| I. kötet | |
| Fordítók előszava | 3 |
| Előhang | 5 |
| Bevezetés | |
| A kereszténység ez új tárgyalásának indokolása, rendszere és tervezete | 7 |
| Az első könyv alapvonalai | 55 |
| Az ember igazi természetéről | 59 |
| Isten igazi természetéről | 88 |
| A vallás igazi természetéről | 120 |
| A vallástalanság fájdalmas drámája | |
| Az ember vallás és Isten nélkül | 144 |
| A vallástalanság fájdalmas drámája | |
| A család s kivált a nő Isten nélkül | 174 |
| A vallástalanság fájdalmas drámája (Befejezés) | |
| A nép Isten nélkül | 250 |
| A vallástalanság ellenvetései és hiú ürügyei | |
| Igaz-e, hogy a tudományos fölfedezések kimutatták a közlekedés lehetetlenségét Isten és az emberek között? | 284 |
| A vallástalanság ellenvetései és hiú ürügyei | |
| Igaz-e, hogy korunk nagy népei a vallást elvetik s azt elvetve boldogabbak és nagyobbak lesznek? | 323 |
| A vallás valóságáról és szépségéről | 381 |
| A vallás csodás hatásairól és különösen a fájdalom Isten befolyásáról | 409 |
| A fájdalom Isten befolyásáról | |
| Mikép segít minket a vallás elviselni a fájdalom csapásait, miután megmagyarázta annak titkát | 448 |
| A fájdalom isteni befolyásáról | |
| A halhatatlanság és örök egyesülés. A szeretet a halál után | 476 |
| A világosság útjai | |
| Mikép találjuk föl az elvesztett hitet | 499 |
| II. kötet | |
| Előszó | |
| A második könyv tervezete | 5 |
| Jézus Krisztus életének forrásai | |
| Az evangéliumok történeti hitelességének általános bizonyítékai. A mai kritika mikép hozott föl e kérdésben új és döntő érvet | 11 |
| A három első evangelista. Sz. Máté, Sz. Márk és Sz. Lukács | 50 |
| A negyedik evangélium | 88 |
| A négy evangélium összhangja | 106 |
| A négy evangélium történeti és földrajzi kerete | 127 |
| Jézus Krisztus élete | |
| Jézus születése | 136 |
| Jézus gyermekkora. Ismeretlen ifjúsága. A gyermek Jézus jelleme | 161 |
| A Messiás első fellépése. Keresztelő János fölismeri őt s bemutatja a zsinagógának és tanítványainak, Jézus pedig néhány barátja meghitt körében kezdi kitárni jellemét | 179 |
| Jézus nyilvános működésének kezdete. Első tettei. Első szavai | 204 |
| Jézus utazása Jeruzsálembe | 231 |
| Visszatérés Galileába | 250 |
| Az Isten országa | 269 |
| Az apostolok meghívása | 287 |
| Jézus második útja Jeruzsálembe | 303 |
| A farizeusok első fondorlatai | 315 |
| Jézus új útjai | 334 |
| A Táborról lejövén, Jézus készül Galileát elhagyni és Jeruzsálembe menni, élete hátralevő részére | 351 |
| Végleges eltávozás Galileából | 364 |
| Jézus megérkezése Jeruzsálembe a sátorok ünnepére | 387 |
| Időzés Persiában | 409 |
| Jézus visszatér Jeruzsálembe húsvét ünnepére | 421 |
| Jézus ellenségeinek tanácskozása és összeesküvése | 433 |
| Az utolsó vacsora | 454 |
| Jézust halálra ítélik | 477 |
| Jézus halála | 499 |
| Jézus kikél a sírból | 512 |
| Logikai következtetések Jézus életéből | |
| Jézus egyéniségének általános vonásai. Szelleme, szíve, ereje | 535 |
| Jézus egyéniségének nehány sajátos vonása. E páratlan egyéniségnek és jellemnek valamennyi nagy szellemre tett benyomása | 543 |
| Azon helyes felfogásának s igaz voltuk és szépségök méltatásának módja | 556 |
| Jézus tökéletes szentsége | 564 |
| Jézus az Isten Fiának állítja magát | 574 |
| A hódolat, amelyet Jézus a világtól kívánt és megnyert, különösen a szeretet terén | 584 |
| Egy magasztos ellen-érv | 592 |
| E tényeket tagadni lehetetlen | 599 |
| Ha Jézus istenségét el nem fogadjuk, a világ megújulását és átalakulását megmagyarázni nem lehet | 607 |
| Ha Jézus istenségében nem hiszünk, nem lehet megmagyarázni semmit és nem lehet hinni semmit | 612 |
| Következtetés: Jézus Krisztus Isten | |
| III. kötet | |
| Előszó | |
| A harmadik könyv tervezete | 5 |
| A Hiszekegy | |
| A Hiszekegy eredete és főbb jellegei | |
| A Hiszekegy történeti származása | 10 |
| A tizenkét ágazat merész ujdonsága | 15 |
| Titkos megfoghatatlanságuk összhangja lelkünkkel | 17 |
| A Hiszekegy változatlansága a tizennyolc százados elmeharcban | 20 |
| A Hiszekegy isteni fejlődése | 24 |
| E fejlődés módja | 26 |
| A változatlanság és fejlődés kiváltságainak együttessége az egyház igazi szépsége | 31 |
| A katakombák Hiszekegye | |
| A katakombák művészeti szépsége | 34 |
| A Hiszekegy a katakombák falain | 41 |
| A megtestesülés. Üdvözítőnk elragadó ábrázolásai | 45 |
| A Sz. Szűz képeinek hittani és művészeti becse | 52 |
| Az egyház. Péter főnöksége | 60 |
| A szentek segélyül hívása. Ima a holtakért | 63 |
| A szentségek. A szentségek terme | 67 |
| A gyónás. Oltáriszentség | 70 |
| A test feltámadása. Örök élet | 78 |
| A hiszekegy hitcikkei | |
| A Szentháromság | |
| Istennek az ó-szövetségben sejtett, az újban kinyilatkoztatott igazi természete | 81 |
| E hitágazat hiteles szövege Sz. Athanáztól | 83 |
| A katholikus lángelme vizsgálódásának útja | 85 |
| Különféle hasonlatok | 91 |
| A lángész fénysugarai, hagyomány-töredékek | 96 |
| E titok nyomai a természetben | 100 |
| A szív útja a Szentháromság titkához | 104 |
| Ravignan atya szép szavai | 108 |
| A teremtés. A világok általános eredete | |
| A világot Isten teremtette | 112 |
| Szeretetből teremtette | 118 |
| A teremtés jellegei a tudomány szerint e dicső eredetre vallanak | 121 |
| A világ végérhetetlensége tartamában és kiterjedésében | 124 |
| A tudomány az égitestekben lakókat sejt | 127 |
| A teremtés a végtelen szeretetből született | 132 |
| A teremtés végcélja | 133 |
| A teremtés. Földünk eredete. A hat nap | |
| Az első teremtő működés ideje Mózes és a tudomány szerint | 141 |
| Első nap, a föld vegyi előkészítése | 148 |
| A világosság megjelenése | 152 |
| Második nap, a föld légköre | 154 |
| Harmadik nap. Szárazföld és tenger. Növényélet | 158 |
| Negyedik nap. A nap | 162 |
| Ötödik nap. Az élet. Halak, madarak | 165 |
| Hatodik nap. Az állatok | 168 |
| A biblia és tudomány bámulatos egyezése | 170 |
| Az ember. A Föld az ő palotája | 174 |
| A teremtés. Az ember teremtése | |
| Az ember kora a bibiliai tudomány szerint | 180 |
| A mai földtan üres ellenvetései | 183 |
| Az ember teremtésének dicső sajátosságai | 190 |
| Isten képe az ember lelkén | 194 |
| Az ember-faj egysége. A tudomány kezdi belátni | 198 |
| Az ember természetfölötti állapota a teremtéskor | 207 |
| A teremtés. A világok szépségének legdicsőbb vonása | |
| A teremtés magyarázata, szépsége, egysége, tökéletessége: a megtestesülés | 213 |
| Némely hittudósok szép tana | 216 |
| Malebranche túlzása, könnyen kijavítható | 220 |
| Az eredeti bűn. A tény | |
| Az ember vére romlott | 228 |
| A romlott vér három főbb keringése | 235 |
| A romlott vér megbontja az ember összhangját | 238 |
| Ez az állapot valódi oka | 242 |
| 1789 ál-tana. Le Play szerint bajainak forrása | 247 |
| A népek és hagyományaik bizonysága | 249 |
| Az eredeti bűn. A hitágazat | |
| Kiindulási pont: a megpróbáltatás | 255 |
| Miben állott? | 258 |
| A bukás drámájának jellegei | 261 |
| A bűn átszármazása és a teremtés terve | 265 |
| Ádám bűnének igazi természete | 266 |
| A két rendszer: 1. Az eredeti bűn minimuma | 221 |
| 2. Az eredeti bűn maximuma | 275 |
| Az eredeti bűn következményei. A bukott világ új terve | |
| A bukás következményeinek enyhítése | 284 |
| Az eredeti terv módosítása a bűn által. A munka | 286 |
| A fájdalom | 289 |
| A halál | 291 |
| A bukott világ eme törvényei Isten megdicsőítői | 294 |
| A megtestesülés eszméje | |
| Az emberiség esengése a megtestesülés után | 299 |
| Isten még jobban óhajtja | 305 |
| Az Istenember kettős szeretet gyümölcse | 310 |
| A megtestesülés eszméjének fönsége | 314 |
| A megtestesülés lehetősége és valósága | |
| Egyesülhet-e a végtelen a végessel? | 317 |
| Az egyesülés mehet-e Isten és ember közt a személybeli egységig? | 320 |
| Az emberi lélek és test egyesülése sejteti az emberi és isteni természet egyesülését | 322 |
| Jézus Krisztusban két külön természet és egy személy van | 326 |
| Az emberi megtestesülés bölcsészeti s az isteni megtestesülés hittani rendszereinek párhuzama | 330 |
| A megtestesülés. A megvalósítás szépsége | |
| A megváltás legmegfelelőbb módja a megtestesülés | 339 |
| A bűnös emberi természet letöltésének szép-volta | 341 |
| Milyen gyöngédség: bölcsőben jelenni meg | 343 |
| A kereszthalál fönsége | 345 |
| A hozzánk leereszkedő Isten magához emel | 347 |
| A sötét test a világosság eszköze | 349 |
| A test romlott és ront, s Isten a szeretet forrásává teszi | 353 |
| A test gyöngíti az akaratot s Isten azzal edzi meg | 358 |
| A test lealjasít s Isten azzal megistenít | 360 |
| A megtestesülés. A személybeli egység csodái | |
| Üdvözítőnk szellemének szépsége | 364 |
| Szívének még nagyobb szépsége | 371 |
| Föltétlen szentsége. A kegyelmek árja rajta | 375 |
| Végtelen érdemeinek tengere | 379 |
| Testének szépsége, összhangban lelkével | 383 |
| Sz. Teréz, Bossuel, Lacordaire nyilatkozatai | 386 |
| E szépség megakasztja a művészetet is | 389 |
| A megváltás | |
| A büntetést mikép váltja föl a kiengesztelődés | 397 |
| Az áldozat és az oltár | 403 |
| Az emberiség kapkodása és kétségbeesése | 406 |
| Az igazi áldozat | 410 |
| A megváltás (folytatás) | |
| Jézus Krisztus mint áldozat. A fölajánlás | 413 |
| A föláldozás. Összhangja az ember állapotával | 418 |
| Az isteni vér kiontása. Csodás hatásai | 423 |
| A kereszt művének fönsége | 425 |
| Az abban nyilatkozó szeretet | 428 |
| A megtestesülés és megváltás történeti valóságának legfőbb bizonyítéka | |
| Az érv: Jézus Krisztus Istennel és az emberiséggel egybeforrt | 432 |
| Jézus Krisztus szeretete kettős szeretetet teremtett | 433 |
| A szeretetet Isten iránt | 434 |
| S a szeretetet az emberiség iránt | 439 |
| Az ellenérv: Aki Jézust kisebbíti, csökkenti a szeretetet Isten és az emberiség iránt | 442 |
| Ki mint gyűlöli őt, gyűlöli Istent és az emberiséget | 447 |
| Krisztus | |
| Kezdetben vala az Ige. Általa lett minden | 453 |
| Érette lett minden | 458 |
| A létezőnek nemcsak létoka, hanem élet-elve | 462 |
| Ő az ember eszménye | 467 |
| Az Ige világrajöttének szépsége | 470 |
| Krisztus képe, melyet a próféták festenek | 474 |
| A jövendölések elterjedése. A zsidó nép hivatása | 485 |
| Isten fönsőbb terve. A zsidók elszóródása a Krisztus útját egyengető négy nagy birodalomban | 587 |
| A világ érzi bukását s a Megváltó szükségét | 499 |
| Az általános szorongó várakozás | 503 |
| A Messiás megjelenése. Új Élet | 510 |
| Az ember tehetségének lendülete a tudományban és művészetben | 518 |
| E lendület az erkölcsi és társadalmi téren | 523 |
| Jézus Krisztus csak a lelkekért jött | 526 |
| A megpróbáltatás világának vége s a dicsőség világának kezdete. Központja és királya: Jézus Krisztus | 529 |
| IV. kötet | |
| A negyedik könyv tervezete | 5 |
| A katholikus egyház | |
| Az egyház teste | |
| Az egyház alkotó eleme: a lelkek | 10 |
| Igazi kiterjedése | 12 |
| Terve, beosztása: külső, látható társaság | 17 |
| Az egyház testének szervezete, fő tagjai, Isten merészsége e műben | 19 |
| Az egyház testének élő egysége | 22 |
| Örök tartama | 24 |
| A katholikus egyház kormányzata | |
| Az egyház alkotmánya, a három társadalmi alak összeolvadása | 27 |
| A pápaság | 28 |
| Püspöki kar. Papság | 33 |
| E szervezet oly természetes, oly szükséges, hogy ha Isten nem adta volna, megalkotja maga az egyház | 36 |
| A hierarchia isteni rendíthetetlensége és összhangja | 39 |
| Jézus Krisztus a pápát, püspököket, papokat föl is fegyverzi. Az egyház tekintélye és szabadsága | 43 |
| A szentlélek által éltetett egyház megdönthetetlen | 45 |
| Az egyházra bízott isteni letétemény: az egyház csalatkozhatatlansága | |
| Az isteni letétemény szükséges volta | 50 |
| Mikép alakult lassan-lassan az ihletés útján | 54 |
| Az egyházra bízott isteni letétemény | 59 |
| A szükégképp segélyezett egyház annak őrzésében | 62 |
| Megértésében | 64 |
| Magyarázatában | 66 |
| A pápa csalatkozhatatlansága | |
| Az evangeliumnak a pápára vonatkozó szavai teljes fényt árasztanak | 73 |
| A nyert hatalomnak azonnal tiszta tudatává bír a pápa is, az egyház is | 74 |
| A lángelmék és szentek tanúsága | 77 |
| A pápa hatalmának meghatározását a konstantinápolyi patriarkák nagyravágyása idézi elő. Első kimondása a lyoni zsinaton 1245-ben | 78 |
| A nyugati szakadás. Második kimondása a florenci zsinaton 1439-ben? | 82 |
| Luther. A harmadik meghatározás szüksége. Miért maradt el Trientben | 85 |
| A trienti zsinatot követő események elkerülhetetlenné teszik | 89 |
| A pápai csalatkozhatatlanság kimondása a vatikáni zsinaton | |
| A vatikáni zsinaton kimondott első hitágazat: A pápa szellemi közvetlen és egyetemes fönhatósága valamennyi keresztény fölött | 93 |
| Második hitágazat: A pápa tanítói csalatkozhatatlansága | 96 |
| A csalatkozhatatlanság igazi jellege | 100 |
| Tárgya | 105 |
| Isteni forrása | 108 |
| Üres kifogások a pápai csalatkozhatatlanság ellen. A kimondás szerencsés eredményei | |
| A pápa ember. Hogy lehet csalatkozhatatlan? | 112 |
| A pápa nemcsak ember, bűnös is | 113 |
| Hátha a pápa és egyház meghasonlanak, mi lesz? | 115 |
| Hátha a pápa vakmerően egyre-másra hozná a határozatokat? | 117 |
| E nagy hatalom ellen nem zúdulnak-e fel a fejedelmek, országok? | 118 |
| Mirevaló volt a kimondás? Megvoltunk nélküle eddig is | 120 |
| A kimondás nemcsak időszerű, hanem szükséges volt, üdvös gyümölcsei lesznek | 123 |
| Az egyház élete - az élet törvényei | |
| Az élet fejlődés. Föltételei: változatlanság és haladás | 129 |
| E két kellék Isten minden művében, főleg az egyházban | 130 |
| Az élet jellegei: régiség, egyetemesség, egység, szentség | 134 |
| Az egyházban Isten és ember együtt munkálnak rajtok | 138 |
| E jellegek isteni szépsége | 143 |
| Az egyház élete. Az egyház isteni haladása. A lét haladása | |
| Az egyháznak csodálatos, kevéssé tanulmányozott, de bizonyos haladása | 162 |
| Mi kellett megvalósításához | 165 |
| Mégis megtörtént. Az egyház első lendülete. Meghódítja a római birodalmat | 169 |
| Második lendülete. Meghódítja Északot és Nyugatot | 172 |
| Keletre fordul. Mily kevésbé múlt a siker | 175 |
| A protestantizmus, a veszteglésnek oka | 178 |
| A veszteglésnek vége felé járunk, a haladás újra indulóban | 180 |
| Az egyház élete. Az egyház Isten haladása. A világosság haladása | |
| Mily alakban adta Isten az igazságot? Ez alak lényege a haladás | 187 |
| Lerini Sz. Vince nagyszerű szavai | 189 |
| Aqu. Sz. Tamás szavai. Az Innelabilis bulla tana | 192 |
| A protestánsok ezeket nem értve tévedtek úgy el. Kár, hogy Bossuet a hitágazatok fejlődésének törvényét meg nem magyarázta nekik | 196 |
| Az igazság haladása az egyház egységét csak emeli | 199 |
| Honnét van ez? | 201 |
| A két nagy törvénynek: a hitágazatok fejlődésének s a kinyilatkoztatás egységének összhangzása | 203 |
| Az egyház élete. Az egyház isteni haladása. A szeretet haladása | |
| Az áhitatok haladása | 208 |
| Az önfeláldozás haladása | 212 |
| A vallásos élet haladása | 214 |
| A szentség haladása | 216 |
| Az egyház lelke | |
| Az egyház test, melyet élő lélek, Jézus Krisztus éltet | 221 |
| Az egyház lelkének székhelye | 223 |
| Mint sugárzik át az egyház jellemén: szelleme | 225 |
| Öntudata | 228 |
| Magatartása és működése | 229 |
| Szíve és érzelmei | 231 |
| Teste, melynek szépségét gyermekei szenvedélyei gyakran elhomályosítják, de soha le nem rontják | 234 |
| Ki van téve minden támadásnak, de nem bírnak vele | 236 |
| Könnyei, szenvedései, az ellene esküdött gyűlölet. Mind azt bizonyítják, hogy Jézus az egyházban állandóan jelen van | 237 |
| Az egyház és az egyházak | |
| A protestantizmus vallási állapota. Mikép fejthető meg, hogy a protestans vallás még áll és elve miatt el nem enyészett | |
| A protestantizmus eredete | 244 |
| A protestantizmus alapelve. Lerombol minden vallást | 249 |
| Bizonyítja a történelem minden lapja | 253 |
| Bossuet, ez elvet és első gyümölcseit elemezvén, megjósolja a protestantizmus bukását | 255 |
| A jóslat nem teljesül. Mert a protestantizmus, hogy el ne vesszen, katholizálta magát. S mert ez sem volt elég, kiszolgáltatta a vallást az államnak | 258 |
| A protestantizmus vallási állapota | |
| A protestantizmus elégtelensége az erkölcsi téren még siralmasabb, mint tanának tehetetlensége | 265 |
| A szívek aggályát az elmék töprengése növeli | 272 |
| Törekvések e kettős vallási kórtól szabadulni. Az ébredés | 275 |
| Az ébredés kudarca. A protestantizmust három áramlat sodorja | 277 |
| Bossuel csak az időt hibázta el. A protestantizmus haldoklik | 283 |
| A protestanizmus politikai és társadalmi állapota, a protestáns nemzetek emelkedése s a katholikus nemzetek állítólagos hanyatlása | |
| A latin fajok állítólagos hanyatlása. Nem voltak még dicsőbb fajok s ezt az egyháznak köszönik | 287 |
| Mondják: hanyatlanak: jó, de ez mivel esik össze? Hittagadásukkal. Meglepő-e tehát? | 290 |
| Nem hanyatlanak: betegek; válságban vannak | 292 |
| Betegségökben is több és jobb élet van bennök mint a protestáns nemzetekben | 295 |
| A protestantizmus politikai és társadalmi állapota. A protestáns nemzetek emelkedése s a katholikus nemzetek állítólagos hayatlása | |
| A hánytorgatott emelkedés vizsgálata. Előleges megjegyzések | 208 |
| A protestáns nemzetek nagyságát tagadni nem szabad; csakhogy ezer év alatt az egyház egyengette útját. A protestantizmus ártatlan benne | 301 |
| E nagyság három oka a protestantizmusnak nemhogy polgárosító hatalmát bizonyítaná, inkább vallási és politikai semmiségét tanúsítja | 305 |
| E nagyság sajátságosan tökéletlen, az egyház hiányát sínyli | 311 |
| Az angolszász és germán lapok még ha katholikusok maradtak volna, sem érnének föl a latin fajokkal | 316 |
| Politikai nagyságuk tartóssága is kétes | 418 |
| Hacsak vissza nem térnek az egyházhoz. Akkor igazi, dicső szerepökhöz jutnak | 321 |
| Az egyház és a mai társadalom | |
| A mai társadalom | |
| Igaz-e, hogy egyház és mai társadalom között harc van? | 325 |
| A mai társadalom vizsgálata. Szépségének első vonásai. Itt a harcnak semmi helye | 327 |
| Újabb vonás: a tudományok fejlődése. Vajon itt volna harc? | 330 |
| Más nemű szépség:közszabadságainak összessége. Itt sincs a harcra hely | 333 |
| Kényesebb kérdés: a lelkiismeret és istentiszteletek szabadsága. Az egyházzal még itt is meg lehet egyezni | 341 |
| Hiányzik a közszabadságok koronája: nemzeti imádása Istennek. De a mai társadalom még eped is e korona után | 344 |
| Szóval, az egyház és mai társadalom közt nincs harc sehol. Van harc egyház és forradalom között | 346 |
| A mai társadalom fő ellensége a forradalom | |
| A hamis, képtelen eszmék, melyekből a forradalom született | 349 |
| A forradalom lerombol minden társadalmat; elvei ellenkeznek a hittel. Eretnekséget képeznek három szempontból | 355 |
| Ha elveit még mérsékelni lehetne: de a logika szükségképpen túlságba hajtja | 357 |
| Tocqueville furcsa eszméje szerint a forradalom nem vallásellenes | 362 |
| A forradalmat csak az egyház győzheti le | 364 |
| Az emberi jogokról szóló nyilatkozat. Az egyház és forradalom része e nyilatkozat szerkesztésében | |
| A nyilatkozat az evangeliumból származott, de a forradalom szerkesztette | 368 |
| A roppant félreértés a forradalom és a mai társadalom követelései közt | 372 |
| Innét a korunkat gyötrő félelmes kérdés. Kié lesz a mai társadalom? A forradalomé-e, mely el akarja fojtani, vagy az egyházé, mely egyedül éltetheti? | 375 |
| A pápaság természetfölötti bölcsessége és isteni szövetneke szemben a mai társadalommal és forradalommal | |
| A keresztény társadalom eszménye | 379 |
| A pápák ezt sohasem feledték; de azért a mai társadalmat sem kárhoztatták soha | 380 |
| Tárgyalásokba bocsátkoztak vele | 387 |
| Sőt védelmezték, megmentették, midőn az ellene agyarkodó tévelyekre és szenvedélyekre rámutattak | 393 |
| A pápák bölcsessége a mai társadalommal szemben | 401 |
| Egyedül ők érlelhetik meg, s fogják is, ha bízni fog bennök | 402 |
| Befejezés | |
| Kegyelet a pápa iránt | |
| A pápa Jézus Krisztus helytartója | |
| Jézus Krisztus jelenléte az egyházban az oltáriszentség által | 409 |
| Jézus Krisztus jelenléte az egyházban a pápa által | 416 |
| Jézus Krisztus jelenlétének e két módja mikép egészíti ki egymást? | 420 |
| A két fátyol | 426 |
| A sajátságos egyesülés Jézus Krisztus és a pápa közt | 433 |
| Érzelmeink a pápa lábainál | 437 |
| Az oltáriszentség tiszteletének s a pápa iránt tartozó kegyeletnek párhuzamos fejlődése | 443 |
| A pápa az egyház feje | |
| A szent atya | 448 |
| Mikép lett a pápa az egyház alapja és központja | 454 |
| Mibe kerül a pápának, hogy ő az egyháznak központja és alapja | 460 |
| A vérző dynastia | 464 |
| Reatitydo Vestra | 470 |
| Új, fönsőbb föltétele annak, hogy a pápa az egyház feje lehessen | 475 |
| A pápa az egyház egyetemességének állandó tényezője | 479 |
| A pápa az egyház szentségének élesztője és szabályozója | 485 |
| Kötelmeink a pápa, az egyház feje iránt | 489 |
| A pápa lakhelye | |
| Mikép adta a katholikos kegyelet a pápának Rómát | 494 |
| Róma | 499 |
| Mivé tette a katholikus kegyelet rómát, hogy Jézus Krisztus helytartójának lakhelye lehessen | 505 |
| A római Sz. Péter-templom | 514 |
| A Vatikán | 526 |
| A katholikus kegyelet mai kötelmei a pápa iránt | 542 |
| V. kötet | |
| Előhang | 5 |
| Az ötödik kötet tervezete | 7 |
| A hit | |
| A három világ s a megfelelő három látó szerv | 11 |
| A harmadik világ titokzatos homályai, melyekben csak a hit vezet | 14 |
| Isten minden életnek egyik elemévé tette a hitet, hogy annak megértésére és elfogadására az embert előkészítse | 17 |
| Mint a három világ, úgy a három látó-szerv sem ellentétes. Összhangjuk | 20 |
| A hit, mikor a harmadik világba bevezet, nem fojtja el az emberi elmét; törvényeit tiszteletben tartja | 24 |
| Az egyház magatartása: sohasem áldozta föl a hitet az észnek, sem az észt a hitnek | 32 |
| A hit ápolása | |
| A hit erény. Elemei | 36 |
| Gondos ápolást igényel | 38 |
| A hitet csak saját hibánkból vesztjük el, s visszaszerezhetjük amikor akarjuk | 40 |
| Jól ápolva, életnek-halálnak isteni békét, derűt szerez | 44 |
| Sőt erőt, hősiességet | 48 |
| E jutalmakat csak nagy áron adja | 50 |
| A hitnek első és utolsó szava: a szeretet | 55 |
| Becsület és szentség | |
| A legszebb név: becsületes ember | 58 |
| Ezt a nevet csak az érdemli meg, aki megadja Istennek, amivel neki tartozik | 60 |
| A becsületesség nem elég: szentségre kell törekedni | 62 |
| A szentség nem nélkülözheti a becsületességet | 66 |
| A becsületesség és szentség egyesülése | 67 |
| Az imádság | |
| Az embernek legtöbb, Isten előtt is számot tevő ereje | 70 |
| Az isteni segély megnyerésének biztos eszköze. De feltételek alatt | 72 |
| Első ellenvetés: Isten fönsége és a természet törvényeinek változatlansága | 76 |
| Második ellenvetés: Az imádság megalázza az embert. Sőt inkább fölemeli | 80 |
| Az imádság bája és élvei | 83 |
| Azoknak mondhatatlan lehangoltsága, akik nem imádkoznak | 85 |
| Az egyéni ima abbahagyásának szomorú következményei: A házi imádság eltűnése | 86 |
| S mi még aggasztóbb: a nemzeti ima elenyészete | 90 |
| Az egyéni, házi, nemzeti ima fölött az egyház imája. Szépsége és szüksége. A vasárnap | 92 |
| A gyónás. A gyónás isteni alapítása | |
| A gyónás életbeléptetéséhez két, emberileg valósíthatatlan dolog kellett megteremteni a bűnbánót és megteremteni a gyóntatót | 99 |
| Hogy a gyónást más alapította volna mint Jézus Krisztus, metafizikailag lehetetlen: ehhez járul a még nagyobb történeti lehetetlenség | 105 |
| A protestánsok hiú erőlködései, hogy kimutassák a kort, melyben a gyónást emberek találták volna ki | 109 |
| Az egyházatyák és hittudósok bizonyságai Luthertől és Kálvintól fel Jézus Krisztusig | 112 |
| Jézus Krisztusnak ünnepélyes alapító szavai | 129 |
| A bánat és Isten iránt való szeretetet nem kerülik, óhajtják a gyónást | 133 |
| A gyónás (folytatás). A gyónás isteni szerkezete | |
| A gyónás elve. Rendeltetése, hogy a rosszat a lélekből kiirtsa | 136 |
| Istenileg van alkalmazva és arányítva a rosszhoz, melyet ki kell pusztítania | 139 |
| Míg a lélek sebeit istenileg érinti s hízelgés nélkül gyógyítja meg, egyúttal megfelel legnemesebb szükségleteinek | 142 |
| A vígasztalással világosságot is hoz a léleknek. E világosság jellege | 144 |
| A világossággal meghozza a bocsánatot és a békét | 147 |
| A protestantizmusban sok lélek eped a gyónás után | 148 |
| A gyónás (folytatás). A gyónás isteni termékenysége | |
| A gyónás hatalma a rossznak elfojtásában | 153 |
| E hatalom még szembeszökőbb a bukott lelkek szellemi és erkölcsi fölemelésében | 156 |
| Titkos, de mély befolyása a keresztények közönséges életére | 159 |
| Nemcsak a keresztényt, hanem a papot is a gyónás teremti meg | 162 |
| A szent élet után előkészíti a szent halált | 167 |
| Az oltáriszentség. Az oltáriszentséget megteremtő első szó | |
| Az ígéret szavainak tisztasága, szabatossága | 171 |
| Az alapításnak még tisztább, szabatosabb szavai | 174 |
| Sz. Máté, Sz. Márk és Sz. Lukács előadása, és Sz. Pál fontos tanúsága | 176 |
| E négy szöveg egyezése minden habozást kizár | 177 |
| Az emberiségre gyakorolt rendkívüli hatásuk | 179 |
| Az emberiség nemcsak hit e titokban, de élt is vele; s midőn ez új táplálékot ette, átalakult | 181 |
| Bossuet az oltáriszentség előtt | 183 |
| Az oltáriszentség (folytatás). A valóságos jelenlét érthető megfoghatatlanságai | |
| Az oltáriszentség homályai és megfoghatatlanságai | 193 |
| Nincs bennök sem lehetetlenség, sem ellentmondás | 195 |
| A tudomány segélyével némi kis világításba is állíthatják | 197 |
| A Jézus Krisztust rejtő fátyol tanulmányozása | 201 |
| Hogyan van Jézus Krisztus e fátyol alatt? | 202 |
| Az oltáriszentség homálya a szerető szívet nem akadályozza, inkább elbájolja és vonzza | 207 |
| A szerető szívnek mégcsak nem is homályos az | 208 |
| Az oltáriszentség (folytatás). A szent asztal | |
| Az embernek készített isteni eledel csodája | 214 |
| Mily dicső természetet tételez föl bennünk | 219 |
| Ez isteni eledelt mikép veheti át magába az ember | 221 |
| Mikép történik az áthasonulás | 222 |
| Mysterium fidei. Hitnek titka | 224 |
| Az utolsó kenet. A halál | |
| Gaeiana története | 229 |
| A lelkek örök rendeltetése - a menny | |
| A menny létezése bizonyos | 269 |
| Helye | 271 |
| Mikor kezdi a lélek ott Isten láthatását élvezni | 275 |
| A boldog színről-színre látás | 278 |
| Mi módon ölti fel majd a lélek újra testét | 279 |
| Ellenvetés: Az örökkévalóság bizony hosszú, utóvégre megunjuk | 281 |
| A menny nemcsak látás, hanem társaság is lesz | 284 |
| A menny legfőbb java: Isten birása | 286 |
| A lelkek örök rendeltetése (folytatás). A tisztítóhely | |
| A tisztítóhely hitágazata az emberi lélek mélyén gyökerezik | 290 |
| Istennek tulajdonságaival csodásan megegyezik | 295 |
| A tisztítóhely hitágazatát a holtakért való ima tetőzi be | 298 |
| A lelkek állapota a tisztítóhelyen | 299 |
| Mérhetetlen fájdalmaik | 301 |
| Örömeik is oly mélyek és kimeríthetetlenek | 305 |
| A tisztítóhely vége | 307 |
| A lelkek örök rendeltetése (folytatás). A pokol | |
| A jónak és rossznak szükséges különbsége megköveteli az örök poklot | 311 |
| Az utolsó szó az Istené. Ebből is az örök pokol következik | 312 |
| Az örök pokol hite általános is | 314 |
| Jézus Krisztus világosan tanította | 317 |
| Miben áll az örök pokol és mit szenvednek ott? | 320 |
| I. Ellenvetés: pillanatnyi bűn és örök büntetés közt nincs arány | 323 |
| II. Ellenvetés: Az örök poklot nem lehet megegyeztetni a végtelen szeretettel | 327 |
| Az irgalomnak egy sugara | 329 |
| A választottak kis és nagy száma. A világ vége | |
| A kisebbség vagy a többség üdvözül? Mit véljünk erről, ha Isten művét egészében tekintjük? | 332 |
| Mit, ha az emberiséget általában vesszük? | 334 |
| Mit, ha a katholikus egyházról van szó? | 340 |
| Faber atya tanítása a választottak igen nagy számáról a katholikus egyházban | 343 |
| Mikor telik be a választottak száma | 350 |
| Mikép tudódik ez ki. Az utolsó ítélet szépsége és szükségessége | 353 |
| Az egyház és a jövő | |
| A világ forduló-ponton áll. Az egyháznak nincs mit félni tőle | 359 |
| A második ok, amiért az egyháznak a társadalmi átalakulásoktól nincs mit tartania | 262 |
| Ugyancsak harmadik oka | 364 |
| Az átalakulások részletesebb vizsgálata. A politikai átalakulás | 368 |
| A tudományos átalakulás | 374 |
| A nemzetgazdasági és társadalmi átalakulás | 380 |
| E hármas mozgalom képezi azt, mit a demokrácia diadalának neveznek. Minő veszélyek és minő győzelmek rejlenek ebben az egyházra nézve | 383 |
| Az egyház diadalát nem barátai, hanem ellenségei is jósolják | 387 |
| Az egyház örök győzelmeinek legfőbb oka | 390 |