| Elöljáróban | |
| A katolikus iskola és az egyház küldetése az emberek üdvösségének szolgálatára | 5 |
| Az Egyház küldetése az emberek üdvösségének szolgálatára | 5 |
| Milyen eszközk állnak az Egyház rendelkezésére küldetésének betöltésekor? | 6 |
| Mit jelent a katolikus iskola az Egyház üdvösséget szolgáló küldetésének btöltésében? | 6 |
| Az Egyház nevelésre irányuló elkötelezettsége és a kulturális pluralizmus | 7 |
| A katolikus iskola körül fölmerülő mai kérdések | 10 |
| Ellenvetések a katolikus iskola ellen | 10 |
| A mai iskola néhány jellegzetessége | 12 |
| Az iskola: hely, ahol az ember - a műveltség rendszeres és kritikus elsajátítása közben - emberré válik14 | 14 |
| Mik a feladatai "az iskolának általában"? | 14 |
| Iskola és világnézet | 15 |
| Az iskola a jelenkor társadalmában | 16 |
| A katolikus iskola nevelési terve | 17 |
| A katolikus iskola sajátos jellege | 17 |
| Szintézis a hit és a műveltség között | 18 |
| Szintézis a hit és az élet között | 20 |
| A hitoktatás | 23 |
| A katolikus iskola a keresztén nevelő közösség találkozásának helye | 24 |
| A katolikus iskola nevelési tervének egyéb vonatkozásai | 25 |
| Hogyan vesz részt a keresztény közösség a katolikus iskola nevelési tervében? | 27 |
| A katolikus iskola mint egyházi és társadalmi szolgálat | 27 |
| A katolikus iskola felelőssége ma | 29 |
| Gyakorlati megfontolások | 32 |
| A katolikus iskola szervezete és tervszerű fejlesztése | 32 |
| Mi biztosítja a katolikus iskola sajátos jellegét? | 34 |
| A katolikus iskola és a szerzetesrendek | 35 |
| A katolikus iskola a missziós területeken | 36 |
| Kik tanítsanak a katolikus iskolában? | 36 |
| A katolikus iskolák gazdasági helyzete | 38 |
| VII. Bátor és közös összefogást igénylő vállalkozás | 40 |
| Zárszó | 43 |