| Előszó | 9 |
| Általános ismeretek | |
| A kémiatanítás és módszertana | 13 |
| A kémiatanítás módszertanának meghatározása, s a rokontudományokkal való kapcsolata | 13 |
| A kémia, mint iskolai tantárgy | 15 |
| A kémiatantárgy kapcsolata más iskolai tantárgyakkal | 17 |
| A kémiatanítás története | 24 |
| Az iskolai kémiatanítás bevezetése és alakulása 1945-ig | 24 |
| A kémiatanítás helyzete a felszabadulás után | 26 |
| A kémiatanítás célja, feladatai | 29 |
| A kémiatanítás célja az általánosan művelő iskolákban | 29 |
| A kémiatanítás oktatási és nevelési feladatai | 31 |
| A kémiai ismeretszerzés útja | 53 |
| A kémiai tényanyag ismertetése | 53 |
| A tények és tapasztalatok elemzése | 55 |
| A kémiai fogalmak kialakítása | 56 |
| A kémiai ismeretek megszilárdítása, alkalmazása, ellenőrzése | 58 |
| A kémiatanítás tartalma | 61 |
| A tantervi anyag kiválasztásának elvi kérdései | 61 |
| Az általános iskolai és a középiskolai kémia tantervi anyaga | 63 |
| A kémia tanmenete | 65 |
| A kémia tankönyveiről és segédkönyveiről | 67 |
| Az oktató-nevelő munka tervezése, vezetése | 72 |
| A tématerv készítése | 72 |
| A kémiaórák szerkezeti kérdései | 75 |
| A tanár felkészülése az órára, óravázlat | 84 |
| A tanítási óra vezetése | 92 |
| A kémiaórán folyó oktató-nevelő munka elemzése | 96 |
| A kémiatanítás módszerei | 99 |
| Az oktatás módszereinek kialakulása | 102 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése | 106 |
| A szemléltetés módjai és eszközei | 115 |
| Az audio-vizuális és a programozott oktatásról | 119 |
| Az előadási kísérletek | 119 |
| Tanulmányi kirándulás. Üzemlátogatás | 129 |
| A kémia tanításában előforduló hibák | 131 |
| A tanulókkal való foglalkozás kérdései | 136 |
| A kémia tanulásának módszerei | 136 |
| A tanulók aktivitása: az önálló munka lehetőségei, módjai | 137 |
| Házi feladatok a kémiatanításban | 140 |
| A tanulók munkafüzetei | 142 |
| A kémia tanításának és tanulásának más formái | 145 |
| A kémiai szakkör | 145 |
| A tanulók segítő munkája a szertárban és az órán | 149 |
| A felnőttoktatás kérdéseiről | 150 |
| A kémiai ismeretterjesztő munka | 152 |
| A kémiatanítás tárgyi feltételei | 156 |
| A kémiai szertár | 156 |
| A kémiai előadóterem | 162 |
| A kémiai szakkönyvtár | 165 |
| A kémiatanár továbbképzése | 169 |
| A tanári továbbképzés területei | 169 |
| A módszertani kutatómunka kérdései | 171 |
| Gyakorlati ismeretek | |
| Kémiatanítás az általános iskolában | 177 |
| Kémiai alapismeretek tanítása | 178 |
| Az általános iskolai kémiatanítást megelőző ismeretekről | 178 |
| Néhány ismert anyag és változás vizsgálata | 181 |
| Kémiai alapfogalmak | 191 |
| A gyakorlati életből ismert fontosabb anyagok tanítása | 202 |
| A legfontosabb szénvegyületek | 202 |
| A tüzelőanyagok. Háztartási és ipari tüzelés | 212 |
| Az építőanyagok | 216 |
| A fontosabb vegyületcsoportok tanítása | 242 |
| A fémek, fém-oxidok, bázisok | 219 |
| A nemfémek, nemfém-oxidok, savak | 225 |
| A sók | 234 |
| A fontosabb ipari fémek tanítása | 242 |
| A fémek általános jellemzése | 242 |
| A vas és az alumínium | 244 |
| Kémiatanítás az általános gimnáziumban | 251 |
| Az alapfogalmak és alaptörvények tanítása | 252 |
| Az anyag atom-molekuláris szerkezete. A kémiai változások | 252 |
| A kémiai folyamatok mennyiségi viszonyai | 258 |
| Az oldatokról | 263 |
| A nemfémes elemek és vegyületeik tanítása | 269 |
| A periódusos rendszer. A hidrogén | 269 |
| A halogénelemek és vegyületeik | 271 |
| Az oxigéncsoport elemei és vegyületeik | 273 |
| A nitrogéncsoport elemei és vegyületeik | 279 |
| A széncsoport elemei és vegyületeik | 284 |
| A korszerű anyagszerkezeti ismeretek tanítása | 290 |
| Az atomok szerkezete. Kémiai kötések | 290 |
| Elektrokémiai ismeretek | 295 |
| A kémiai folyamatok korszerű értelmezése | 300 |
| A fémek elemek és vegyületeik tanítása | 306 |
| A fémek általános tulajdonságai | 306 |
| Az alkálifémek és vegyületeik | 311 |
| Az alkáliföldfémek és vegyületeik | 315 |
| A földfémek és vegyületeik | 317 |
| A vascsoport elemei és vegyületeik | 322 |
| A cinkcsoport elemei és vegyületeik | 323 |
| A rézcsoport elemei és vegyületeik | 324 |
| A szerves vegyületek tanítása | 330 |
| A nyílt láncú szénhidrogének és halogénszármazékok | 331 |
| Az alkoholok és származékaik | 337 |
| A karbonsavak és a karbonsav-észterek | 340 |
| A szénhidrátok | 342 |
| A nitrogéntartalmú szerves vegyületek | 345 |
| A benzol és származékai | 348 |
| A műanyagok | 350 |