| Bevezetés | 7 |
| Eleven hit | 13 |
| A keresztény hit ma | 19 |
| A hit földrajzi elhelyezkedése | 20 |
| Kihívás az Egyházzal szemben | 22 |
| Egy életerős nép | 25 |
| A környezet evangelizációja | 26 |
| Új felelősségek | 27 |
| És a nők? | 30 |
| A képzés: vágy és szükséglet | 31 |
| Különbségek: karizmatikusok és politizálók | 32 |
| A kisközösség, mint bázis | 35 |
| A közösség katalizátorai | 35 |
| A varratlan köntös | 37 |
| Az egyetemesség felé | 39 |
| Az első közösségek hite | 41 |
| A jeruzsálemi közösség | 42 |
| Pünkösd más, mint a többiek | 42 |
| A judaizmusba való begyökerezettség | 43 |
| A fokozatosan elismert eredetiség | 44 |
| Valaki, aki él | 44 |
| Közösségformáló cselekvés | 47 |
| Belső feszültségek és új távlatok | 49 |
| A judaizmussal való szakítás éleződik | 51 |
| Közösségek pogány földön | 52 |
| Antióchia befogadja a hitet | 52 |
| A vitatott zsidó előírások | 53 |
| Pál, egy férfi a válaszúton | 54 |
| A páli közösségek | 54 |
| Egészen új szertartások | 56 |
| Liturgikus himnuszok és a hit szertartásai | 57 |
| Az Egyház. Krisztus teste | 59 |
| Az Úr visszatérésének a reménye | 59 |
| A közösségek megszervezése | 62 |
| A vértanúság terhe | 63 |
| A közösségek és az evangéliumok | 65 |
| Az evangélium, az evangéliumok előtt | 65 |
| Jézus, az evangélium hőse | 65 |
| Az evangéliumot hirdetik a közösségekben | 67 |
| Az evangéliumok keletkezése | 69 |
| Az evangéliumok megszerkesztése | 72 |
| Márk evangéliuma | 73 |
| Máté evangéliuma | 74 |
| Lukács evangéliuma | 76 |
| János evangéliuma | 78 |
| Jézus Bibliája | 81 |
| A bibliai könyvek felsorolása | 85 |
| A hit, váltakozó kultúrákban | 88 |
| Hit és kultúra | 89 |
| Egy kultúra megjelenése | 89 |
| A vallás egyesítő hivatása | 89 |
| Hit, a történelemben | 90 |
| Az Egyház gyermekkora, a római bölcsőben | 92 |
| A Közel-Kelet öröksége | 92 |
| Milyen mértékig fogadhatók el a különbözőségek? | 93 |
| Az üldözések | 94 |
| A Római Birodalom, út vagy csapda az Egyház számára? | 96 |
| A római jog | 97 |
| Az ésszerűség | 98 |
| Az első keresztény humanizmus | 100 |
| Keresztény kultúra? | 101 |
| Terjeszkedés és megrázkódtatások | 102 |
| A középkor, vagy a felnőtthöz illő forma keresése | 103 |
| Új vallási földrajz | 103 |
| A feudális rendszer | 104 |
| A Császárság iránti nosztalgia | 106 |
| Egy az ég felé tájékozódó társadalom | 107 |
| A szerzetes, mint keresztény ideál | 108 |
| A három rend | 109 |
| Menekülés a világtól és a természet felfedezése | 110 |
| Összefoglaló kísérletek | 111 |
| Egy kényszer-társadalom | 112 |
| Keresztény ébredések | 114 |
| A keresztény társadalom hanyatlása | 116 |
| A modern idők kezdetei | 117 |
| A reneszánsz | 117 |
| A reformáció | 118 |
| Vallásháborúk és politikai érdekek | 119 |
| A katolicizmus védekezése | 120 |
| Evangelizáció az imperializmus zászlaja alatt | 121 |
| A tudomány az Írás ellen | 124 |
| A jelenkor és kultúrális különbözőségei | 126 |
| Hit és tudomány a konfliktus jegyében | 126 |
| A politikai változások | 128 |
| A liberalizmus | 129 |
| Az evangélium tanúi | 130 |
| Az ipari civilizáció | 131 |
| Az Egyház szociális tanítása | 134 |
| A konstantini korszak vége | 135 |
| A Harmadik Világ előretörése | 136 |
| A misszió megújuló fogalma | 136 |
| Az Egyház közösségi voltának a felfedezése | 137 |
| A vallásszabadság | 139 |
| Az ember zsinata? | 140 |
| Prometheus kijózanodása | 143 |
| Az új kultúrák vállalása | 144 |
| A régi nehézségek | 144 |
| Az élő hagyomány új birtokbavétele | 145 |
| Életből fakadó hit | 147 |
| Hinni azt jelenti, megragadott minket egy ige | 148 |
| Hinni: egy realista szó | 148 |
| Hinni, vagyis mozgásban lenni | 150 |
| A remény szava, jelen időben | 151 |
| Hatékony szó: megnevez minket | 155 |
| A hit által egységessé tett életmód | 162 |
| Hinni annyi, mint Krisztust követni | 162 |
| Jézus, egy "nem uniformizált" valaki | 162 |
| Isten, egy nyilt kérdés | 163 |
| Jézus Atyjának a művei | 164 |
| Az Atya szavai | 165 |
| Jézus, a mi Húsvétunk | 166 |
| Jézus, az Új Szövetség | 168 |
| A hitből élni, az Egyházban | 169 |
| A hit aktusának a dinamikája | 169 |
| Táncoskedvű hit? | 171 |
| A keresztény kinyilatkoztatás | 173 |
| Isten megmondja nevét | 176 |
| Isten, egy nép történetében | 177 |
| Az Atyák Istene | 177 |
| Ábrahám vallási környezete | 178 |
| Az egyetlen Isten kultusza | 179 |
| Isten megmutatja arcát | 182 |
| A kivonulás népe | 184 |
| A szabadító esemény | 184 |
| Izrael Istenének ereje | 188 |
| Ábrahám Istene, vagy a kivonulás Istene? | 189 |
| Istent előbb szabadítóként ismerik fel, aztán teremtőként | 190 |
| A szabadító Isten törvénye | 191 |
| A teremtő Isten felfedezése | 192 |
| A teremtés nagy elbeszélései | 193 |
| A nevelő és megbocsátó Isten | 194 |
| Az általános Isten | 198 |
| A bensőséges Isten | 198 |
| A felénk jövő Isten | 200 |
| A Biblia Istenre vonatkozó kinyilatkoztatásának eredetisége | 201 |
| Jézus Krisztus, egy élet, amely megmutatja Istent | 202 |
| Jézus, akit vártak és aki meglepetés | 202 |
| A reménybeli messiások | 203 |
| "Te vagy a Messiás" | 206 |
| A Feltámadott fényessége | 208 |
| Jézus és a történelem | 210 |
| Jézus az Úr és Isten Fia | 212 |
| Húsvét misztériuma | 213 |
| Az Új Szövetség | 216 |
| Az üdvözítő és megváltó Isten | 218 |
| A megtestesült Isten | 223 |
| A Háromságos Isten | 227 |
| A kinyilatkoztatás dinamizmusa | 229 |
| Isten kinyilatkoztatása, ahogy kaptuk, ahogy továbbadták, tegnap és ma | 232 |
| Több alkalommal és többféle módon | 232 |
| A katekizmus és a biblia | 232 |
| Ábrahám, Izsák és Jákob Istene, Jézus Krisztus Istene | 234 |
| Isten kinyilatkoztatása az emberi történelemben | 236 |
| Isten szava a próféták üzenetében | 238 |
| Az ember életét segítő isteni törvény | 240 |
| Isten bölcsessége és az emberek nagy kérdései | 243 |
| Isten megközelítése és a vallásos jelképek | 246 |
| A valláskritika | 247 |
| Az ünneplő és imádkozó Egyház | 252 |
| A kinyilatkoztatás: az élet időszerűsége. A megélt evangélium továbbadása | 253 |
| Kezdettől több evangélium az egyetlen üzenet számára | 254 |
| A szeretetnek mindig újszerű szólításai és megjelenései | 257 |
| A soha be nem fejezett osztozás | 258 |
| A liturgia és a pasztorális régies nyelvezete | 260 |
| Az újkor által hozott változások | 262 |
| Isten nyomai az Egyházon kívül | 266 |
| Az ateisták hozmánya | 268 |
| A minden kultúra felé nyitott evangélium | 269 |
| A keresztény eredetiség veszélyben? | 272 |
| Isten kinyilatkoztatása s a szavak, melyekkel azt hirdetni kell | 275 |
| A hagyomány beszédmódja | 275 |
| A szellem és a betű, avagy az Írás értelmezése | 275 |
| A jelző és a jelzett, vagy a hagyomány jelentősége | 277 |
| A dogmatikai kifejezésmód | 279 |
| Az Isten-ember botránya: a Krisztusra vonatkozó elmélkedő gondolkodás kezdete | 286 |
| Jézus, Isten Fia? A IV. század ariánus válsága | 286 |
| Egyszerre Isten és ember? Az V. és VI. század konfliktusai | 288 |
| Dogma és dogmatizmus a krisztológiában | 290 |
| A Jézusban való hit és a modern kor | 292 |
| A szentháromság misztériuma, a szeretetkapcsolatok misztériuma | 294 |
| Az ember a kapcsolat által és a kapcsolatért | 295 |
| Isten és ember, egyesülve Jézus Krisztusban | 296 |
| A kinyilatkoztatás ma gyanússá vált | 298 |
| A gyanakvás kihívása és határai | 301 |
| A kétely által megkoptatott hit | 302 |
| Az evangélium szerinti emberiség | 305 |
| Az ember helyes képe | 309 |
| A folyton cselekvő Isten | 309 |
| Hogyan képzeljük el az isteni teremtő cselekvést? | 310 |
| Istennek gondja van az emberekre | 312 |
| A rossz kérdése | 313 |
| A kozmikus rossz | 313 |
| A belső rossz | 314 |
| Ki a hibás? | 315 |
| A lehetetlen ártatlanság | 317 |
| A kísértő legyőzése | 318 |
| Erkölcsi erőfeszítés az ember megvalósítása érdekében | 319 |
| A keresztény helytállás | 319 |
| A fejlődésben lévő lény és a társadalmi lény | 320 |
| A szabadságra vonatkozó előírások | 320 |
| Egy örökség emlékezete | 322 |
| Nyitás az ismeretlen felé | 324 |
| Emberi erkölcs | 325 |
| Erkölcs, vallás és hit | 327 |
| Milyen kapcsolat van a vallás és az erkölcs között? | 327 |
| A hit és az erkölcs | 329 |
| A törvény táblái, beleírva a szívbe és az életbe | 330 |
| Krisztus törvénye | 331 |
| Kegyelem és természet | 334 |
| Van-e "keresztény erkölcs"? | 338 |
| Az evangélium szerinti erkölcs | 340 |
| Kezdetről kezdetre | 341 |
| Az örökös zarándok | 341 |
| A hagyománnyal haladni | 344 |
| Mi lesz a világ vége? | 345 |
| Isten képére és hasonlatosságára | 348 |
| Az öntudat | 349 |
| A lelkiismeret kifejlődése | 349 |
| A perbe fogott lelkiismeret | 353 |
| A lelkiismeret ébredése és az emberek közti kapcsolatok | 354 |
| A lelkiismeret és a törvény közti kapcsolat | 355 |
| Senki sem sziget | 359 |
| Az éber lelkiismeret | 360 |
| Az emberi test | 362 |
| Egy vallás, amelyben Isten testi jelenlétben nyilatkoztatja ki magát | 362 |
| A test a héber kultúrában | 363 |
| Az Újszövetség: Jézus teste és az Egyház teste | 364 |
| A gyanús test és az evangelizált test | 365 |
| Egyéni test és társadalmi test | 366 |
| A testi egészség | 370 |
| A biológiai végesség | 370 |
| Szomjúság egy testi túlélés után | 372 |
| A test feltámadásába vetett remény | 373 |
| Férfi és nő | 376 |
| "Férfinak és nőnek teremtette őket" | 376 |
| Férfias és nőies | 377 |
| Mi a helye a gyönyörnek? | 378 |
| Az emberpár és a házasság intézménye | 379 |
| A házasság szentségi volta | 380 |
| A házasság és a hit | 384 |
| Házasság és cölibátus | 385 |
| A szülői felelősség | 387 |
| Az abortusz | 389 |
| Az értelem, csodálatos adomány és nagy felelősség | 392 |
| Élet, amelyben a fény lakik | 392 |
| A fejlődés szakaszai | 394 |
| Értelem és értelmetlenség | 395 |
| Az értelem és a kíváncsiság | 396 |
| A nagy felelősség | 398 |
| Isten adományát fogadjuk el hálával | 398 |
| Állandóság és változás | 400 |
| Az ideiglenes dinamikája | 400 |
| A hűség | 401 |
| Egy élő hűség | 403 |
| Az emmauszi úton | 405 |
| Evangélium a mai világ szívében | 410 |
| Az Egyház a világban | 410 |
| Az evangélium által ösztönzött emberi tevékenységek | 410 |
| A keresztény társadalom útjain | 411 |
| A polgári és a vallásos szférák szétválasztásának a nehézségei | 413 |
| Kovász a tésztában | 414 |
| A politilka önállósága | 414 |
| Az evangélium fényében | 416 |
| Szemközt az ipar világával | 418 |
| A tőke kérdése | 418 |
| A munka teológiája | 418 |
| A gazdasági élet logikája | 421 |
| A társadalom marxista elemzése | 423 |
| A marxista vallásellenesség | 425 |
| A marxizmus, mint a világ megértésének a rendszere | 425 |
| Marxizmus és kereszténység | 426 |
| Több felelősséget és szolidaritást a népek között | 427 |
| Botrányos egyenlőtlenségek | 427 |
| Fejlettség és alulfejlettség | 428 |
| Felelősség és szolidaritás | 430 |
| "A világot megváltoztatni: az Egyház egyik feladata" | 431 |
| Evangélium, erőszak és béke | 433 |
| Az erőszakos ember | 433 |
| A teológia és az erőszak | 434 |
| Az erőszakmentesség | 435 |
| A kínzás | 436 |
| Háború és béke | 439 |
| Felforgatás és terrorizmus | 441 |
| Emberi szabadság és felszabadulás Jézus Krisztusban | 443 |
| A megszabadulás és szabadság vágya | 443 |
| A keresztények szabadsága | 444 |
| A törvény, a hiba és a bűn | 445 |
| A kollektív felelősség | 447 |
| "Elhagyni a szolgaság házát" | 449 |
| A felszabadítás-teológiák | 451 |
| A határ túllépésének a kockázata | 453 |
| A kiengesztelődés keresése | 454 |
| A jövendő kockázatai és reménységei | 456 |
| Új feladatok, félelmek és remények | 456 |
| A technikai hatalom | 458 |
| Az informatika | 459 |
| A biológia feletti uralom | 461 |
| Az energiaigény és a fogyasztási szomj | 463 |
| Milyen legyen a holnap embere? | 466 |
| Útban a szabadidő és a kreativitás világa felé? | 468 |
| A hit magatartása nem aggályos és nem kalandor | 470 |
| Az úton lévő egyház | 475 |
| Megtanulni, hogyan nézzük az Egyházat | 478 |
| Isten munaktársai | 480 |
| Szükséges-e az Egyház a hithez? | 481 |
| A hit és az Egyház dialektikája | 481 |
| Hit és Egyház szoros kapcsolata | 482 |
| Hit Istenben és hinni az Egyházat | 483 |
| A Szentháromságot valló hit | 484 |
| Isten ünnepe | 484 |
| "Isten meg Isten, az három" | 485 |
| A három-egy Isten képére | 486 |
| Krisztus és Egyház | 488 |
| Alapító vagy alap? | 488 |
| Az Egyház öntudatra ébred | 490 |
| Krisztus jelenlétének módja az Egyházban. Ige és szentség | 490 |
| Közösség és Szolgálat | 491 |
| A végső összefoglalás arculata | 493 |
| Lélek és Egyház | 494 |
| A Lélek jelenléte | 494 |
| A Lélek, mint mozgás | 495 |
| A Lélek, mint telitődés | 496 |
| Az Egyház és a karizmák | 498 |
| Az előre nem láthatóak helye | 499 |
| Krisztus és a Lélek | 500 |
| Két Egyház? | 500 |
| A helyes kapcsolat | 501 |
| A kegyelem Egyháza | 502 |
| Isten "igenje" az embernek | 502 |
| A szeretet teljessége | 504 |
| A nép: férfiak és nők | 507 |
| Az Egyház, mint emberi közösség | 508 |
| "Az ember tisztelete" | 508 |
| Egy példa: a társadalmi osztályok | 509 |
| Egy Egyház és annak történelmi arcai | 511 |
| A történelem nyomai | 511 |
| A bizánci teokrácia | 511 |
| A középkori kereszténység | 512 |
| A modern szekularizáció | 514 |
| A világ, az Ország és az Egyház | 517 |
| A dolgok világa és az emberek világa | 517 |
| Az Ország növekedése a történelemben | 520 |
| Az Ország és az Egyház | 521 |
| Az Egyház azonossága | 522 |
| Közelség és távolság | 524 |
| Mária, az Egyház ősmintája | 525 |
| A vándorló Egyház: bűnösök és szentek | 525 |
| Jézus anyja | 526 |
| Az Úr szolgálóleánya | 527 |
| A Megváltó Krisztus kegyelméből | 528 |
| Az egyház jelei | 531 |
| Az Egyház szentségei | 531 |
| A szentségi jelleg | 531 |
| "Az Úr az!" | 532 |
| Szentségek az emberért | 533 |
| A szentségi különbözőség, a Szövetség szivárványa | 534 |
| A szentség és a hit | 540 |
| Miért kellenek szertartások? | 542 |
| Egyetlen keresztség, egyetlen eucharisztia, egyetlen papság | 543 |
| Az Egyház, Jézus Krisztus szentsége | 547 |
| A nemzetek fölé emelt jel | 547 |
| Egy háromszínű jel | 547 |
| Egy világító gömb: ragyog, aztán elhomályosul | 550 |
| Amikor a test engedelmeskedik a Főnek | 551 |
| Az Egyház csigolyái | 553 |
| A jelek ezrei | 554 |
| Az ünnep a keresztény életben | 555 |
| Miért van keresztény liturgia? | 555 |
| Az Egyház szívverése | 558 |
| Gyülekezések és különbözőség | 560 |
| Vigyázzunk a vasárnapra! | 561 |
| Közös ima, személyes ima | 562 |
| A tanúságtétel bátorsága | 564 |
| A tanúskodás indokai | 565 |
| A missziós tevékenység alapja | 565 |
| Az evangélium hirdetésének a kötelessége | 566 |
| A tanúságtétel formái | 567 |
| Az evangélium logikája | 567 |
| A rejtőzés | 568 |
| A megalázkodás | 569 |
| A megmutatkozás | 570 |
| Az Actio Catholica | 571 |
| A szerzetesi élet | 573 |
| Egy világraszóló igénnyel bíró tanúskodás | 574 |
| A katolicizmustól a katolicitásig | 575 |
| Az ökumenikus nyitás | 577 |
| A II. Vatikáni Zsinat és az okumenizmus | 578 |
| A nagy világvallások találkozása | 580 |
| A szekták elszaporodása | 585 |
| Tanúskodni ma | 588 |
| A szükséges közösség | 589 |
| Az Egyház közössége | 590 |
| Egy változékony ideológiájú és berendezkedésű Egyház | 590 |
| A kényelmetlen, de szükséges pluralizmus | 592 |
| A közös felelősség | 595 |
| Hét irányelv a részvételre | 596 |
| Az eucharisztikus "közösség" | 599 |
| Az egyházak közössége | 600 |
| Egy szentségi jellegű intézmény | 601 |
| Tekintélyek összetett hálózata | 603 |
| A katolikus Egyház szükséges átformálása | 607 |
| Befejezés | 611 |
| Névmutató | 613 |
| Tárgymutató | 616 |
| Kísérő szövegek jegyzéke | 626 |