1.035.072

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia tanítása

Kézirat

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 365 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanítás-tanulás napjainkban világszerte a közvélemény és a pedagógusok érdeklődésének középpontjába került, mert fölgyorsult életritmusú világunkban a tudományos felfedezések, információk... Tovább

Előszó

A tanítás-tanulás napjainkban világszerte a közvélemény és a pedagógusok érdeklődésének középpontjába került, mert fölgyorsult életritmusú világunkban a tudományos felfedezések, információk mennyisége rendkívül megnövekedett. Ezeknek az új tudományos eredményeknek feldolgozása, közkinccsé tétele a mai pedagógia egyik szorító gondja. Mind újabb tantervi koncepciók születnek annak érdekében, hogy a megnövekedett ismeretanyag lényegét az iskolai oktatás során is elsajátíthassuk. A pedagógiai, pszichológiai kutatások arra irányulnak, hogy törvényszerűségeket állapítsanak meg a tanítás-tanulás legjobb módszereire vonatkozóan. Ezek a kísérletek részben már megtermékenyítően hatottak és hatnak a meglévő pedagógiai gyakorlatra, azonban általánossá tételük, megbízható ellenőrzésük napjainkban folyik.
Mindezen tényezők indokolttá teszik, hogy kémiatanításunk személyiségformáló munkájáról, a kémiai gondolkodás kialakításáról az újabb pedagógiai kutatások eredményeinek felhasználásával tantárgy pedagógiai jegyzetet jelentessünk meg tanárképzős hallgatóink számára. Vissza

Tartalom

Előszó7
A tantárgypedagógiának mint tudománynak általános jellemzése9
A tantárgypedagógia fogalma, tárgya, feladatai9
Helye a pedagógiai tudományok rendszerében10
A kémiai tantárgypedagógiájának kapcsolata más tudományokkal11
A kémiatanítás belső rendszere13
A társadalmi igények tükröződése a kémia tanításának történetében17
A tudomány és társadalom kölcsönhatása a kémia történetében18
A társadalmi igények és a tudomány fejlődésének hatása a kémiaoktatás alakulására hazánkban27
A jelenlegi kémiatanítás problémái41
Korszerűsítési törekvések, a jövő távlatai45
A kémiai tudományok és a kémia tantárgy viszonya: a kémia helye az iskolai tantárgyak rendszerében51
A kémia mint iskolai tantárgy51
A kémia tantárgy kapcsolata a kémiai tudományokkal52
A kémia helye az általános iskolai tantárgyak rendszerében55
Kapcsolata más általános iskolai tantárgyakkal56
A kémia tanítási-tanulási folyamatának sajátosságai: az ismeret, jártasság, készség tartalma a kémia tanításában61
A kémiatanítás pszichológiai problémái62
A motiváció62
A tanulói aktivitás66
A kémiai ismeretek71
A kémiai fogalmak kialakítása74
Belső koncentráció a kémia tanításában100
A jártasság, készség fogalmának a tartalma a kémiában104
A kémia tantárgy feladatrendszere115
Az értelmi nők fejlesztése118
A világnézeti nevelés126
Az erkölcsi nevelés (hazafiságra és munkára nevelés)133
A politechnikai képzés és a kémiatanítás kapcsolata137
A kémia tantárgy tartalma145
A kémia tantervelméleti problémái145
A tartalom és forma viszonya a kémia tanításában149
A tantervi anyag kiválasztásának pszichológiai, oktatási és nevelési szempontjai151
A korszerű kémiatankönyv tartalmi és formai kérdései153
A kémiaoktatás módja. A tanítás-tanulás módszerei és eszközei159
A kémiatanítás módszerei159
A kémiaoktatásban alkalmazható módszerek és azok megválasztásának szempontjai159
Az ismeretek közvetítése a tanár által162
A tanár és a tanulók közös tevékenysége180
A tanulók önálló munkája198
A kémiatanításban előforduló módszerbeli hibák217
A kémiatanítás eszközei218
Demonstrációs és tanulókísérleti eszközök219
A vizuális oktatási eszközök221
Az audiovizuális oktatási eszközök, az iskolatelevízió, az oktatógépek223
A kémiatanítás eredményességének vizsgálata227
Az ellenőrzés célja, jellemzői227
Az értékelés és osztályozás245
A kémiaoktatás szervezeti kérdései251
Az óratípusok és óramodellek problémái251
Az új ismereteket feldolgozó óra252
Az ismereteket alkalmazó, gyakorló óra259
Az ismereteket szilárdító (ismétlő) rendszerező óra264
Az ellenőrző óra271
A kémiaoktatás szervezeti formái271
Az osztálymunka271
Az osztályon (órán) kívüli munka274
Az oktató-nevelő munka tervezése és elemzése291
A tematikus tervezés, a tanmenet és az óravázlat elkészítésének szempontjai291
A kémiatanítás tárgyi feltételei. Előadóterem, kémiai szertár293
A balesetvédelem kérdései297
A szaktanári munka elemzésének és értékelésének szempontjai298
A tantárgypedagógiai kutatás302
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv