| Előszó a magyar kiadáshoz | 7 |
| Bevezető | 9 |
| Kalandozás a billentyűk mellett | 10 |
| Mit nevezünk kalandprogramnak? | 11 |
| Mire van szükség? | 13 |
| Mit lehet elsajátítani? | 13 |
| Egy föld alatti színhely leképezése | 15 |
| Mindenekelőtt legyen elég hely | 16 |
| Hogyan jutunk egyik helyiségből a másikba | 17 |
| Egy bonyolult rejtély készítése | 22 |
| Az útszükületelv | 23 |
| Eltévedés az útvesztőben | 25 |
| Azok a bosszantó akadályok! | 26 |
| Bejegyzések az akadálylistán | 30 |
| Vadállatok mint akadályok | 34 |
| Tárgyak megtalálása | 36 |
| A helyszínnel kapcsolatos hasznos változók | 37 |
| Helyiségek, színhelyek leírása | 39 |
| Hogyan írjuk le, hogy mit találunk | 43 |
| A váratlan ellenfél | 45 |
| A majdnem teljesen befejezett helyszín | 46 |
| A program strukturálása | 48 |
| Strukturálás fájdalommentesen | 48 |
| Az áramlást figyelve | 49 |
| Fogd az adatot, és fuss! | 53 |
| Az adatok elérését biztosító szubrutin | 58 |
| Vegyük elő az üzenetet! | 60 |
| A játékos mozgásának nyomonkövetése | 61 |
| Adatok egészekbe préselése | 63 |
| Használjunk ki minden számjegyet! | 65 |
| Egy egész ismételt összerakása | 68 |
| Most teszünk egy lépést lefelé | 69 |
| Leereszkedünk a föld alá | 70 |
| Írjuk le: RUN, és nyomjuk le az ENTER billentyűt! | 70 |
| Leírás | 73 |
| A tárgyak számontartása | 77 |
| A kóborló szörnyek | 79 |
| Parancsra várva | 81 |
| Bejárjuk a helyszínt | 89 |
| Explicit bejárás | 90 |
| XMOVE döntései | 92 |
| A bejárási táblázat ellenőrzése | 94 |
| Implicit bejárás | 96 |
| Mágikus bejárás | 97 |
| Tekintsük át az utazást! | 101 |
| Megváltoztatjuk a helyszínt | 102 |
| Zárt kapuk mögött | 102 |
| Zárjuk be a kaput magunk mögött | 108 |
| Fogd a kincset, és fuss! | 110 |
| Dobd el a kincset! | 114 |
| Küzdelem az ellenféllel | 116 |
| Vívjunk vérbeli csatát! | 118 |
| A játékos felélesztése | 122 |
| Az ellenfél bombázása | 123 |
| Épen, egészségesen | 125 |
| Kisegítő parancsok | 126 |
| Lássuk csak még egyszer! | 126 |
| Leltárt készítünk | 127 |
| Sárkányok-hősök 10:0 | 129 |
| Amikor minden csütörtököt mond | 131 |
| A játék kimentése mágnesszalagra | 132 |
| Frappáns megjegyzések | 136 |
| No fiúk, ez igazán egyszerű volt! | 137 |
| A Kardhalak és kincsek listája | 138 |
| Tovább tökéletesítjük a programot | 150 |
| Egy gyorsabb módszer a szavak kikeresésére | 150 |
| Súlyos tárgyak | 153 |
| Barlangrendszer-változatok | 156 |
| A bejárási táblázat tömörítése | 158 |
| USR fogságok | 162 |
| A szavak kikeresésének meggyorsítása | 164 |
| Befejezésül | 173 |
| Grafikus kalandok: alapfogalmak | 176 |
| A kalandok összehasonlítása | 176 |
| Egy helyiség megjelenítése | 178 |
| Egybillentyűs parancsok | 182 |
| Átjárók, de hova? | 184 |
| A cél elérése | 185 |
| A helyiségek láncai | 186 |
| A 90 helyiséges térkép | 189 |
| Lássuk a konkrét részleteket! | 191 |
| Grafikus kalandok: a szegmensek | 192 |
| Minden, amit a változókról tudni kell | 193 |
| Inicializálás | 196 |
| Megjelenítés | 199 |
| A vezérlőciklus | 202 |
| A lény mozgatása | 204 |
| Ami a ciklusból még hátravan | 206 |
| A MOVE kezelő | 207 |
| A TAKE kezelő | 208 |
| A DROP kezelő | 209 |
| A QUIT kezelő | 209 |
| A SHOOT kezelő | 210 |
| A FIGHT kezelő | 211 |
| A Szörnyek az útvesztőben listája | 213 |
| Összefoglalás | 227 |