| Előszó | |
| A harmadik könyv tervezete | 5 |
| A Hiszekegy | |
| A Hiszekegy eredete és főbb jellegei | |
| A Hiszekegy történeti származása | 10 |
| A tizenkét ágazat merész ujdonsága | 15 |
| Titkos megfoghatatlanságuk összhangja lelkünkkel | 17 |
| A Hiszekegy változatlansága a tizennyolc százados elmeharcban | 20 |
| A Hiszekegy isteni fejlődése | 24 |
| E fejlődés módja | 26 |
| A változatlanság és fejlődés kiváltságainak együttessége az egyház igazi szépsége | 31 |
| A katakombák Hiszekegye | |
| A katakombák művészeti szépsége | 34 |
| A Hiszekegy a katakombák falain | 41 |
| A megtestesülés. Üdvözítőnk elragadó ábrázolásai | 45 |
| A Sz. Szűz képeinek hittani és művészeti becse | 52 |
| Az egyház. Péter főnöksége | 60 |
| A szentek segélyül hívása. Ima a holtakért | 63 |
| A szentségek. A szentségek terme | 67 |
| A gyónás. Oltáriszentség | 70 |
| A test feltámadása. Örök élet | 78 |
| A hiszekegy hitcikkei | |
| A Szentháromság | |
| Istennek az ó-szövetségben sejtett, az újban kinyilatkoztatott igazi természete | 81 |
| E hitágazat hiteles szövege Sz. Athanáztól | 83 |
| A katholikus lángelme vizsgálódásának útja | 85 |
| Különféle hasonlatok | 91 |
| A lángész fénysugarai, hagyomány-töredékek | 96 |
| E titok nyomai a természetben | 100 |
| A szív útja a Szentháromság titkához | 104 |
| Ravignan atya szép szavai | 108 |
| A teremtés. A világok általános eredete | |
| A világot Isten teremtette | 112 |
| Szeretetből teremtette | 118 |
| A teremtés jellegei a tudomány szerint e dicső eredetre vallanak | 121 |
| A világ végérhetetlensége tartamában és kiterjedésében | 124 |
| A tudomány az égitestekben lakókat sejt | 127 |
| A teremtés a végtelen szeretetből született | 132 |
| A teremtés végcélja | 133 |
| A teremtés. Földünk eredete. A hat nap | |
| Az első teremtő működés ideje Mózes és a tudomány szerint | 141 |
| Első nap, a föld vegyi előkészítése | 148 |
| A világosság megjelenése | 152 |
| Második nap, a föld légköre | 154 |
| Harmadik nap. Szárazföld és tenger. Növényélet | 158 |
| Negyedik nap. A nap | 162 |
| Ötödik nap. Az élet. Halak, madarak | 165 |
| Hatodik nap. Az állatok | 168 |
| A biblia és tudomány bámulatos egyezése | 170 |
| Az ember. A Föld az ő palotája | 174 |
| A teremtés. Az ember teremtése | |
| Az ember kora a bibiliai tudomány szerint | 180 |
| A mai földtan üres ellenvetései | 183 |
| Az ember teremtésének dicső sajátosságai | 190 |
| Isten képe az ember lelkén | 194 |
| Az ember-faj egysége. A tudomány kezdi belátni | 198 |
| Az ember természetfölötti állapota a teremtéskor | 207 |
| A teremtés. A világok szépségének legdicsőbb vonása | |
| A teremtés magyarázata, szépsége, egysége, tökéletessége: a megtestesülés | 213 |
| Némely hittudósok szép tana | 216 |
| Malebranche túlzása, könnyen kijavítható | 220 |
| Az eredeti bűn. A tény | |
| Az ember vére romlott | 228 |
| A romlott vér három főbb keringése | 235 |
| A romlott vér megbontja az ember összhangját | 238 |
| Ez az állapot valódi oka | 242 |
| 1789 ál-tana. Le Play szerint bajainak forrása | 247 |
| A népek és hagyományaik bizonysága | 249 |
| Az eredeti bűn. A hitágazat | |
| Kiindulási pont: a megpróbáltatás | 255 |
| Miben állott? | 258 |
| A bukás drámájának jellegei | 261 |
| A bűn átszármazása és a teremtés terve | 265 |
| Ádám bűnének igazi természete | 266 |
| A két rendszer: 1. Az eredeti bűn minimuma | 221 |
| 2. Az eredeti bűn maximuma | 275 |
| Az eredeti bűn következményei. A bukott világ új terve | |
| A bukás következményeinek enyhítése | 284 |
| Az eredeti terv módosítása a bűn által. A munka | 286 |
| A fájdalom | 289 |
| A halál | 291 |
| A bukott világ eme törvényei Isten megdicsőítői | 294 |
| A megtestesülés eszméje | |
| Az emberiség esengése a megtestesülés után | 299 |
| Isten még jobban óhajtja | 305 |
| Az Istenember kettős szeretet gyümölcse | 310 |
| A megtestesülés eszméjének fönsége | 314 |
| A megtestesülés lehetősége és valósága | |
| Egyesülhet-e a végtelen a végessel? | 317 |
| Az egyesülés mehet-e Isten és ember közt a személybeli egységig? | 320 |
| Az emberi lélek és test egyesülése sejteti az emberi és isteni természet egyesülését | 322 |
| Jézus Krisztusban két külön természet és egy személy van | 326 |
| Az emberi megtestesülés bölcsészeti s az isteni megtestesülés hittani rendszereinek párhuzama | 330 |
| A megtestesülés. A megvalósítás szépsége | |
| A megváltás legmegfelelőbb módja a megtestesülés | 339 |
| A bűnös emberi természet letöltésének szép-volta | 341 |
| Milyen gyöngédség: bölcsőben jelenni meg | 343 |
| A kereszthalál fönsége | 345 |
| A hozzánk leereszkedő Isten magához emel | 347 |
| A sötét test a világosság eszköze | 349 |
| A test romlott és ront, s Isten a szeretet forrásává teszi | 353 |
| A test gyöngíti az akaratot s Isten azzal edzi meg | 358 |
| A test lealjasít s Isten azzal megistenít | 360 |
| A megtestesülés. A személybeli egység csodái | |
| Üdvözítőnk szellemének szépsége | 364 |
| Szívének még nagyobb szépsége | 371 |
| Föltétlen szentsége. A kegyelmek árja rajta | 375 |
| Végtelen érdemeinek tengere | 379 |
| Testének szépsége, összhangban lelkével | 383 |
| Sz. Teréz, Bossuel, Lacordaire nyilatkozatai | 386 |
| E szépség megakasztja a művészetet is | 389 |
| A megváltás | |
| A büntetést mikép váltja föl a kiengesztelődés | 397 |
| Az áldozat és az oltár | 403 |
| Az emberiség kapkodása és kétségbeesése | 406 |
| Az igazi áldozat | 410 |
| A megváltás (folytatás) | |
| Jézus Krisztus mint áldozat. A fölajánlás | 413 |
| A föláldozás. Összhangja az ember állapotával | 418 |
| Az isteni vér kiontása. Csodás hatásai | 423 |
| A kereszt művének fönsége | 425 |
| Az abban nyilatkozó szeretet | 428 |
| A megtestesülés és megváltás történeti valóságának legfőbb bizonyítéka | |
| Az érv: Jézus Krisztus Istennel és az emberiséggel egybeforrt | 432 |
| Jézus Krisztus szeretete kettős szeretetet teremtett | 433 |
| A szeretetet Isten iránt | 434 |
| S a szeretetet az emberiség iránt | 439 |
| Az ellenérv: Aki Jézust kisebbíti, csökkenti a szeretetet Isten és az emberiség iránt | 442 |
| Ki mint gyűlöli őt, gyűlöli Istent és az emberiséget | 447 |
| Krisztus | |
| Kezdetben vala az Ige. Általa lett minden | 453 |
| Érette lett minden | 458 |
| A létezőnek nemcsak létoka, hanem élet-elve | 462 |
| Ő az ember eszménye | 467 |
| Az Ige világrajöttének szépsége | 470 |
| Krisztus képe, melyet a próféták festenek | 474 |
| A jövendölések elterjedése. A zsidó nép hivatása | 485 |
| Isten fönsőbb terve. A zsidók elszóródása a Krisztus útját egyengető négy nagy birodalomban | 587 |
| A világ érzi bukását s a Megváltó szükségét | 499 |
| Az általános szorongó várakozás | 503 |
| A Messiás megjelenése. Új Élet | 510 |
| Az ember tehetségének lendülete a tudományban és művészetben | 518 |
| E lendület az erkölcsi és társadalmi téren | 523 |
| Jézus Krisztus csak a lelkekért jött | 526 |
| A megpróbáltatás világának vége s a dicsőség világának kezdete. Központja és királya: Jézus Krisztus | 529-536 |