| Előszó | 9 |
| I. A kérdezés mint vezetői képesség | 15 |
| Létezik-e kérdésalapkészlet vezetők számára? | 17 |
| A kérdezés mint a hatékony vezetők képessége | 19 |
| Milyen képességekkel rendelkezünk? | 20 |
| Aki túl sokat kérdez | 22 |
| II. Hogyan ismerjük fel és javítsuk a tipikus hibákat? | 29 |
| Melyek a tipikus hibák? | 31 |
| Mi van, ha rutinkérdéseket teszünk fel? | 32 |
| Mi van, ha nem adjuk meg a kérdés hátterét? | 33 |
| Mi van, ha a kérdésbe a választ is beleszőjük? | 34 |
| Pozicionálás: ,,Csak egy vidéki ügyvéd vagyok..." | 36 |
| Pózolás: amikor a kérdező nagyobbnak tünteti fel magát | 38 |
| Hétköznapi kérdések: valójában nincsenek | 41 |
| A szakzsargon: használata kerülendő | 43 |
| Struccpolitika: amikor homokba dugjuk a fejünket | 44 |
| Kérdések nélkül: a néma vezető | 46 |
| III. Elhanyagolt kérdések | 49 |
| Ha ostobaságot kérdezünk, bolondot csinálunk magunkból | 51 |
| Minek kérdezzünk, ha úgyis tudjuk a választ? | 52 |
| Majd kérdez más | 53 |
| Majd máskor kérdezünk (ha jobb alkallom kínálkozik) | 54 |
| Kérdésünk felzúdulást keltene, pedig jobb a békesség | 55 |
| A hiba normalizálása | 58 |
| IV. A vezetői hatalommal való visszaélések a kérdezés területén | 59 |
| Hibák és a vezetői hatalommal való visszaélés | 61 |
| A kérdezés során visszaélünk-e a hatalmunkkal? | 61 |
| Vannak-e kerülendő kérdések? | 64 |
| V. Kérdezés: Fejlesszük képességeinket! | 69 |
| Mi jellemzi azokat, akik jó kérdéseket tesznek fel? | 71 |
| Felkészültünk-e a kérdezésre? | 72 |
| Mi a kérdésünk célja? | 73 |
| Szavak: némelyik szó fontosabb, mint a többi | 75 |
| Melyek a ,,jó" kérdések? | 78 |
| Fontos-e minden kérdés? | 80 |
| A kérdésfeltevés módja: a stílus | 81 |
| Mit is mondtunk? | 82 |
| Fel tudjuk-e emelni a hangunkat? | 83 |
| Milyen a személyes kérdezési stílusunk? | 85 |
| Ki az, aki kérdez? | 87 |
| Milyen szerepet játszunk vezetőként? | 89 |
| VI. Jelek és jelzések | 93 |
| Gesztusok és testbeszéd | 95 |
| Szemkontaktus | 97 |
| Viselkedés, testbeszéd és arcjáték | 98 |
| VII. Kérdéstípusok | 101 |
| Közvetlen kérdések | 103 |
| Közvetett kérdések | 104 |
| Nyitott kérdések | 105 |
| Zárt kérdések | 107 |
| Ostoba kérdések | 108 |
| Szűrő kérdések | 108 |
| Dupla közvetlen kérdések | 109 |
| Hipotetikus kérdések (Ha...?, Mi lenne, ha...?, Tegyük fel, hogy...?) | 110 |
| Provokatív kérdések | 111 |
| Költői kérdések | 112 |
| Elgondolkodtató kérdések | 113 |
| Irányító kérdések | 114 |
| A szünet mint kérdés | 114 |
| Néma kérdések | 116 |
| Egyszavas kérdések | 117 |
| Tisztázó kérdések | 118 |
| Széttartó kérdések | 119 |
| Összetartó kérdések | 120 |
| Visszaterelő kérdések | 121 |
| Tagadó formájú kérdések | 122 |
| Vagy-vagy kérdések | 122 |
| Plusztöltettel rendelkező kérdések | 123 |
| Beugratós kérdések | 124 |
| Eldöntendő kérdések | 125 |
| Általános kérdéssémák, amelyek mindig jól jönnek | 126 |
| VIII. A képességek kiaknázása | 129 |
| Rendelkezünk-e tervvel? | 131 |
| Ellenőrzések és vizsgálatok | 139 |
| Ellenőrző kérdések | 140 |
| Vizsgálati stratégiák | 146 |
| A vezetőnek irányítania kell-e a párbeszédet? | 154 |
| Stratégiák kínos kérdések feltevéséhez | 156 |
| Kihívás | 158 |
| Ellenvélemény kimondására való biztatás | 159 |
| Minden válaszra felkészültünk-e? Mi a helyzet a meglepetéssel? | 162 |
| Irányító kérdések alkalmazása | 166 |
| Az okok keresése | 168 |
| Kíváncsiak vagyunk-e mások véleményére? | 169 |
| Hogyan értékeljük az új ötleteket? | 170 |
| A problémák keresése | 171 |
| Alkalmohoz illő stratégia | 173 |
| Felkészültünk-e a válaszokra? | 175 |
| Felkészültünk-e arra, hogy esetleg nem kapunk választ? | 176 |
| Megkérdeztük-e, hogy fenyeget-e végzetes hiba? | 177 |
| IX. Hallgatni is tudni kell! | 183 |
| Hallgatás: mit ,,hallunk ki" a kérdésből? | 185 |
| Mire figyelünk? | 187 |
| A meghallgatási hibák elkerülése | 188 |
| X. Következtetések | 191 |
| Szókratész-e a hibás? | 193 |
| Végkövetkeztetések és utolsó jó tanácsok | 196 |
| Utószó | 199 |
| A kérdezés mint látványsport: Hol lehet megnézni és megtanulni a játékot? | 201 |
| Fogalomtár | 205 |
| Jegyzetek | 209 |
| Ajánlott irodalom | 215 |
| Köszönetnyilvánítás | 219 |
| Név- és tárgymutató | 221 |