1.034.873

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kereskedelmi vállalatok tervezése

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 277 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-220-976-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kereskedelmi vállalatoknak - tevékenységük során - gazdasági feladataikat egyre bonyolultabb feltételek között kell megoldaniuk, egyre magasabb szintű követelményeknek kell megfelelniük. Ezek növelik a vállalat vezetésében a tervezés szerepét.
A terv a vállalat fejlesztésének irányát rögzíti, a jelenben készül, de a jövőbeli gondolkodást tükrözi. Ebből következik, hogy a vállalatoknak a nagyobb gazdasági hatékonyság eléréséhez egy sor tervdöntést kell hozniuk, s ezekre tekintettel kell dolgozniuk.
Az előbbiek, s a tervezés elveinek és módszereinek fejlődése, valamint a vállalati gyakorlat és a felsőfokú képzés igényei indokolták, hogy a szerzők a kereskedelmi vállalatok középtávú és operatív tervezési módszereit tárgyaló könyvüket átdolgozzák, s bővített kiadásban ismét közreadják.
A szerzők abból a közgazdasági tapasztalatból indultak ki, hogy a vállalati önállóság megvalósításának fontos eszköze a tudományosan megalapozott, reális vállalati terv. A vállalatokban a tervező... Tovább

Fülszöveg

A kereskedelmi vállalatoknak - tevékenységük során - gazdasági feladataikat egyre bonyolultabb feltételek között kell megoldaniuk, egyre magasabb szintű követelményeknek kell megfelelniük. Ezek növelik a vállalat vezetésében a tervezés szerepét.
A terv a vállalat fejlesztésének irányát rögzíti, a jelenben készül, de a jövőbeli gondolkodást tükrözi. Ebből következik, hogy a vállalatoknak a nagyobb gazdasági hatékonyság eléréséhez egy sor tervdöntést kell hozniuk, s ezekre tekintettel kell dolgozniuk.
Az előbbiek, s a tervezés elveinek és módszereinek fejlődése, valamint a vállalati gyakorlat és a felsőfokú képzés igényei indokolták, hogy a szerzők a kereskedelmi vállalatok középtávú és operatív tervezési módszereit tárgyaló könyvüket átdolgozzák, s bővített kiadásban ismét közreadják.
A szerzők abból a közgazdasági tapasztalatból indultak ki, hogy a vállalati önállóság megvalósításának fontos eszköze a tudományosan megalapozott, reális vállalati terv. A vállalatokban a tervező munka az új gazdasági körülmények hatására sokrétűbb, mint korábban. Igyekeznek a hatékonyabb munka alapját megteremteni azzal, hogy komplex munkának tekintik a tervezést. Feldolgozzák és általánosítják a vállalati tapasztalatokat, továbbá olyan módszereket ismertetnek, olyan modelleket dolgoznak ki, amelyek alkalmasak a vállalati tervezés tudományosabbá tételére, továbbfejlesztésére, de ügyelnek arra, hogy a vállalati realitások talaján maradjanak.
Ajánlhatjuk e könyvet az állami és a szövetkezeti nagy- és kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek és gazdasági tervezőinek, a kereskedelemben dolgozó közgazdászoknak. Munkájuk során jól hasznosíthatják a könyv útmutatásait, módszereit, sőt a gyakorlatban szerzett saját tapasztalataikat felhasználva tovább is fejleszthetik azokat. Vissza

Tartalom

Előszó9
Bevezetés11
A belkereskedelmi vállalatok tervezési rendszere13
A szocialista vállalat jellemzői és társadalmi, gazdasági feladatai13
A belkereskedelmi vállalat tevékenységét meghatározó tényezők19
A vállalati tervezés általános kérdései26
A kereskedelmi vállalatok középtávú tervezési rendszere32
A kereskedelmi vállalat éves (operatív) tervezési rendszere38
A vállalati tervmunka néhány gyakorlati kérdése44
Az áruforgalom tervezése48
Az értékesítés tervezése49
Követelmények az értékesítés tervezésével szemben49
Az értékesítés tervezésének munkafázisai50
Az értékesítés tervezésének előkészítése52
Az értékesítés tervezését előkészítő elemzés55
Az értékesítés elemzésének és tervezésének főbb módszerei58
Az értékesítés fejlődésének elemzése59
A forgalom dinamikájának mérése60
A fejlődés hatótényezőinek összefüggése71
Az idényszerűség fogalma és mérése89
Az értékesítési prognózis kidolgozása100
A prognózis kidolgozásának főbb kérdései100
Az értékesítés előrejelzése104
Az értékesítési prognózis107
Árukészletek tervezése109
A készletek csoportosítása110
A készletnagyság főbb meghatározó tényezői112
Az árukészlet költségei113
A készletek forgási sebességének számítása115
Az árukészlet nagyságának tervezése118
Az átlagkészlet tervezésének főbb módszerei121
Az árubeszerzés tervezése123
Az árualap-szükséglet tervezése124
A struktúra számítása az árubeszerzés tervezéséhez125
Az áruutánpótlás ütemezése127
Az árak tervezése128
A vállalati fejlesztés tervezése135
A vállalati növekedés135
A kereskedelmi vállalatok kapacitása és kapacitáskihasználtságának elemzése138
Vállalati fejlesztések (beruházások)145
A vállalati fejlesztés finanszírozása150
A kereskedelmi vállalatok eszközfejlesztési terve155
A vállalati munkaerő- és bérgazdálkodás tervezése159
A kereskedelmi vállalatok dolgozóinak anyagi érdekeltségi rendszeres159
A kereskedelmi munka termelékenysége és a vállalatok létszámgazdálkodása169
A munkaigényesség kiszámítása178
A munkaidőmérleg kidolgozása182
A termelékenységváltozás tervezése184
A létszám tervezése187
A vállalati nyereség tervezése191
Az árrés tervezésének módszerei191
A költségráfordítások tervezése199
A költségek kapcsolata a forgalommal201
A költségalakulás néhány elemzési módszere207
A költségtervezés néhány fontosabb módszere211
A gazdasági eredmény tervezése223
Az önálló elszámolás érvényesülése223
A nyereség szintjének számítása224
A nyereség hatékonyságának számítása225
A nyereség felosztásának terve227
Visszacsatolás a tervcélokra228
A szélső forgalmi értékek és az optimális forgalom231
A kereskedelmi vállalatok pénzügyi terve234
A vállalatok eszközellátása, s az önfinanszírozás235
A pénzügyi tervezés rendszere236
Függelék: Tervszámítások249
Kereskedelmi vállalatok tervszámításai251
Tervezési esettanulmány260
Irodalomjegyzék277
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kereskedelmi vállalatok tervezése A kereskedelmi vállalatok tervezése A kereskedelmi vállalatok tervezése

A lapélek kissé foltosak.

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
2.490 Ft
1.240 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A kereskedelmi vállalatok tervezése A kereskedelmi vállalatok tervezése

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
2.490 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
konyv