| Bevezetés | 7 |
| Az oktatásszervezés általános kérdései | 13 |
| Az oktatástervezés kialakulása | 13 |
| Az oktatástervezés céljai, típusai és formái | 14 |
| Az oktatástervezés területei | 16 |
| Az oktatástervezés időhorizontjai | 18 |
| Rendszerelmélet az oktatás tervezésében | 19 |
| Az oktatástervezés és más területek tervezési kapcsolatai | 20 |
| Az oktatástervezés közgazdasági kérdései | 23 |
| Gondolatok a társadalmi munkamegosztásról | 23 |
| Szakképzések az iskolában | 25 |
| Oktatástervezés - munkaerőtervezés | 26 |
| Az oktatási föltételek tervezése | 29 |
| Az automatizmusok | 30 |
| Az oktatás hatékonysága | 30 |
| Az "emberi tőke" és hozama | 32 |
| Oktatástervezés Magyarországon | 35 |
| A hazai oktatástervezés fejlődése | 35 |
| A munkaerő-struktúra tervezése | 40 |
| Prognózisok és tendenciák | 41 |
| Az ezredforduló várható munkaerő-struktúrája | 45 |
| A munkaerő-szükséglet és a kínálat | 48 |
| A munkaerő-szükséglet és az iskolák | 49 |
| A munkaerő-szükséglet hatása | 50 |
| Az iskolai kibocsátások hatása | 53 |
| Az oktatás tervezése középtávon | 56 |
| Tanulók az iskolában | 56 |
| Az anyagi, tárgyi föltételek | 59 |
| Az oktatási kiadások | 65 |
| A hazai tervezési tapasztalatok | 73 |
| Az oktatástervezés új aspektusai | 79 |
| A foglalkozások rugalmassága | 80 |
| A szakismeret konvertálhatósága | 83 |
| A szakmák helyettesíthetősége | 87 |
| Szakmák a piacon | 88 |
| Felsőszintű foglalkozások | 89 |
| A felsőfokúak speciális tevékenységük szerint | 94 |
| A középfokú foglalkozások | 95 |
| A szakmacsoportok legjellemzőbb foglalkozásai | 97 |
| Tervezési következtetések | 98 |
| A szakmai életutak tervezhetősége | 102 |
| A kereslet és a kínálat összefüggései | 103 |
| A szakmai életutak tervezésének lehetőségei | 107 |
| Tervezési következtetések | 110 |
| Utószó | 115 |
| Jegyzetek | 119 |
| Felhasznált források és földolgozások | 123 |
| Angol nyelvű tartalomjegyzék (Contents) | 130 |