| A problémák megfogalmazása | 5 |
| Forradalom a tudományban és a technológiában | 5 |
| A változás fokozódó üteme | 7 |
| A technológia és a kultúra | 10 |
| Az automatizálás eredete, jelentősége és előfeltételei | 16 |
| Meghatározás | 16 |
| Az automatizálás eredete | 18 |
| Az automatizálás alkalmazása | 20 |
| Az automatizálás feltételei | 24 |
| Szabványosítás és cserélhetőség | 28 |
| Tudomány és kutatómunka | 31 |
| Antagonizmus a kapitalizmus és a tudomány között | 39 |
| A szputnyikok | 42 |
| Az állam és a kutatómunka | 43 |
| Oktatás | 50 |
| A szervezés és a tervezés átalakítása | 54 |
| Összefoglalás | 60 |
| Automatizálás, új beruházás és fejlődési ütem | 62 |
| A tőkebefektetés és a kapitalizmus | 62 |
| Az automatizálás és a beruházás üteme | 66 |
| Az automatizálás és a tőke körforgása | 70 |
| Az automatizálás és a beruházás mérete | 76 |
| A beruházások forrása | 87 |
| A befektetés százalékos hozama | 90 |
| Hogyan segíti elő a kormány politikája a befektetést és a profitszerzést? | 93 |
| A befektetés és a gazdasági ciklus | 98 |
| Az infláció | 101 |
| A fejlődés üteme és a szocializmussal vívott verseny | 104 |
| Összefoglalás | 109 |
| Az automatizálás és a nagyvállalatok előnye a versenyben | 111 |
| A méret és a monopólium | 111 |
| Az automatizálás hatása a különböző iparágakra | 113 |
| A vállalatok száma | 116 |
| A kis vállalkozások csődje | 118 |
| A profit és a vállalatok nagysága | 124 |
| A maximális termelékenység és a vállalati nagyság | 127 |
| A vállalkozáshoz szükséges tőke | 130 |
| A gépkocsiipar | 134 |
| A gépkocsiipar koncentrációja és centralizációja | 137 |
| Az autóalkatrész-gyártók veszteségei | 138 |
| A Studebaker-Packard | 138 |
| A General Motors | 141 |
| A General Motors és az állami szerződések | 143 |
| A fejlődés és a profitráta | 144 |
| Az ár rögzítése | 145 |
| Egy minimális méretű üzem alapítási költsége | 147 |
| Az improduktív költségek növekedése | 149 |
| A költségek és a termelés mérete | 150 |
| Pazarlás és gazdaságosság | 152 |
| A gépkocsi és a szocializmus | 156 |
| Gőz- és gázmeghajtású motorok, Diesel-motorok | 157 |
| Az automatizálás és a tőke koncentrációja, illetve centralizációja | 159 |
| Összefoglalás | 167 |
| Automatizálás, politikai hatalom és államkapitalizmus | 169 |
| A General Electric | 169 |
| A General Electric gazdasági fontossága és növekedése | 170 |
| A General Electric termelési költségei | 173 |
| A General Electric és a "népi kapitalizmus" | 174 |
| A tulajdon koncentrációja | 178 |
| A General Electric és az osztályharc | 180 |
| Hogyan használja fel a General Electric az automatizálást és a gazdasági válságot munkásai ellen | 184 |
| A General Electric nyeresége | 186 |
| A General Electric és a háború | 187 |
| Automatizálás és államkapitalizmus: atomenergia és termonukleáris energia | 194 |
| Az atomenergia és az üzem mérete | 195 |
| Tékozlás és atomenergia | 198 |
| Az atomenergia-ipar | 201 |
| Az automatizálás és a politikai hatalom. Összefoglalás | 203 |
| A technológiai haladás és a közlekedés gazdasági problémái | 205 |
| A közlekedés fontossága | 205 |
| A "folyamatosság" és a különböző szállítási módok | 207 |
| A vasút fejlődése | 210 |
| A politikai és társadalmi ellentmondások erősödése | 213 |
| Az automatizálás korszaka | 216 |
| Milyen megtakarítás érhető el az automatizálás útján? | 218 |
| Az amerikai vasutak gazdasági válsága | 222 |
| A technológiai fejlődés hatása a foglalkoztatottságra és a munkabérre | 224 |
| A vasúttársaságok támogatást kérnek | 225 |
| Összefoglalás | 229 |
| A technológiai haladás és az automatizálás hatása a foglalkoztatottságra | 231 |
| A munkanélküliség | 231 |
| A foglalkoztatottság növekedése | 237 |
| A termelékenység és a foglalkoztatottság | 240 |
| A nem-termelőmunkások számának növekedése | 245 |
| Foglalkoztatásbeli eltolódás | 249 |
| Új termékek és új iparágak | 252 |
| A technológia és a foglalkoztatottság a széniparban | 255 |
| Szén és nyomor | 258 |
| Az automatizálás és a foglalkoztatottság az AT&T-nél | 260 |
| Az AT&T és az automatizálás | 263 |
| Összefoglalás | 266 |
| Az automatizálás hatása a reáljövedelemre és az anyagi ösztönzés különböző formáira | 268 |
| Az automatizálás hatása | 268 |
| Az automatizálás és a munkabérek | 272 |
| A húsfeldolgozó ipar | 274 |
| A kereset alakulása | 279 |
| Az automatizálás és az anyagi ösztönzés | 284 |
| Diplomások, irodai dolgozók és igazgatók anyagi ösztönzése | 286 |
| Összefoglalás | 289 |
| Az automatizálás és a szakszervezetek | 291 |
| A szakszervezetek fontossága az Egyesült Államokban | 291 |
| Az osztályegyüttműködés | 292 |
| Harcos szakszervezetek | 294 |
| "Sztrájkok" a piac kiürítésére | 299 |
| Az automatizálás és a szakszervezetek ereje | 301 |
| Várható fejlemények | 304 |
| A szakszervezetek és a haditermelés | 305 |
| Összefoglalás | 310 |
| Külföldi tőkebefektetés, külkereskedelem, nyersanyagok és külpolitika | 312 |
| Az új technológia és a külföldi tőkebefektetés | 312 |
| Az automatizálás és a nemzetközi verseny | 315 |
| Az automatizálás és a nyersanyagok | 317 |
| Az elmaradt országok "megsegítése" | 321 |
| Összefoglalás | 325 |
| Következtetések | 326 |
| Új korszak | 326 |
| A monopólium és a tőkés rendszer hanyatlása | 328 |
| A szakszervezetek és az automatizálás | 330 |
| Új beruházás, a gazdasági ciklus és az infláció | 331 |
| A változás üteme és a szocializmussal folytatott verseny | 332 |