kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 285 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 29 cm x 21 cm |
| ISBN: | 963-05-8191-4 |
| Megjegyzés: | 49 táblázat, 195 fekete-fehér rajz és 50 színes kép illusztrálja a könyvet. Egy kivehető melléklettel. |
| Rajzfejlődési modellek és a kamaszok vizuális nyelve | 7 |
| A lineáris, spirális, U alakú és poliszenzoriális modell | 13 |
| A lineáris fejlődési modell: folyamatos technikai tökéletesedés | 13 |
| A spirális modell: a "megszüntetve megőrzés" | 16 |
| Az U alakú modell: fejlődési mélyponton a kamaszrajz | 20 |
| A plurimediális modell: a rajz, a mozgás és a magyarázó beszéd egysége | 23 |
| A "rajzi törés" jelensége | 24 |
| Vizuális kifejezés a kamaszkorban: teljesítményromlás vagy nyelvváltás? Feltételezések a kamaszok vizuális képességeinek fejlődéséről | 28 |
| Az ábrázolóképesség fejlődése és fejleszthetősége a "rajzi törés" után | 31 |
| A formaábrázolás fejlődése | 36 |
| A Clark rajzi képességek teszt (CDT) leírása | 36 |
| Kamaszok teljesítménye a kötött formaalkotó feladatokban | 45 |
| A CDT emberrajzainak számítógépes értékelése a PsychMet programmal | 57 |
| A komponálóképesség fejlődése: a vizuális narratív teszt (VNT) | 59 |
| A narratív rajzok értékelési módszerei | 65 |
| A VNT mint konfliktusfeltáró módszer - a narratív rajzok tartalmi elemzésének eredményei | 65 |
| Jelalkotás, képépítés | 72 |
| A kreatív gondolkodás teszt (TCT) mint rajzfejlődés-kutatási módszer | 72 |
| A teszt értékelési rendszerének finomítása a magyar vizsgálatokban | 75 |
| A kamaszok tejlesítménye a TCT-ben | 84 |
| A kamaszkor mint a térszemlélet fejlesztésének kitüntetett korszaka | 89 |
| A térszemlélet összetevői | 91 |
| A térszemlélet vizsgálati módszerei | 93 |
| A térszemlélet fejlődése a kisgyermekkortól a kamaszkorig - vázlatos áttekintés | 95 |
| A térszemlélet fejlesztésének problémái | 98 |
| Új teszt a térszemlélet fejlődésének vizsgálatára | 101 |
| A térszemlélet egyes összetevőit mérő tesztitemek | 101 |
| A teszt harmadik változata kipróbálásának eredményei | 102 |
| A tesztimek összefüggés-vizsgálata | 112 |
| Fejlődés és fejlesztés összefüggései | 114 |
| A térszemlélet feladatbank megalapozása - a tesztimek jósága és nehézsége | 116 |
| A kamasz mint vizuális tehetség | 145 |
| A vizuális tehetség gondozása a 19. századi akadémiákon - a magyar művészet klasszikusainak rajzfejlődése ijfúkori alkotásaik alapján | 148 |
| Vizuális tehetségek kamaszkora a 20. század második felében | 156 |
| A vizuális tehetség kibontakozásának vizsgálata magyar művészeknél | 156 |
| Tehetség és ügyesség | 158 |
| A populáris kultúra és az életélmények hatása a vizuális tehetségre | 162 |
| A művészettörténeti tanulmányok hatása a vizuális tehetségre | 166 |
| A gyermekrajzok motívumvilága az érett művész életművében | 167 |
| A társművészetek hatására új vizuális nyelvi megoldások születnek | 170 |
| A kortárs művészet esztétikuma: kulcs a kamaszrajzok megítéléséhez | 171 |
| "Jelbeszéd az életük" - képszimbólumalkotás a kamaszkorban | 179 |
| A vizuális napló | 179 |
| A vizuális napló mint rajzpedagógiai feladat | 189 |
| Fogalmak képi és plasztikai megjelenítése: az expresszív projekt | 189 |
| A vizuális projekt mint képességvizsgálati módszer | 194 |
| Fogalmak képi és plasztikai megjelenítésének jellemző a kamaszkorban | 194 |
| Környezetalakítás, arculatformulás, jelbeszéd | 199 |
| Ifjúsági szubkultúrák vizuális nyelvének vizsgálata | 204 |
| Magyar fiatalok mikrokörnyezetének vizsgálata | 204 |
| A kamaszok vizuális képességeinek fejlesztése és a rajzpedagógia | 217 |
| "Készségtárgy" vagy képességtárgy? A vizuális nevelés produktumainak objektív értékelhetőségéről | 219 |
| Projektmódszer a képzőművészeti és környezetkultúra-nevelésben mint a vizuális kifejezőkészség fejlesztésének integratív szemléletű útja | 222 |
| A projekt módszerű vizsgakísérlet | 223 |
| A vizuális projekt objektív értékelése a zsűrizés módszerével | 224 |
| Portfólió módszerű értékelés a tehetségdiagnosztikában | 233 |
| A portfólió módszerű értékelés feladattípusai | 235 |
| Porfóliafeladatok értékelési rendszere | 235 |
| A projekt és portfólió jellegű értékelés fogadtatása a magyar rajzpedagógiában | 237 |
| Permanens fejlődés - folyamatos fejlesztés: a kamaszok vizuális nyelvéről megfogalmazott hipotézisek összevetése a vizsgálatok eredményeivel | 239 |
| Irodalom | 245 |
| Függelék | 255 |
| Clark rajzi képességek teszt (CDT) | 257 |
| A vizuális narratív teszt (VNT) értékelési rendszere | 261 |
| A vizuális narratív teszt - értékelési segédlet az 1. sz. itemhez: a figura szerkezete - szintek és pontszámok | 265 |
| A kreatív gondolkodás teszt/rajzi feladat (TCT/DP) értékelési módszere | 276 |
| Táblázatok a művészi pályakezdés és a vizuális tehetség kibontakozásának állomásairól | 277 |
| Az említett magyar művészek alkotói tehetségére ható gyermek- és ifjúkori tényezők | 281 |
| Vizuális napló feladat kiadása és a képsorozatok értékelésének kritériumai | 283 |
| Kérdőív a tanulók vizuális kultúrájáról | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.