |
| Mit tegyen a beszélő | 272 |
| Gyakorlati példák | 277 |
| További feladatok | 279 |
| Póbis István: Oktatási eszközök tervezése és kivitelezése | 279 |
| Az eszköztervezés fázisai | 280 |
| Vizuális eszközök | 286 |
| Auditív eszközök | 288 |
| Audiovizuális eszközök | 294 |
| Báthory Zoltán: A tanítási-tanulási folyamat ellenőrzése és értékelése | 294 |
| Terminológiai kérdések | 298 |
| A pedagógia értékelés funkciói | 301 |
| Módszerek | 303 |
| Metodikai alapelvek | 305 |
| Az adatok értékelésének fő irányai | 309 |
| Szakmódszertani kérdések | 311 |
| Kőmíves Imréné: A szakmódszertanok helye, szerepe | 316 |
| A dialektikus és történelmi materializmus oktatásának néhány módszertani kérdése | 316 |
| A filozófiaoktatás célja | 319 |
| Tematikai kérdések | 323 |
| Módszertani elvek | 330 |
| Terminológiai kérdések | 331 |
| Szemléletfejlesztési, nevelési feladatok | 340 |
| Luca Márta: A politikai gazdaságtan és a gazdaságpolitika oktatása | 340 |
| A gazdasági kérdések oktatásának célkitűzései | 342 |
| A történetiség eve | 344 |
| Az oktatott anyag stabilitása és változékonysága | 347 |
| Az antimarxista nézetek elleni harc | 347 |
| Az elmélet és a gyakorlat kapcsolata | 349 |
| Az eltérő állaáspontok megvitatásának szerepe | 353 |
| A gazdasági kérdések oktatásának nevelő hatása | 356 |
| Szabolcs Ottó: A nemzetközi és a magyar munkásmozgalom oktatásának néhány pedagógiai kérdése | 360 |
| A munkásmozgalom története és a köztörténet | 360 |
| A munkásmozgalom története megismerésének módozatai | 364 |
| A munkásmozgalom-történet tanításának módszerei és eszközei | 365 |
| A munkásmozgalom-történet tanításának néhány sajátossága | 371 |
| Függelék | 373 |
| Válogatott irodalom | 375 |