| Előszó | 11 |
| Bevezetés a problémakörbe | 13 |
| A téma népszerűsége és égető volta | 15 |
| Úton egy planetáris civilizáció felé | 16 |
| Plurasztikus világ | 19 |
| A keresztyénség egy vallásilag pluralisztikus világban | 20 |
| A korábbi megközelítések rövid áttekintése | 25 |
| A Biblia | 27 |
| Az Ószövetség | 27 |
| Az Újszövetség | 28 |
| Az apologéták | 32 |
| A középkor | 34 |
| A reformáció | 38 |
| A liberális teológia | 40 |
| Összefoglalás | 48 |
| A téma korunkbeli megközelítései | 51 |
| A római katolikus egyház (Radikális inkluzivizmus) | 53 |
| A II. vatikáni zsinat előtt | 53 |
| A II. vatikáni zsinat | 55 |
| A vallások teológiája | 65 |
| A "pogányok" üdvhelyzete | 66 |
| A keresztyénség abszolút volta és Isten egyetemes üdvakarata | 66 |
| Isten természetfölötti kegyelmének jelentése a pogányok között | 68 |
| A "szubjektív implikáció" fogalma és a nem-keresztyének "implicit hite" | 69 |
| A teremtés Krisztus-központú jellege és az "anonim keresztyénség" | 71 |
| A nem-keresztyén vallások Isten üdvtervében | 72 |
| A vallás szociális jellege | 72 |
| A nem-keresztyén vallások hiteles üdvutak az egyetemes üdvtörténet keretében | 73 |
| A speciális üdvtörténet lényege és értelme | 74 |
| Egyetemes és speciális üdvtörténet | 75 |
| A nem-keresztyén vallások két arca: Isten kegyelme és kijelentése - emberi bűn és romlottság | 76 |
| A keresztyénség találkozása más vallásokkal | 77 |
| Krisztus, a vallás vége | 77 |
| A nem-keresztyén vallások további legitim fennmaradása | 77 |
| Az egyház lényege | 78 |
| A keresztyén misszió célja | 79 |
| Összefoglalás és értékelés | 79 |
| A protestáns terület | 83 |
| A dialektikus teológia (Radikális exkluzivizmus) | 84 |
| Barth vallásfogalma | 84 |
| Emil Brunner (Az őskijelentés és az ősbűn dialektikája) | 96 |
| A dialektikus teológia a vallásokkal való konfrontációjában: Hendrik Kraemer | 107 |
| A dialektikus teológia álláspontjának összefoglaló értékelése | 114 |
| Paul Tillich (Radikális univerzalizmus) | 119 |
| A vallások pluralisztikus teológiája (Radikális relativizmus) | 138 |
| A szekularizáció teológiája | 145 |
| A téma fejlődésvonala az ökumenikus mozgalomban (Dialógus mint a más vallások megközelítésének egyik formája) | 161 |
| Befejezés (Összefoglalás és konklúziók) | 177 |
| A vallások teológiai értékelésének szükségessége | 179 |
| Az exkluzivisztikus módszer elégtelensége | 179 |
| Feltételezett kontinuitás | 181 |
| A kontinuitás különböző felfogásai | 181 |
| A keresztyénség túlnyomóan exkluzivisztikus jellege | 183 |
| A keresztyén teológia univerzalisztikus tendenciáinak gyökeres ellentéte a hagyományos keresztyén álláspont legsajátabb szellemével | 188 |
| A lehető megoldás | 189 |
| Erős univerzalisztikus tendenciák korunk keresztyén teológiájában | 189 |
| Megoldás: a történelmi fejlődés | 193 |
| A jelen specifikus feladata: a dialógus | 194 |
| Utószó | 196 |
| Jegyzetek és utalások | 200 |
| Irodalom | 219 |
| Zusammenfassung | 226 |