| 1. szám | |
| Dr. Csákvári Béla: A szervetlen kémia tagolásának, tárgyalásmódjának kérdése a középiskolás oktatásban | 1 |
| Dr. Nagy Pál: Megjegyzések a tömegszám és a relatív atomtömeg tanításához | 6 |
| Dr. Mojzes János: Mit tekinthetünk modellnek a kémiában? | 9 |
| Deák György: A kémiai jelrendszer és kémiai változások jelölésének tanításáról II. | 17 |
| Dr. Pataki László - Borissza Endre: Mikroküvettás kémiai kísérletek V. | 21 |
| Dr. Simon László: Új szemléletű csehszlovák általános iskolai kémiatanterv II. | 27 |
| A kötelezően választható, új csehszlovák általános iskolai kémia-biológia gyakorlatok tanterve | 29 |
| 2. szám | |
| Dr. Csákvári Béla: A homogén szervetlen kémiai reakciók mechanizmusa I. | 33 |
| Dr. Mojzes János: Munkáltató modellezés lehetőségei a kémiatanításban I. Szénhidrogének | 42 |
| Dr. Pataki László - Balogh Lászlóné: Mikroküvettás kémiai kísérletek VI. | 50 |
| Kecskésné Dobóvári Erzsébet: Az általános iskolai és a középiskolai tantervek kapcsolata | 58 |
| Deák György: A kémiai jelrendszer és a kémiai változások jelölésének tanításáról III. | 61 |
| 3. szám | |
| Dr. Körner Miklósné: Néhány gondolat a szervetlen kémia tanításáról a gimnáziumban | 65 |
| Dr. Gécseg Ferencné - Dr. Adamkovics István: A középiskolai kémiatanításban megvalósuló világnézeti nevelés néhány problémájáról I. | 67 |
| Dr. Sárik Tibor: Tanmenetjavaslat az általános iskola 8. osztálya számára kémiából | 71 |
| Dr. Szabolcsi László - Nagy Zsuzsanna: A termoszkóp felhasználásának lehetőségei az általános iskolai kémiatanításban | 74 |
| Szolláth Györgyné: A vegyérték és a szerkezeti képlet tanítása pálcikamodellel az általános iskolában | 78 |
| Dr. Vanyek Béla: Klórfejlesztés az általános iskolában | 81 |
| Váradi Magdolna: Az elektrolízis jelenségén alapuló Avogadroszám-meghatározás | 84 |
| Taneszközök | |
| Baloghné Zábó Magdolna: Az Ionizáció című oktatófilm ismertetése | 88 |
| Dr. Simon László: A kémiai ismeretanyag az új csehszlovák általános iskolai fizikai-kémiai gyakorlatok tantervében | 91 |
| Folyóiratszemle | 94 |
| Könyvismertetés | 95 |
| 4. szám | |
| Máté Jánosné: Tantervmódosítás a szakközépiskolai közismereti kémiában | 97 |
| Deák György: A 8. osztályos kémiai ellenőrző feladatlapok ismertetése | 100 |
| Dr. Mojzes János - Nagy Mária - Dr. Kövér Andrásné: Munkáltató modellezés lehetőségei a kémiatanításban II. | 104 |
| Dr. Pataki László - Balogh Lászlóné: Mikroküvettás kémiai kísérletek VII. | 110 |
| Dr. Harka Ákos: A galvánelemek tanításának problémái | 119 |
| Tamás Istvánné: A kovalens kötés tanítása az általános iskola 7. osztályában | 121 |
| Baloghné Zábó Magdolna: Oktatófilmek ismertetése - Kovalens kötések I. | 126 |
| 5. szám | |
| Dr. Csákvári Béla: Szilárd fázisú termékek képződésével járól reakciók | 129 |
| Dr. Gécseg Ferencné - Dr. Adamkovich Tamás: A középiskolai kémiaoktatásban megvalósuló világnézeti nevelés néhány problémájáról II. | 133 |
| Farkas Lászlóné: A kémiaoktatás helyzete és tapasztalatai az új tanterv bevezetésének negyedik évében | 142 |
| Dr. Pataki László - Balogh Lászlóné: Mikroküvettás kémiai kísérletek VIII. | 144 |
| Baloghné Zábó Magdolna: Oktatófilmek ismertetése - Kovlens kötések II. | 152 |
| Az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulójának feladatai | 156 |
| 6. szám | |
| Simon Pál: Kemizálás és kémiatanítás | 161 |
| Csákvári Béla: A homogén szervetlen kémia reakciók mechanizmusa II. Addíciós és eliminációs reakciók | 168 |
| Marcziné Fazekas Erzsébet: Észrevételek a 7. osztályos Kémiai munkafüzet és feladatgyűjteménnyel kapcsolatban | 174 |
| Erős Klára - Dr. Szalai Tibor: Elektrokémia fogalmak szemléltetése | 175 |
| Kovács Gyula: Munkáltató eszköz az atomszerkezeti alapfogalmak kialakításához az általános iskolában | 181 |
| Karakas Gábor: Kémiai számítások korszerűen IV. | 187 |
| Az OKTV feladatainak megoldásai | 191 |
| Folyóiratszemle | |